Subject: FW: DP_Saku_Uusiaugu TRAM küsimus
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 7 Jul 2026 13:36:37 +0300

Palun reg

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Tuesday, July 7, 2026 1:07 PM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Subject: FW: DP_Saku_Uusiaugu TRAM küsimus

Tervist

Edastan omavalitsuse vastuse, et nemad ei plaani kergliiklustee ühenduse
rajamist vähemalt 2035 aastani. Samuti ei saa huvitatud isik võtta sellist
kohustust enda peale, sest neile on antud kohustuseks ehitada välja
vesi/kanali ühendused ca 2-3km kauguselt, mis loob võimaluse antud
piirkonnas vee ja kanaliga ühendamiseks ka teistele naabritele.

Me võime kaaluda selle lahenduse koostamist koostöös teedeinseneriga, kuid
see oleks perspektiivne lahendus, mitte aga kohustus planeeringu ellu
viimiseks.

Parimat soovides,

Meelis Kähri

Juhatuse liige

Optimal Projekt Oü

Keemia 4, Tallinn 10615

gsm. +372 56 605 462

From: Kalev Eensaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: reede, 3. juuli 2026 12:17
To: Meelis Kähri <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Kristina Suits <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Jarmo Vaik <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Silver Riisalo
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: DP_Saku_Uusiaugu TRAM küsimus

Tere

Saku valla üldplaneeringus on antud kohta ette nähtud kergliiklejate
läbipääs, mis on ühenduseks Jälgimäe piirkonna ja Juuliku-Saku piirkonna
vahel.

Saku valla teehoiukavas selle väljaehitamist veel vähemalt 2035 aastani
pole eesmärgiks seatud, kuid see on selge et vajadus selle järgi on
pidevalt ajas kasvav.

Teie küsimusele on lühike vastus see, et Saku Vallavalitsus seda läbipääsu
kergliiklejatele lähikümnendil ise ehitama ei asu.

Mõisavahe tee projektis seda samuti sees pole, sest nimetatud projekt
hõlmab ikkagi vaid Mõisavahe tee rekonstrueerimist, mitte kogu piirkonna
teede väljaehitamist.

Lugupidamisega

KALEV EENSAAR / teedeinsener

Tel: +372 5340 9995
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Saku Vallavalitsus
 <http://www.sakuvald.ee/> www.sakuvald.ee

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, July 3, 2026 11:40 AM
To: Silver Riisalo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: DP_Saku_Uusiaugu TRAM küsimus

Tere, Silver

Suhtlesime Krista Einamaga ja tema sõnul soovivad nad vastust kuidas ja
kes rajab kergliiklustee üle ristmiku.

2. Planeeringuala külgneb Tänassilma ristmikuga, millele on Saku valla
üldplaneeringuga määratud eritasapinnas „perspektiivne kergliiklustee
läbipääs“ olemasoleva kergliiklusteede võrguga sidumiseks. Arvestades, et
planeeringualal luuakse töökohti, hakatakse osutama teenuseid ning see
paikneb ca 2-3 km kaugusel Saku alevikust ja Saue linnast, mis on
kergliiklejate jaoks sobiv teekonna pikkus, tuleb lahendada põhimaanteede
11 ja 4 kergliiklejate teeületus eritasapinnas ja määrata vastavad
kohustused rajatiste välja ehitamiseks. Palume kaasata planeeringu
koostamisse teedeinsener kui eriteadmistega isik (PlanS § 4 lg 6).

Kas Mõisavahe teeprojekt hõlmab ka ristmiku teeületust?

Parimat soovides,

Meelis Kähri

Juhatuse liige

Optimal Projekt Oü

Keemia 4, Tallinn 10615

gsm. +372 56 605 462