Subject: Liisingliidule : Vastus pöördumisele
From: Reet Hääl <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>,Alexandra Kööp - JUSTDIGI <[email-masked]>
Date: Mon, 6 Jul 2026 14:59:30 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

tänud kiire vastuse eest !

Samas – nüüd ma olen ikka väga segaduses:

1.	JM ütleb: levinumad liisingutüübid (kasutus- ja kapitalirent) ei ole 
seaduses eraldi defineeritud. Kui tegemist peaks olema sellist tüüpi 
kasutusrendiga, mille puhul ei ole isegi võimalust liisinguese välja osta, 
siis see liisingulepingu sisu tõttu tarbijakrediidi kohaldamisalasse ei 
kuulu.
2.	Seletuskiri ütleb: Kuna kasutusrendi puhul on tarbijal õigus lepinguese 
lepingu lõppedes jääkväärtusega välja osta, ei ole direktiivi maksimaalselt 
harmoneeriva iseloomu tõttu võimalik säilitada VÕS § 403 lõikes 41 
ettenähtud erandit...

Seega, kui kasutusrenti ei ole kuskil defineeritud, siis kuidas saab 
seletuskiri väita (lk 13), et kasutusrendi puhul on tarbijal õigus ALATI 
lepinguese välja osta? Kui JM ütleb, et väljaostuvõimaluseta kasutusrendile 
tarbijakrediidi direktiiv ei kehtigi, siis miks eelnõust ega seletuskirjast 
seda kuskilt välja ei loe?

Tagasisidet ja selgitust oodates,

Lugupidamisega Reet Hääl

Tegevdirektor

+372 50 12 088

www.liisingliit.ee

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Monday, July 6, 2026 9:46 AM
To: Reet Hääl <[email-masked]>
Subject: Vastus pöördumisele

Tere!

Teile on saadetud Justiits- ja Digiministeeriumi dokumendihaldussüsteemi 
Delta kaudu dokument.

Pealkiri: Vastus pöördumisele

Registreerimise kuupäev: 06.07.2026

Registreerimise number: 8-1/1096-14.

Lugupidamisega

Justiits- ja Digiministeerium

Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn
Tel. (372) 620 8100
e-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
www.justdigi.ee