Subject: Eesti Naha-ja suguhaiguste Arstide Seltsilt
From: "Dermatoloog.ee" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Tue, 9 Jun 2026 19:33:51 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Pöördun Terviseameti poole Eesti Naha-ja Suguhaiguste Arstide Seltsi 
juhatuse nimel.

Esmalt tahaksin tänada Terviseametit “Ära ole katsejänes”-kampaania eest.

Osaliselt sama teemaga on seotud meie seltsi mure juustele pakutavate 
teenustega seotud Juuste Akadeemia, Trihholoogiakeskuse jmt firmade 
tegevusega. Tegemist on äridega, kus pakutakse kindla firma kalleid tooteid 
ning kaheldava väärtusega protseduure, mh süstitavaid (mesoteraapia, PRP) 
ning sageli näeme rahulolematuid kliente, kes on saanud peale veenvat 
diagnostikat ja visiiti tuhandete eurode eest teenuseid, mis ei aita. On 
näha, et jäetakse usaldusväärne mulje, kuid tõsistest juustehaigustest, mis 
vajavad kiiret sekkumist, ei ole teadmisi. Nii on hoitud inimesi, keda 
meditsiin oleks saanud kiire reageerimise korral aidata, aastaid oma 
teenuste ohjes ning tekitatud püsiv juuksekadu. Muuhulgas on nende põhiline 
praktika võtta peanahalt proov, mis näitab pärmseent ning selle ümber 
tekitada nn raviplaan. Tegemist on normaalsesse mikrofloorasse kuuluva 
seenega, mis tavaliselt agressiivset sekkumist ei vaja.

Kas Terviseameti kaudu on võimalik reguleerida seesuguste asutuste tegevust? 
Kui on tegemist süstitava mesoteraapiaga, peaks see olema lubatud vaid 
meditsiinilise taustaga spetsialistidele. Kas oleks võimalik nõuda, et 
selliste teenuste pakkujad kasutaksid reklaamides, kodulehtedel nähtavas 
kirjas teavet, et tegemist on iluteenuse, mitte meditsiiniteenusega?
Kas sellised ilusalongid, kes pakuvad PRP-teenust (süstid inimese enda 
verest saadava prepaadiga), peaksid olema Terviseameti loaga ja jälgimisel?

Head soovides
Tiina Toomson
Dermatoveneroloog
Ensas juhatuse liige