Subject: FW: teostop
From: "Pille Hermann" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Wed, 6 May 2026 15:13:32 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Palun võimalusel infot/kommentaari allpool jutuks olnud tootele Teostop.

Ette tänades

Pille Hermann

53062503

taimekaitsespetsialist

Tallinna Botaanikaaed

From: Pille Hermann
Sent: Tuesday, April 28, 2026 6:58 AM
To: [email-masked]' <[email-masked]>
Subject: teostop

Tere,

Rauno Aljas Põllumajandus- ja Toiduametist soovitas Teie poole pöörduda.
Nimelt käis eelmisel neljapäeval botaanikaaias üks firma oma uut
teotõrjevahendit tutvustamas. Aga see tutvustus ning etiketil olev info
tekitas vägagi küsitavust. Väidavad, et kui mulla peale pritsida, siis
vahend mõjub ka mullas olevatele munadele ning hävitab need, seal oli veel
teisigi vastuolusid. Samuti ei saanud me konkreetsetele küsimustele
vastuseid.  Ja egas ka nende kodulehelt oluliselt paremat info saa
https://teostop.ee/

Esitlusel nad ütlesid, et toode sisaldab sipelghapet, etüülatsetaati ning
rohelist seepi ja vett, kuid etiketil seda kirjas ei ole.  Etiketil on
toodud, et võib ka taimele pritsida, kuid sipelghape noortele taimedele
just väga toetavalt ei mõju. Saan aru, et paljudes poodides on see ka
müügil, orienteeruv hind 12 eurot.

Allpool on ka Põllumajandus- ja Toiduametist saadud kommentaar.

Hääd

Pille Hermann

53062503

taimekaitsespetsialist

Tallinna Botaanikaaed

Tere Pille,

Tänan Teid kirja eest.

Ma ei leidnud toote kodulehelt, mida toode sisaldab, aga Te tõite välja,
et toode sisaldab sipelghapet ehk inglise keeles Formic acid, mis ei ole
Euroopa Liidus taimekaitsevahendi toimeainena heaks kiidetud. Vastav
viide:
<https://ec.europa.eu/food/plant/pesticides/eu-pesticides-database/start/s
creen/active-substances/details/1004>
https://ec.europa.eu/food/plant/pesticides/eu-pesticides-database/start/sc
reen/active-substances/details/1004, seega taimekaitsevahend see kindlasti
ei ole. Terviseamet haldab biotsiide, mis võivad sisaldada sipelgahapet
ehk sellel korral suunaksin Teid nende poole.

Taimekaitsevahendite registris seda toodet ei ole ehk ma ei tea mis
ametliku registreerimise nad saanud on:
<https://portaal.agri.ee/avalik/#/taimekaitse/taimekaitsevahendid-otsing/e
t>
https://portaal.agri.ee/avalik/#/taimekaitse/taimekaitsevahendid-otsing/et

Lisaks:

KOMISJONI MÄÄRUS (EL) nr 547/2011,

8. juuni 2011,

millega rakendatakse Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrust (EÜ) nr
1107/2009 seoses taimekaitsevahendite märgistamise nõuetega

ARTIKLIS 1 OSUTATUD MÄRGISTUSNÕUDED

Mitte mingil juhul ei tohi taimekaitsevahendi pakendi märgistusel olla
märkeid „mürgivaba”, „kahjutu” või muid samalaadseid märkeid. Siiski võib
märgistusel esitada teavet selle kohta, et taimekaitsevahendit võib
kasutada siis, kui mesilased või mittesihtliigid on aktiivsed või kui
õitsevad kultuurid või umbrohi, või muid selliseid lauseid mesilaste või
mittesihtliikide kaitseks, juhul kui luba väljendab selgelt, et vahendit
võib kasutada sellistes tingimustes.

Teostob lehelt leitud vastukäivused vastavale määrusele:

Kui see toode ei lange ka biotsiidide alla, siis peaks selle
turustamise/müümise poodides lõpetama.

Lugupidamisega

Rauno Aljas

nõunik

taimekaitsevahendite riskihindamine

+372 54250304

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Põllumajandus- ja Toiduamet

Teaduse tn 2 / Saku, Harjumaa 75501

 <https://pta.agri.ee/> pta.agri.ee /
<https://www.facebook.com/pollumajandusjatoiduamet> Facebook /
<https://www.linkedin.com/company/p%C3%B5llumajandus-ja-toiduamet/>
Linkedin

Panustame tasakaalus toidusüsteemi,

et terves Eestis oleks hea elada.