Subject: Sisendi palve (06.08): Reisijate pakett COM(2026)232 ja COM(2026)233
From: "Jaak Simon" <[email-masked]>
To: "Konkurentsiamet Info - KA" <[email-masked]>, "Info - TTJA" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Eleen Lindmaa \(ITS Estonia\)" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Tue, 14 Jul 2026 14:00:19 +0300

Tere!

Euroopa Komisjon on avaldanud reisijate paketi raames järgmised eelnõud:

*	Ettepanek COM(2026)232: Euroopa Parlamendi ja Nõukogu määrus, mis käsitleb 
rongipiletite müüki: 
<https://ec.europa.eu/transparency/documents-register/detail?ref=COM(2026)232&lang=et> 
COM(2026)232 - Register of Commission Documents
*	Ettepanek COM(2026)233: Euroopa Parlamendi ja Nõukogu määrus, millega 
muudetakse määrust (EL) 2021/782 seoses ühtse piletiga reisijate kaitsega: 
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=celex%3A52026PC0233> 
EUR-Lex - 52026PC0233 - EN - EUR-Lex

Ettepanek COM 232, mis käsitleb rongipiletite müüki – eelnõu peamine eesmärk 
reguleerida ELis raudteevedajate kohustust jagada andmeid ja teenuseid 
online piletimüüjatega ja sõlmida nendega lepinguid, et nende pileteid saaks 
müüa kõik piletimüüjad, kes seda soovivad ja vastupidi, et kõikide vedajate 
piletid kajastuksid piletimüüjate platvormidel.

Ettepanek COM 233, millega muudetakse määrust (EL) 2021/782 seoses ühtse 
rongipiletiga reisijate kaitsega – eelnõu peamine eesmärk reguleerida ELis 
rongioperaatorite kohustusi tagada ühtse pileti omanikule reisi katkemisel 
või hilinemisel õigus saada igakülgset abi, ümberbroneerimist, hüvitist.

Ootame Teie ettepanekuid Vabariigi Valitsuse seisukohtade kujundamiseks 
hiljemalt 06.08.2026.

Lugupidamisega

Jaak Simon

nõunik

ühistranspordiosakond

Regionaal- ja Põllumajandusministeerium

______________________________

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 5344 7675

Suur-Ameerika 1 / 10122 Tallinn /  <http://www.agri.ee/> www.agri.ee