Subject: FW: OÜ Tartumaa Perearst arhiiv
From: Toomas Arumägi <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Fri, 25 Apr 2025 12:10:56 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Ootame kinnitust, et olete kirja kätte saanud ?

Toomas Arumägi

OÜ Olme

juhataja

Mob: 5216956

From: Toomas Arumägi
Sent: Monday, April 14, 2025 3:15 PM
To: [email-masked]
Cc: Igor Junkin <[email-masked]>
Subject: OÜ Tartumaa Perearst arhiiv

Tervisekassa
Lembitu 10,
15092 Tallinn
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

14.04.2025

Teema: Tartumaa, Kambja vald, Tõrvandi, Papli 6 hoones asuvate
patsiendikaartide arhiveerimine ja edasine käitlemine

Lugupeetud Tervisekassa,

Pöördume Teie poole ühise seisukohaga, et leida lahendus Papli 6 hoones
(Tõrvandi, Kambja vald) asuvate endise Tartumaa Perearst OÜ tegevuse
käigus kogunenud patsiendikaartide arhiveerimise ja edasise käitlemise
küsimuses.

Nimetatud arhiiv sisaldab mitmete nimistute ja perearstide, sealhulgas dr
Värvi patsientide paberkandjal dokumentatsiooni millest enamuse on dr Igor
Junkin paigutanud oma arhiivi. Tartumaa Perearst OÜ on tänaseks registrist
kustutatud ning puudub selge vastutaja, kes korraldaks arhiivi
korrastamise, säilitamise või edasise hoiustamise.

Dr Igor Junkin on kinnitanud valmisolekut vastu võtta tema nimistuga
seotud dokumendid, tingimusel et need on korrektselt sorteeritud ja
üleandmiseks ette valmistatud. Samas ei ole meil, arhiivi ruumide haldaja
OÜ Olme ega ka dr Junkinil, piisavaid ressursse ega pädevust arhiivi
iseseisvaks korrastamiseks vastavalt kehtivatele nõuetele.

Vastavalt tervishoiuteenuse korraldamise seaduse § 41 lõikele 1 ning
sotsiaalministri määrusele nr 56 tuleb terviseandmeid säilitada vähemalt
30 aastat patsiendi viimase tervishoiuteenuse osutamisest. Sellest
tulenevalt on oluline tagada, et ükski säilitustähtaja sees olev dokument
ei läheks kaduma ega hävineks.

Palume Tervisekassalt:

1.	Anda juhiseid või määrata kontaktisik, kes juhendaks arhiivi
korrastamise ja säilitamise protsessi, arvestades olukorda, kus varasem
tervishoiuteenuse osutaja on tegevuse lõpetanud.
2.	Selgitada võimalusi riiklikuks toeks või suunisteks
säilitamiskohustuse täitmisel, kui dokumendid kuuluvad erinevatele
nimistutele ja arstid ei ole ise vastutavad kogu arhiivi haldamise eest.
3.	Esitada seisukoht dokumentide nõuetekohase hävitamise osas, juhul
kui säilitustähtaeg on möödunud ja dokumentide edasine säilitamine ei ole
enam õigustatud.

Soovime leida kooskõlas kehtivate nõuetega korrektse, jätkusuutliku ja
kõiki osapooli arvestava lahenduse. Oleme valmis vajadusel edasiseks
koostööks ja täiendavaks infovahetuseks.

Lugupidamisega,
Toomas Arumägi
Juhataja
OÜ Olme
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
5216956

Dr Igor Junkin
OÜ Perearst Igor Junkin
[email-masked] <mailto:[email-masked]>