Subject: Selgitustaotlus
From: "Andmekaitse" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Tue, 7 Oct 2025 09:37:58 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Riigimetsa Majandamise Keskus (RMK) haldab ulatuslikke riigimaid, millele
erinevad isikud ja organisatsioonid soovivad paigaldada rajakaameraid
mitmesugustel eesmärkidel – sealhulgas loodusvaatluseks, ilmastikuolude
jälgimiseks, teadustööks ning vara kaitseks.
Praktiline kogemus on näidanud, et selliste kaamerate paigaldamine on
muutunud üha sagedasemaks. Samas on kujunenud olukord, kus kõigi RMK
hallatavatele maadele paigaldatud rajakaamerate registreerimine ja iga
paigaldajaga eraldi kasutusõiguse kokkulepete sõlmimine ei ole
halduskoormuse mõttes otstarbekas ega realistlik.
Soovime seetõttu saada Teie seisukohta järgmistes küsimustes:

1.

	Kas RMK-l kui riigimaa haldajal lasub kohustus pidada arvestust
või väljastada nõusolekuid kolmandate isikute poolt RMK hallatavale maale
paigaldatud rajakaamerate kohta, sh nende asukohtade osas pidama ülevaadet
(võttes arvesse, et rajakaamerate asukohti võidakse ajas muuta mitmeid
kordi)?
2.

	Kui RMK hallatavalt maalt leitakse märgistamata või nõuetele
mittevastav rajakaamera, kas RMK vastutab maa haldajana selle
seaduslikkuse eest?
3.

	Kas RMK-l on kohustus eemaldada ebaseaduslikult paigaldatud
rajakaamerad või kuulub see järelevalveasutuste (nt Politsei- ja
Piirivalveamet, Andmekaitse Inspektsioon) pädevusse?
4.

	Kas Teie hinnangul oleks otstarbekas, et RMK avaldaks kodulehel
või muul viisil selgesõnalise teate, et RMK ei väljasta lube rajakaamerate
paigaldamiseks ja et kaamerate paigaldajad vastutavad ise kehtivate
õigusaktide järgimise eest (sh isikuandmete kaitse nõuete täitmise eest)?

Võrdluseks toome, et mitmes Euroopa riigis, näiteks Soomes ja Rootsis, ei
nõuta maaomaniku või -haldaja luba rajakaamera paigaldamiseks, kuid
kaamerate paigaldajad vastutavad seal ise isikuandmete kaitse ja muude
seadusnõuete täitmise eest.

Soovime tagada, et RMK tegevus oleks kooskõlas Eestis kehtiva
õigusandlusega ja samas vältida põhjendamatut halduskoormust nii RMK-le
kui ka teistele asutustele (nt Keskkonnaamet, Keskkonnaagentuur, Politsei-
ja Piirivalveamet, Kaitsepolitseiamet, Maksu- ja Tolliamet jt).

Oleme tänulikud, kui saaksite oma seisukoha esitada kirjalikult. Vajadusel
oleme valmis kohtuma või osalema arutelul, et leida selge ja praktiline
lahendus antud teemal.

Ette tänades

Kim-Ly Hoang

Teabe- ja dokumendihaldusspetsialist

Riigimetsa Majandamise Keskus

+372 55628829

[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<mailto:[email-masked]>

www.rmk.ee <http://www.rmk.ee/>

 <https://www.rmk.ee/>  <https://www.facebook.com/riigimets/>
<https://www.instagram.com/riigimets/>
<https://www.linkedin.com/company/rmk/posts/?feedView=all>
<https://www.youtube.com/@Riigimets>