Subject: PÄRING - Elu24
From: "Sarah Mia Haabma" <[email-masked]>
To: "press - AKI" <[email-masked]>
Date: Thu, 6 Aug 2026 11:50:08 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!
Kirjutan Teile Postimehe Elu24 toimetusest. Valmistame Elu24-le lugu
Facebooki grupist "Põrgulikud üürilised", kus avaldatakse väidetavalt
probleemsete üürnike ja võlgnike nimesid, fotosid ning kirjeldusi kui ka
pilte nende väidetava käitumise kohta. Grupil on üle 26 000 liikme ning
sotsiaalmeedias on puhkenud arutelu selle üle, kas selline tegevus on
seaduslik.
Palume AKI kommentaari järgmistele küsimustele:

1.	Kas AKI hinnangul võib sellises Facebooki grupis inimeste
isikuandmete (nimi, foto, muud tuvastamist võimaldavad andmed) avaldamine
olla kooskõlas isikuandmete kaitse nõuetega?
2.	Millistel tingimustel on selline isikuandmete avaldamine lubatud
ning millal võib see olla õigusvastane?
3.	Kas sellise grupi administraatoritel võib tekkida vastutus seal
avaldatava sisu eest?
4.	Kas AKI-le on laekunud kaebusi seoses grupiga "Põrgulikud
üürilised" või sarnaste Facebooki gruppidega?
5.	Kommentaarides on toodud paralleel veebilehega Ettevaatus.ee,
mille tegevust AKI on varasemalt hinnanud. Kas nimetatud juhtum on AKI
hinnangul võrreldav ning millised on peamised erinevused?

Ette tänades

Sarah Mia Haabma
reporter-toimetaja
+372 5885 4516
[email-masked]