Subject: Mootorsõidukimaksu eelnõud Riigikogu rahanduskomisjonis 21. oktoobril
From: "Andres Ando" <[email-masked]>
To: Õiguskantsleri Kantselei - OKK <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Info - RAM" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Liisingliit" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: "Rahanduskomisjoni staff" <[email-masked]>, "Maret Mets - RAM" <[email-masked]>, "Anna-Liisa Juhtver - RAM" <[email-masked]>, "Kristi Lahesoo - OKK" <[email-masked]>
Date: Thu, 9 Oct 2025 18:44:25 +0300

Õiguskantsler

Transpordiamet

Rahandusministeerium

MTÜ Õiglase Riigi Nimel

MTÜ Eesti Autoomanike Liit

Maksu- ja Tolliamet

Kliimaministeerium

Eesti Puuetega Inimeste Koda

Eesti Liisinguühingute Liit

Eesti Liikluskindlustuse Fond

Eesti Lasterikaste Perede Liit

Autode Müügi ja Teenindusettevõtete Eesti Liit

ALD Automotive Eesti AS

Austatud koostööpartner

Riigikogu menetluses on kaks mootorsõidukimaksu seaduse muutmise seaduse
eelnõud, mis läbisid Riigikogu täiskogus esimese lugemise (k.a 6.
oktoobril) ja mille menetlus jätkub järgmistes menetlusetappides.
Rahanduskomisjon on juhtivkomisjoniks mõlema eelnõu menetlemisel
Riigikogus.

Esiteks, rahanduskomisjoni k.a 16. juunil algatatud mootorsõidukimaksu
seaduse muutmise seaduse eelnõu 677 SE. Eelnõuga luuakse alus
mootorsõidukimaksu maksustamisperioodi lühendamiseks kahel juhul. Kui
sõiduk kustutatakse liiklusregistrist, lühendatakse jooksva aasta
maksustamisperioodi kuni selle ajani. Samuti peatatakse maksukohustus
sõiduki ajutisel kustutamisel ajaks, mil see on varguse tõttu Politsei- ja
Piirivalveameti poolt tagaotsitavaks kuulutatud. Rahanduskomisjoni palvel
koostas eelnõu Rahandusministeerium asjaomaste seaduste põhiseadusega
kooskõlla viimiseks tulenevalt
<https://www.riigikogu.ee/download/b97ce8b4-5796-4194-bf81-eec52323bf74>
Õiguskantsleri ettepanekust, mis leidis
<https://stenogrammid.riigikogu.ee/et/202504101000> Riigikogus toetust.

Teiseks, Vabariigi Valitsuse k.a 8. septembril algatatud
mootorsõidukimaksu seaduse muutmise seaduse eelnõu 694 SE. Eelnõu kohaselt
vähendatakse lapsevanematel ja hooldusõigusega isikutel mootorsõidukimaksu
automaatselt 100 euro võrra aastas iga 18-aastase ja noorema lapse eest.
Kui mõlemal vanemal on sõiduk, jagatakse maksuvähendus automaatselt nende
vahel. Samuti maksustatakse enam kui seitsme istekohaga M-kategooria
mootorsõiduk N-kategooria mootorsõiduki maksumääraga. Lisaks tehakse
tehnilisi muudatusi.

Olete varasemalt olnud kaasatud mootorsõidukimaksu ja registreerimistasu
regulatsiooni ettevalmistamise protsessi Rahandusministeeriumis või
Riigikogu menetluses või pöördunud k.a jooksul rahanduskomisjoni poole
seoses mootorsõidukimaksu või registreerimistasuga. Seetõttu pöördun
rahanduskomisjoni esimehe proua Annely Akkermanni palvel Teie poole
eelnimetatud eelnõude menetlemisel.

Kui Teil on kõnealuste eelnõude kohta ettepanekuid, mis jäävad nende
reguleerimisaladesse, siis palun esitage need rahanduskomisjonile k.a 17.
oktoobril kella 12:00ks (e-post:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]).

Asjasse puutuvaid k.a jooksul rahanduskomisjonile juba esitatud
pöördumisi, samuti eelnimetatud kuupäevaks alles laekuvat tagasisidet
arutab rahanduskomisjon k.a 21. oktoobril kell 14:00 algaval istungil.

Komisjoni esimehe kutsel on sellele istungile oodatud igast
organisatsioonist üks esindaja organisatsiooni ettepanekute
tutvustamiseks. Ministeeriumidest ja riigiametitest on oodatud istungile
mitu esindajat, kui see on vajalik tõstatatud küsimustele vastamiseks ja
selgituste jagamiseks.

Paluna andke istungil osalemisest teada hiljemalt ülejärgmise nädala
esmaspäeval 20. septembril kella 10.00-ks e-posti aadressil
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .
Palun teatage meile oma esindaja nimi, isikukood ning organisatsiooni
nimetus ja osaleja ameti- või töökoha nimetus esindatavas
organisatsioonis. Istungil osalejal palume kaasa võtta isikut tõendav
dokument ja tulla Riigikogu vestibüüli 20 minutit enne istungi algust, et
läbida turvakontroll. Osalejatele tullakse vestibüüli vastu. Istung toimub
Riigikogu konverentsisaalis.

Eelnõude menetlusteabe ja -dokumentidega, sh eelnõu ja seletuskirjaga,
samuti laekunud ja laekuvate ettepanekute ja arvamustega saab tutvuda
Riigikogu kodulehel
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/20afb8e9-3598-46f5-acfa-2
1d604246f48/Mootors%C3%B5idukimaksu%20seaduse%20muutmise%20seadus/> eelnõu
677 SE kaardil ja
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/d62afe1c-3c4c-4d52-b023-8
f10e3a16574/mootorsoidukimaksu-seaduse-muutmise-seadus/> eelnõu 694 SE
kaardil.

Lugupidamisega

Andres Ando

Rahanduskomisjoni nõunik

Riigikogu Kantselei

T: +372 631 6423

Riigikogu. Lossi plats 1a, 15165 Tallinn.

 <http://www.riigikogu.ee/> www.riigikogu.ee