Subject: FW: SUP tegevus 1 - hetkeseis
From: "info - MKM" <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Mon, 7 Sep 2026 11:56:36 +0300

_____

Saatja: 'Allan Padar - ETAG' via TA nõunikud <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: esmaspäev, 24. august 2026 14:25
Adressaat: [email-masked] <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Koopia: Helen Post - ETAG <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: [TA nõunikud] SUP tegevus 1 - hetkeseis

Head teadusnõunikud!

Kõigepealt soovin ennast lühidalt tutvustada. Olen Allan Padar Eesti 
Teadusagentuurist ning mul on hea meel teada anda, et alates käesolevast 
sügisest täidan ETAGi poolt strateegiliste uuringute programmi (SUP) 
koordinaatori rolli. Kõigi SUPi puudutavate küsimuste korral võite edaspidi 
julgelt minu poole pöörduda.

Käesoleva kirja eesmärk on anda ülevaade SUP tegevus 1 ehk pikaajaliste 
uurimissuundade sihttoetuste taotlusvooru ettevalmistamise hetkeseisust.

Täna kell 12 kooskõlastas TAI koordinatsioonikogu tegevus 1 hindamisjuhendi. 
Järgmise sammuna suuname juhendi kinnitamisele ETAGi juhtkonda ning seejärel 
saame ametlikult avada taotlusvooru. Allpool on esialgne meiepoolne ajakava, 
millest lähtume edasiste tegevuste läbiviimisel.

Tegevus

Aeg

Taotlusvoor avatud

07.09.2026

Taotlusvoor lõppeb

15.10.2026

Taotluste hindamine valmis (tehniline kontroll, taotluste retsenseerimine, 
hindamiskomisjonide koosolekud)

Novembri lõpp

Ärakuulamisprotsess esialgsetele tulemustele (vastuväidete esitamine, 
menetlemine ja hääletus)

Detsember

Tulemuste kinnitamine

Jaanuari algus

Seoses taotlusvooru ettevalmistamisega palun teie tagasisidet järgmistes 
küsimustes.

1. Uurimissuunad

Palun andke teada, kas teie koordineeritavates uurimissuundades on toimunud 
muudatusi või täiendusi, millega peaksime taotlusvooru ettevalmistamisel 
arvestama.

2. Hindamiskomisjonide liikmete nimetamine

Taotlusvooru hindamiseks moodustame hindamiskomisjonid, kuhu kuuluvad lisaks 
teadlastele ka ministeeriumide ja Riigikantselei esindajad. Palun igal 
ministeeriumil ja Riigikantseleil esitada kontaktandmed nende isikute kohta, 
keda sooviksite hindamiskomisjonide töösse kaasata. Esialgse hinnangu 
kohaselt võiks igast asutusest olla 4-5 esindajat, kuid lõplik vajadus 
sõltub laekuvate taotluste arvust. Palun edastada kontaktid hiljemalt 
taotlusvooru avamise päevaks, 07.09.2026.

Siinkohal palun pöörata erilist tähelepanu huvide konflikti vältimisele. Nt 
ei saa hindamisse kaasata isikuid, kes osalevad taotluses projekti liikmena 
või kelle lähisugulased osalevad taotluse ettevalmistamises või 
elluviimises.

3. Asutusteüleste hindamiskomisjonide moodustamine

SUP määrus võimaldab ministeeriumidel ja Riigikantseleil moodustada ka 
asutusteüleseid hindamiskomisjone. Seda võiks kaaluda eelkõige juhtudel, kus 
on esitatud ühiseid uurimissuundi, nt Regionaal- ja 
Põllumajandusministeerium, Siseministeerium, Kaitseministeerium ja 
Riigikantselei valdkondades.

Kui teil tekib küsimusi või ettepanekuid, olen hea meelega valmis neid 
arutama. Soovin meile kõigile sujuvat taotlusvooru ettevalmistamist ning 
meeldivat ja tulemuslikku koostööd!

Tervitades

Allan Padar
teadlasmobiilsuse valdkonna juht

TA rahastamise osakond, teadlasmobiilsuse valdkond

SA Eesti Teadusagentuur <https://etag.ee>
+372 5686 6722

--
Saite selle sõnumi, kuna olete liitunud Google'i gruppide grupiga "TA 
nõunikud".
Grupist eraldumiseks ja selle grupi meilide saamise peatamiseks saatke meil 
aadressile [email-masked] 
<mailto:[email-masked]> .
Selle arutelu vaatamiseks külastage aadressi 
<https://groups.google.com/a/list.etag.ee/d/msgid/tanounikud/GV2PR02MB1204984B1E7BB1E3122C8D872E5A02%40GV2PR02MB12049.eurprd02.prod.outlook.com?utm_medium=email&utm_source=footer> 
https://groups.google.com/a/list.etag.ee/d/msgid/tanounikud/GV2PR02MB1204984B1E7BB1E3122C8D872E5A02%40GV2PR02MB12049.eurprd02.prod.outlook.com.