Subject: Vastus infokorjele seoses pruunaladega
From: <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Cc: Tuulikki Sillajõe - MKM <[email-masked]>, "[email-masked]"
Date: Thu, 24 Apr 2025 17:19:31 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Teie 03.04.2025 nr 13-5/1465-1

Meie 24.04.2025 nr 14-9/534-2

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium

Ivan Sergejev

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Lugupeetud planeeringute asekantsler

Olete alustanud infokorjet, kaardistamaks nn brownfieldide ehk pruunalade
piirkondi üle Eesti ning oleme selle algatusega väga päri.

Pruunaladega puutusime meie omavalitsuses (Kiviõli linnas) esmakordselt
kokku juba kümmekond aastat tagasi, mil osalesime ühena kolmest Eesti
linnast Tallinna Tehnikaülikooli Tallinna kolledži ühe lõputööga seotud
uuringus.

Lõputöö on nähtav siin:
https://digikogu.taltech.ee/et/item/b8781f54-fca2-4205-86e0-f8a8a2334420

Aastal 2015 valminud lõputöö keskendus pigem mahajäetud eluruumide ehk
kortermajadega seotud väljakutsetele.

Tänased probleemid on pigem mujal, on vaja leida alasid ettevõtluseks ja
leida need selliselt, et kasutusse võetaks juba varasemalt kasutatud kuid
mingil põhjusel kasutusest välja langenud tööstus- või tootmismaid, miks
mitte ka põllumajandusega seotud alasid.

Olete esitanud KOV-idele kolm küsimust koos selgitustega. Meie vastused on
järgmised:

1.	Kas olete enda kohalikus omavalitsuses nn brownfield alade
kaardistamise või analüüsiga tegelenud? Kui jah, palume jagada vastavat
teavet, koondatud andmeid ning kasutatud metoodika infot MKMiga.

Lüganuse KOV-is ei ole me peale ühinemist 2017.aastal jõudnud
spetsiaalselt keskenduda pruunalade kaardistamisele või analüüsimisele.

2.	Kas sarnaseid ettevõtlusalade kaardistusi ja/või turundusportaale
on koostatud ka teie omavalitsuses  (ka  koostöös  muude
omavalitsustega)?  Palun  jagage  vastavat  infot  ja materjale ka MKMiga.

Ettevõtlusalad (perspektiivsed ja eelarendatud) on meil kaardistatud
niipalju, kui seda on teinud selleks loodud SA Ida-Viru Investeeringute
Agentuur. IVIA lehel on nähtavad need ettevõtlusalade arendused, mis on
neil töös, planeeritud ja mida turundatakse aktiivselt. Kiviõli Äripargi
kohta on andmed sellised:
<https://ivia.ee/toostuspargid/kuidas-valida-toostuspark/kivioli-aripark/>
https://ivia.ee/toostuspargid/kuidas-valida-toostuspark/kivioli-aripark/

On teada, et IVIA-l on huvi ettevõtlusala meie vallas laiendada, tegeleme
selle teemaga.

3.	Juhul, kui teie omavalitsuses on koostamisel uus üldplaneering,
palume teil MKMile saata need koostatava üldplaneeringu digitaalsed
joonisekihid, millel on kujutatud ettevõtluse arendamiseks kavandatud alad
(so alad, mis on kavandatud tööstus-, tootmis- või muu ettevõtlusega
seotud ehitistele).

Lüganuse valla uus üldplaneering on koostamisel, õieti on ÜP juba läbinud
heakskiidumenetluse ning suundumas KOV volikogusse kehtestamisele. ÜP
kaardirakenduses siin https://dge.ee/maps/L%c3%bcganuse-vald/

on maakasutuskaardil võimalik eristada tööstus-, tootmis- või muu
ettevõtlusega seotud maakasutusi, kuid ei ole spetsiaalset kaardikihti
loodud sellise suunitlusega, kus oleks eraldi välja toodud olemasolevad ja
eraldi perspektiivsed ettevõtluse arendamiseks sobilikud (pruun)alad.

Kokkuvõtlikult kinnitame, et MKM-i infokorje kiri on heaks sisendiks
edaspidisel tegevusel pruunaladega.

Vabandan, et vastus viibis.

Lugupidamisega

Anu Horn

arengu- ja planeerimisteenistuse juht

Lüganuse Vallavalitsus

Tel. 332 1340

Mob. 5302 6061

Keskpuiestee 20 Kiviõli 43199

Lüganuse vald

 <http://www.lyganuse.ee/> www.lyganuse.ee