Subject: Välisõhus lelviva müra vähendamise tegevuskava 2025-2029 eelnõu ettepanek
From: "Kalev Eensaar" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: "Peep Pukk" <[email-masked]>
Date: Mon, 13 May 2024 12:03:09 +0300

Tere

Transpordiamet on edastanud Saku Vallavalitsusele 24.04.2024 nr
8-5/24/7078-1 Välisõhus leviva müra vähendamise tegevuskava 2025-2029
eelnõu avaliku väljapaneku teate.

Antud teatega palute meil tegevuskava eelnõuga tutvuda ja esitada
ettepanekud.

Siinkohal anname teile teada, et Saku Vallavalitsuse planeerimiskomisjon
on tutvunud eelnimetatud eelnõuga.

Järgnevalt edastame teile ettepanekud müratõkkeseinte lahenduste kohta,
mis on tegevuskava järgi planeeritud Saku valla haldusterritooriumile:

a.	Riigitee 15 Tallinn – Rapla – Tüüri tee 11,345-15,470 km,
Ildase/1, Tõdva küla, Saku vald on modelleeritud müratõkke pikkuseks 95m
ja kõrguseks teepinnast 3 m. Paralleelselt on Saku Vallavalitsuse
tellimusel projekteerimisel Lokuti ja Tõdva külade vaheline jalgratta- ja
jalgtee, milleks on ehitisregistris väljastatud projekteerimistingimused
(ehitise kood: 221451444, lisatud kirja manusesse).
Projekteerimistingimused on kooskõlastatud ka Transpordiameti esindajaga,
kes on edastanud Transpordiameti tähelepanekud (vt lisatud kirja manust).
Palume Ildase/1 katastriüksuste ette müratõkkeseina projekteerima
hakkamisel arvestada Lokuti-Tõdva vahele planeeritava jalgratta- ja
jalgtee lahendusega, mille kohta valmib põhiprojekt orienteeruvalt 2025.
aasta suveks.
b.	Välisõhus leviva müra vähendamise tegevuskava mürakaartidele on
modelleeritud katkematu piirjoonega müratõkked, kuid joonistele pole
kantud kinnistute mahasõiduteid. Palume müratõkete projekteerimisel
arvestada ka asjaoluga, et kinnistuteni peab säilima ligipääsetavus
sõidukitega, ehk selleks tuleb, kas säilitada olemasolevad või
projekteerida uued mahasõiduteed.

Palume planeeritavate müratõkkeseinte projektlahendused kooskõlastada enne
rajamist Saku Vallavalitsusega.

Lugupidamisega

KALEV EENSAAR / teedeinsener

Tel: +372 5340 9995
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Saku Vallavalitsus
 <http://www.sakuvald.ee> www.sakuvald.ee
<http://www.facebook.com/sakuvallavalitsus>
www.facebook.com/sakuvallavalitsus