Subject: Re: Viga Cybertoken OÜ tegeliku kasusaaja andmetes
From: "Hannes Rosin" <[email-masked]>
To: "RAM TEKSA", <[email-masked]>
Cc: "RAM Info"
Date: Fri, 21 Feb 2025 19:02:57 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Olen korduvalt pöördunud tegeliku kasusaja probleemistikuga seoses. Nimelt 
ei ole suur saladus et tänaseni ei ole ekslikult kasusaajaks märgitud isikul 
võimalik vastavast ekslikust/aegunud/ebaõigest seosest vabaneda. Keegi 
andmete korrektsust ei kontrolli ja taas on probleem jäetud isiku enda 
lahendada, Enamusele käib see üle jõu ning tegemistn on ebamõistlikku panust 
nõudvat tegevusega.

Palun selgitage mida on probleemi lahendamiseks ette võetud sest tänane 
olukord muudab kasusaajate registri kohati ebausaldusväärseks või isegi 
mõttetuks - kohustus on, sanktsioonid on, täitmist ei kontrollita ning isik 
kes on ebaõigete andmetega vahetult puudutatud ei saa ise ebaõiget seost 
lihtsustatud korras tühistada kuigi selle võimaluse võimaldamine oleks 
mõistlik.

Hannes Rosin
+372 5112 061
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
www.wasp.ee <http://www.wasp.ee>

On 25. Aug 2023, at 10:14, Hannes Rosin <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

From: Hannes Rosin <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, August 25, 2023 10:14 AM
To: 'Henrik Mägi' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Viga Cybertoken OÜ tegeliku kasusaaja andmetes

Lp Hendrik Mägi,

Tänaseks on meie kirjavahetusest möödas enam kui pool aastat. Probleem ise 
on Rahandusministeeriumiel ammu teada.

Teatavasti võivad tänapäeva maailmas ebaõiged registriandmed tuua kaasa 
erinevaid prognoosimatuid ebameeldivusi, sh arvelduskontode sulgemine 
kellegi arvates kehvade seoste tõttu. Eelnevaga seoses võivad kaasneda 
isikule kulud, mille hüvitamist võiks kahju kannataja hiljem nõuda. Olen 
seisukohal, et lisaks ettevõtte juhatusele vastutab ka riigiasutus oma 
haldusalas peetava registri andmete õigsuse eest. Eriti olukorras kus teda 
on probleemist teavitatud ning möödunud on ülimalt mõistlik aeg.

Minu meelest on probleemi lahenduseks juba täna olemas mehhanism, mille 
Rahandusministeerium on jätnud tähelepanuta. Nimelt on kasusaajal taotleda 
ka täna enda kui tegeliku kasusaaja andmete nähtavuse piiramist kuid 
võimalik on see üksnes all toodud alustel

Eelnevaga seoses võiks lahenduseks (ilma seadust muutmata) olla 
alternatiivse valiku lisamine hetkel kasutusel olevasse süsteemi mus tegelik 
kasusaaja teavitab registripidajat teda puudutavate andmete ebaõigsusest. 
Avalduse saamisel registripidaja piirab kasusaaja andmed. Vajadusel teeb 
taustal juba päringud (kui ta ise seda oluliseks peab). Sellisel juhul 
oleksid kasusaaja andmed asjaomastele isikutele endiselt taustal nähtavad 
ning isiku õigused kaitstud kuid avalikkuse eest varjatud ja isiku jaoks 
probleem kõrvaldatud. Eelnev kõrvaldaks isiku õiguste rikkumise eos ning 
seda võiks pidada õigusriiklikuks lähenemiseks.

Kommentaarina ei saa jätta lisamata, et kõnealuse avalduse peaks tegelikult 
laskma esitada ilma lisadokumentideta. Sealhulgas peaks see olema võimalik 
ka täna. Hetkel tuleb isikul tõendada et teda ähvardab šantaaž, inimröövi 
oht või oht elule. Tegelikult piisaks et isik kinnitaks avaldatud andmete 
tõele vastavust. Mõistlik inimene eeldaks, et ülal toodud avalduses 
loetletud asjaolusid pigem ei ole võimalik dokumentaalselt tõendada, seega 
need nõuded tunduvad pigem humoorikad kuid samas ilma tõendeid lisamata 
kõnealust avaldust esitada ei saa.

Loodan, et võtate minu ettepaneku arutusele ja/või liigute probleemi 
lahendamise suunas sest kui olukord ei lahene käesoleva kalendriaasta sees, 
olen sunnitud astuma samme oma õiguste kaitseks. Nimelt olen alusetult 
märgitud pea 7 ettevõtte kasusaajaks millega mul tegelikkuses seos puudub – 
kasusaaja seos on lõppenud kuid ettevõtted ei ole vastavaid andmeid muutnud 
vaatamata mitmetele teadetele.

Kokkuvõtvalt loodan, et mõistate probleemi olulisust kuivõrd tegelikkuses 
puudutab ta paöjusid.

Austusega,

Hannes Rosin

OÜ WASP Project - valmisfirmad, äri- ja mittetulundusühingute asutamine ja 
müük/ incorporation and sale of companies.
Gsm (+372) 5112 061, tel (+372) 6770 155, fax (+372) 6770 154. 
<http://www.wasp.ee/> www.wasp.ee Skype: waspltd

From: Henrik Mägi <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, January 25, 2023 12:39 PM
To: Hannes Rosin <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Viga Cybertoken OÜ tegeliku kasusaaja andmetes

Tere

Me oleme probleemiga kursis. Isikul võiks olla paremad võimalused andmekogus 
tema kohta avaldatud andmete parandamiseks või vähemalt võimalus esitada 
registrisse taotlus teha märge, mille kohaselt tegelikuks kasusaajaks 
määratud isik ise on avalikustatud andmete õigsuse osas teinud vaidlustuse. 
Rahandusministeeriumis kaalutakse erinevaid võimalusi, missugusel viisil 
parandada olukorda. Muudatus eeldab seaduse muutmist Riigikogu poolt.

Kehtiva seaduse kohaselt vastavalt rahapesu ja terrorismi rahastamise 
tõkestamise seaduse § 79 lõikele 1 on tegelikuks kasusaajaks märgitud isikul 
või tema seaduslikul või lepingulisel esindajal õigus taotleda juriidilise 
isiku juhatuselt ebaõigete andmete parandamist.
Sama paragrahvi lõige 2 sätestab, et kui juriidilise isiku juhatus on 
põhjendamatult keeldunud käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud taotluse 
alusel ebaõigete andmete parandamisest, võib tegelikuks kasusaajaks märgitud 
isik nõuda juriidiliselt isikult ebaõigete andmete avaldamisega tekitatud 
kahju hüvitamist.
Seega saab tegeliku kasusaaja andmeid muuta üksnes kõnealuse äriühingu 
juhatus (juhatuse liige). Kui taotlete äriühingu juhatuselt andmete 
parandamist, ent äriühing keeldub seda tegemast, saate nõuda andmete 
avaldamisega tekitatud kahju hüvitamist, kui selline kahju esineb.

Lugupidamisega

Henrik Mägi
Nõunik
Rahandusteabe poliitika osakond
Rahandusministeerium
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
 <http://www.rahandusministeerium.ee/> www.rahandusministeerium.ee | 
Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn
 <http://twitter.com/rahandus> twitter.com/rahandus | 
<http://blogi.fin.ee/> blogi.fin.ee

From: Hannes Rosin <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, November 11, 2022 8:44 AM
To: Henrik Mägi <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Viga Cybertoken OÜ tegeliku kasusaaja andmetes

Lp Henrik Mägi,

Pöördun all kirjeldatud probleemiga ning Äriregistri soovitusel.

Ilmselt ei ole ma esimene ega ka viimane kes sama küsimusega pöördub kuid 
selgelt olen ma isik kes tegevuses puutub igapäevaselt kokku kasusaajate 
registri probleemidega.

Nimelt on kasusaaja info registreerimise/muutmise hoob antud üksnes juhatuse 
liikmele kuid kasusaaja ebaõigeid andmeid avaldada ei saa. Ehk kui keegi 
määraks mõnes ettevõttes näiteks Teid, Gerli Aasmäed, Assar Paulust ja Alar 
Karist selle kasusaajateks tekiks segadust kui palju. Kui isegi eeldada et 
toimingut saaks teha notari kaudu, kes tegelikkuses peaks kontrollima isiku 
esindusõigust, ei teeks notar toimingut tasuta ehk kui määramine oleks 
korduv, võiks iga isiku kulu toimingule olla märkimisväärne. Rääkimata 
asjaolust, et isegi kehtetud ent ekslikud seosed võiksid mõne isiku jaoks 
olla väga negatiivsete tagajärgedega – võiks tuua isikule kaasa erinevaid 
menetlusi, vaidluseid, mõnel ametikohal näiteks taandamisi vms.

Kas võiks olla lootust, et seadusandja annaks isikule ka võimaluse 
iseseisvalt positsioonist lahti öelda? Tänapäeval jääb ju igast asjast jälg 
maha, seega ei tohiks viidatud võimaluse loomisega kahju tekkida.

Äkki oskate öelda kuidas Teie eeltoodud näite varal olukorrale läheneksite 
ning selle lahendaksite?

Austusega,

Hannes Rosin

OÜ WASP Project - valmisfirmad, äri- ja mittetulundusühingute asutamine ja 
müük/ incorporation and sale of companies.
Gsm (+372) 5112 061, tel (+372) 6770 155, fax (+372) 6770 154. 
<http://www.wasp.ee/> www.wasp.ee Skype: waspltd

From: Gerli Aasmäe <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, November 11, 2022 8:32 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: FW: Viga Cybertoken OÜ tegeliku kasusaaja andmetes

Lugupeetud Hannes Rosin

Registriosakond tegelikke kasusaajaid sisestada/ muuta ei saa. Äriregistril 
on vaid infot kuvav funktsioon.

Kasusaajate andmete esitamise ja muutmise võimalused on: e-äriregistri kaudu 
või notari vahendusel.

Kui andmeid ei saa esitada e- äriregistri kaudu tuleb andmete esitamiseks 
pöörduda notari poole.

Ühingu osanikud, aktsionärid või liikmed peavad tegelike kasusaajate andmed 
juhatusele avaldama.
Seejärel esitab juhatus need andmed e-Äriregistri 
(https://ariregister.rik.ee/est  ) või 
https://www.notar.ee/et/notarid/nimekiri   kaudu.

Kasulik info : 
https://abiinfo.rik.ee/e-ariregistri-paringud/tegelikud-kasusaajad ; 
https://abiinfo.rik.ee/avalduste-esitamine/juriidilise-isiku-andmete-muutmine/tegelike-kasusaajate-muutmine-ja-kinnitamine ; 
https://www.rik.ee/sites/www.rik.ee/files/elfinder/article_files/tegelike_kasusaajate_andmete_esitamise_juhis.pdf
Notarid: https://www.notar.ee/et/notarid/nimekiri
Kontaktisik tegelike kasusaajate tuvastamist puudutavates juriidilistes 
küsimustes on Rahandusministeeriumi ettevõtluse ja arvestuspoliitika 
osakonna jurist Henrik Mägi  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]).

Lugupidamisega

Gerli Aasmäe
kantselei juhataja

Tartu Maakohtu registriosakond
• E-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
• Mobiiltelefon 5881 1188
• Telefon 601 1166
• Faks 600 0258
• Postiaadress: Kuninga 22, Pärnu, 80099
 <https://www.kohus.ee/eesti-kohtud/kohtususteem/maakohtud/tartu-maakohus/kinnistus-ja-registriosakond> 
Kinnistus- ja registriosakond | Eesti Kohtud (kohus.ee)

From: Hannes Rosin <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, November 10, 2022 8:48 PM
To: registriosakond <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Viga Cybertoken OÜ tegeliku kasusaaja andmetes

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tevitan veast Cybertoken OÜ registriandmetes. Täpsemalt olen endiselt 
ekslikult märgitud nimetatud ettevõtte kasusaajaks kuigi ettevõte on ammu 
võõrandatud ning minu seosed ettevõttega on lõppenud. Osa võõrandamist 
puudutav info, samuti muud dokumendid sisalduvad ettevõtte Äritoimikus.

Kuivõrd tegelike kasusaajate registri ülesehituse tõttu puudub mul võimalus 
iseseisvalt nimetatud staatust muuta esitan käesoleva avalduse. Leian, et 
Äriregistripidaja kes haldab ühtlasi Kasusaajate registrit, peaks käesoleva 
teate alusel kustutama registrist valed andmed.

Austusega,

Hannes Rosin

Gsm (+372) 5112 061, tel (+372) 6770 155, fax (+372) 6770 154. 
<http://www.wasp.ee/> www.wasp.ee Skype: waspltd

P Säästa loodust ja ära prindi seda e-kirja!

  _____

Käesolev e-kiri võib sisaldada asutusesiseseks kasutamiseks tunnistatud 
teavet.
This e-mail may contain information which is classified for official use.
<Mail Attachment.eml>