Subject: Re: Haljala-Kukruse maanteelõigu planeering: võimalus avaldada arvamust
From: "Urmas Rooba" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Thu, 9 Jul 2026 12:13:18 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Maa- ja ruumipoliitika osakond

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium

Tere

LexorCorp Global OÜ esitab käesolevaga oma ametliku arvamuse ja 
selgitustaotluse seoses Haljala–Kukruse vahelise maanteelõigu riigi 
eriplaneeringu asukoha eelvaliku etapi ning mõjude hindamise, sh KSH I etapi 
aruande eelnõudega.

LexorCorp Global OÜ omandis on järgmine kinnisasi:

Katastritunnus: 19003:002:0014
Aadress: Lääne-Viru maakond, Haljala vald, Põdruse küla, Simo
Pindala: 9517 m²
Sihtotstarve: elamumaa 100%
Kinnistu nr: 4163431
Omandivorm: eraomand

Kinnistul paiknevad elumaja, abihoone ja puitsaun. Tegemist on hoonestatud 
elamumaa kinnistuga, millel on eraomandina selge majanduslik, kasutuslik ja 
elukeskkondlik väärtus. Sellest tulenevalt on LexorCorp Global OÜ-l 
õigustatud ja oluline huvi saada täielik, täpne ja kirjalikult kontrollitav 
teave selle kohta, kas ning millises ulatuses võib kavandatav riigi 
eriplaneering nimetatud kinnistut puudutada.

Palume ametlikult kinnitada, kas katastriüksus 19003:002:0014 jääb 
täielikult või osaliselt Haljala–Kukruse riigi eriplaneeringu eelistatud 
trassikoridori, selle mõjualasse, tee rajamiseks vajaliku maa-alasse, 
kaitsevööndisse, tehnorajatiste alasse või muusse planeeringuga seotud 
kitsenduste või mõjude piirkonda.

Juhul kui nimetatud katastriüksus jääb täielikult või osaliselt 
planeeringulahendusega hõlmatud või mõjutatud alasse, palume esitada 
vähemalt järgmised andmed ja selgitused:

1.	milline osa katastriüksusest on planeeringuga hõlmatud või 
potentsiaalselt mõjutatud;
2.	milline pindala ruutmeetrites võib jääda trassikoridori, tee maa-ala, 
kaitsevööndi, tehnorajatiste, juurdepääsude või muu planeeringuga seotud ala 
sisse;
3.	kas planeering võib mõjutada kinnistul paiknevat elumaja, abihoonet ja 
puitsauna, sealhulgas nende kasutamist, säilimist, ligipääsu, väärtust või 
tavapärast majanduslikku kasutust;
4.	kas planeering võib kaasa tuua kinnistu või selle osa omandamise 
vajaduse, sundvõõrandamise, kasutusõiguse seadmise, servituudi, kitsenduse 
või muu omaniku õigusi piirava meetme;
5.	kas planeering võib mõjutada kinnistu olemasolevat või tulevast 
ehitusõigust, juurdepääsu, tehnovõrkudega liitumist, elukeskkonda, 
mürataset, õhukvaliteeti, privaatsust või kinnistu turuväärtust;
6.	millises menetlusetapis ja millisel viisil kaasatakse LexorCorp Global 
OÜ-d edasisse menetlusse juhul, kui kinnistu osutub planeeringulahendusest 
puudutatuks;
7.	millised konkreetsed võimalused on kinnistu omanikul esitada 
vastuväiteid, ettepanekuid ja nõudeid trassikoridori täpsustamiseks enne 
lõpliku asukoha eelvaliku otsuse tegemist.

LexorCorp Global OÜ avaldab käesolevaga selge seisukoha, et eelistatud 
trassikoridor tuleb kavandada selliselt, et see ei siseneks katastriüksusele 
19003:002:0014 ega tooks kaasa kinnistu omandiõiguse, kasutusõiguse, 
ehitusõiguse, juurdepääsu või kinnistul paiknevate hoonete kasutamise 
kahjustamist.

LexorCorp Global OÜ palub planeeringulahenduse edasisel täpsustamisel 
lähtuda lahendusest, mille kohaselt trassikoridor liigub nimetatud 
kinnistust paremal pool selliselt, et trassikoridor, tee maa-ala, 
kaitsevööndid, tehnorajatised, kogujateed, müratõkked, juurdepääsulahendused 
ega muud kavandatavad kitsendused ei ulatuks katastriüksusele 
19003:002:0014.

LexorCorp Global OÜ ei anna käesolevaga nõusolekut lahendusele, mille 
tulemusel siseneks trassikoridor või sellega seotud maakasutusvajadus 
nimetatud kinnistule, piiraks kinnistu kasutatavust elamumaana või 
kahjustaks kinnistul paiknevate hoonete kasutamist ja väärtust.

Lisaks märgime, et LexorCorp Global OÜ omandistruktuur võib lähemas 
tulevikus muutuda ning ettevõtte omanikuks võib saada Ameerika Ühendriikides 
registreeritud advokaadibüroo. Seetõttu on äärmiselt oluline, et kõik 
kinnistut puudutavad planeeringulised asjaolud, võimalikud kitsendused, 
omandiõiguse piirangud, mõjud ja edasised menetlustoimingud oleksid täpselt, 
kirjalikult ja üheselt fikseeritud.

Palume edastada ka täpne juhis planeeringu kaardirakenduse kasutamiseks. 
Kaardirakenduses on märgitud, et katastriüksuste piirid ei ole vaikimisi 
sisse lülitatud ning on nähtavad alates mõõtkavast 1:50 000. Palume 
selgitada:

1.	millisest menüüst ja millise kihi alt tuleb katastriüksuste piirid sisse 
lülitada;
2.	kuidas saab kaardirakenduses valida või kontrollida mõõtkava 1:50 000;
3.	kuidas saab sisestada või otsida katastritunnust 19003:002:0014;
4.	kuidas on võimalik üheselt kontrollida nimetatud katastriüksuse 
paiknemist eelistatud trassikoridori suhtes.

Samuti palume edastada LexorCorp Global OÜ-le väljavõte, skeem või 
kuvatõmmis kaardirakendusest, millelt on selgelt nähtav katastriüksuse 
19003:002:0014 paiknemine eelistatud trassikoridori ja selle mõjuala suhtes.

Käesolevat kirja palume käsitleda LexorCorp Global OÜ ametliku arvamuse ja 
selgitustaotlusena planeerimisseaduse § 37 tähenduses. Käesoleva arvamuse 
esitamine ei tähenda nõustumist planeeringulahendusega ulatuses, milles see 
võib puudutada, koormata või kahjustada LexorCorp Global OÜ omandis olevat 
kinnistut.

LexorCorp Global OÜ jätab endale kõik seadusest tulenevad õigused, 
sealhulgas õiguse esitada täiendavaid arvamusi, vastuväiteid, nõudeid ja 
õiguskaitsevahendeid pärast seda, kui kinnistu võimalik mõjutatus on 
ametlikult ja piisava täpsusega selgitatud.

Palume vastata kirjalikult ning esitada vastuses konkreetsed selgitused ja 
viited planeeringu materjalidele, kaartidele või muudele dokumentidele, 
mille alusel saab kinnistu võimalikku mõjutatust kontrollida.

Lugupidamisega,

Urmas Rooba
LexorCorp Global OÜ

tel 5089565
juhatuse liige

Kontakt Urmas Rooba (<[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >) kirjutas kuupäeval N, 9. juuli 2026 kell 11:12: