Subject: RE: Riigitee nr 23133 km 0,154 ja riigitee nr 22154 km 1,250 ristumiskohtade projektid
From: "Erle Iher" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>,Herkki Rõõm <[email-masked]>
Cc: "Darius Rakstelis" <[email-masked]>
Date: Tue, 19 Mar 2024 11:11:54 +0200

Tere,

Vastame kommentaaridele, mis puudutavad Riigiteed nr 231133 km 0,154
(Keeni)

Vastused kirja sees rohelise värviga.

Dokumendid on kätte saadavad siit:

<https://we.tl/t-A5uGgcU8AI?utm_campaign=TRN_TDL_05&utm_source=sendgrid&ut
m_medium=email&trk=TRN_TDL_05> https://we.tl/t-A5uGgcU8AI

Palume need alla laadida seitsme päeva jooksul, muidu see link aegub.

Lugupidamisega,

Erle Iher

De: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Enviado el: lunes, 18 de marzo de 2024 9:29
Para: Erle Iher <[email-masked]>
Asunto: Riigitee nr 23133 km 0,154 ja riigitee nr 22154 km 1,250
ristumiskohtade projektid

Tere,

Olete esitanud Transpordiametile kooskõlastamiseks riigitee nr 23133 km
0,154 ja riigitee nr 22154 km 1,250 ristumiskohtade projekti.

Oleme varasemalt väljastanud riigiteede ristumiskohtade projekteerimiseks
nõuded.

Kooskõlastamiseks esitatud projektid ei ole meie nõuetega kooskõlas ning
nendes esineb hulgaliselt puuduseid. Toome siinkohal välja olulisemad:

1.	Ristumiskoha ehitamiseks tuleb koostada tee ehitusprojekt
põhiprojekti staadiumis vastavalt majandus- ja taristuministri 09.01.2020
määrusele nr 2 <https://www.riigiteataja.ee/akt/114012020004?leiaKehtiv>
„Tee ehitusprojektile esitatavad nõuded“.

Projekti koostaval ettevõtjal ja/või isikul peab olema EhS kohane pädevus.
Projektist ei selgu, kes on antud projekti osas EhS kohast pädevust omav
vastutav teedeinsener?

Vastus: Vastutav teedeinsener on Darius Rakstelis, lisan tema
kutsetunnistuse manusesse.

Riigitee nr 231133 km 0,154

2.	Ristumiskoha alla projekteeritud truubi kõrgus ei taga sademevee
ärajuhtimist vaid hoopis selle siia kogunemist Sademevee juhtimine
lahendamata.

Vastus: Truubi kõrgust on muudetud nii, et see vastaks joonisel oleva
kraavi vertikaal- ja horisontaalasendile.

3.	Mille tarvis on projekteeritud antud kraav? Sademevee juhtimine
kontaktvööndist riigitee äärsetesse kraavidessede ei ole aktsepteeritav.
Põhjendatud juhul, kui teekraavidesse sademevete juhtimine on vältimatu,

tuleb tagada truupide, kraavide läbilaskevõime ja riigitee muldkeha
niiskusrežiim. Selleks tuleb hinnata lisanduvaid vooluhulki, riigitee
kraavide ja truupide läbilaskevõimet, sh truupide seisukorda ja teostada

läbilaskearvutused kuni riikliku eesvooluni.

                Vastus: Lahendus korrigeeritud. Teeäärset kraavi ei
projekteerita, pinnavesi voolab  nõlvalt kõrvalasuvasse kraavi.

4.	Mis laiusega on projekteeritud ristumiskoht? Mõõtarve ei ole
näidatud, kuid asendiplaani ja lõike joonised ei ühti. Tee laiused on
erinevad.

Vastus: Projekteeritud laius on 5,5 m. Projekti jooniseid on täiendatud
mõõtarvudega

5.	Ristumiskoha vertikaali lahendus ja näidatud ristumiskoha
pikiprofiili kalle ei ole üksteisega vastavuses.

Vastus: Projekteeritud pikiprofiil vastab plaanil olevatele
vertikaalidele. Projekteeritud teekatte vertikaalid kuvatakse automaatselt
vastavalt projekteeritud pikisuunalisele/ristsuunalisele teeprofiilile.

6.	Mille alusel on nähtavuskolmnurga näitamisel võetud riigitee
kiirusrežiimiks 30 km/h? Nähtavuskolmnurk on määratud antud asukohas
valesti ja valedel alustel.

Vastus: Kommentaar on arvesse võetud, vahemaa on kohandatud arvestades
asjaolu, et riigitee langeb kokku tänavaga (Keeni jaama tee), olemasolev
kruusakate on 6m lai ja kavandatud kiirus on hinnanguliselt 50 km/h.
Vastavalt sellele on valitud nähtavuskaugus mõlemas suunas 120 m.

7.	Projekti seletuskirjas on hulgaliselt valesid andmeid ja
vastuolusid.

Vastus: Seletuskiri korrigeeritud. Täpset vastust ei ole võimalik anda,
kuna pole välja toodud, milliseid on nimetatud valed andmed ja vastuolud.

Meie nõuetega vastavuses olevad projektlahendused tuleb esitada
kooskõlastamiseks [email-masked]
<mailto:[email-masked]>

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet