From: "Erkki Lill" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Wed, 9 Jul 2025 10:25:38 +0300

📄 TÕEAKT – ESTONIA

Avalik nõue: M/S Estonia hukku puudutava täieliku tõe viivitamatu 
avalikustamine

Meie rahva, hukkunute lähedaste ja kogu inimkonna õiglane süda kutsub esile 
täieliku läbipaistvuse. Nõuame, et:

1. Avalikustatakse kõik olemasolevad salastatud dokumendid, salvestised, 
logid ja lepingud, mis puudutavad M/S Estonia uppumist 28. septembril 1994.

2. Võetakse vastutusele kõik isikud ja ametid, kes on olnud seotud info 
varjamise, eksitamise või süü varjamisega.

3. Luua rahvusvaheline ja sõltumatu uurimiskomisjon, millel on täielik 
ligipääs materjalidele ja ellujäänutele.

4. Tehakse kättesaadavaks vraki täiskorje, põhjatõendid ja võimalikult 
3D-mudel kogu laevast ja selle sisust.

5. Tagatakse lähedastele, rahvale ja maailmale avalik ja dokumenteeritud 
vastus küsimusele – mis tegelikult juhtus?

See pole enam ainult Eesti, Rootsi või Soome küsimus. See on inimlikkuse 
küsimus.

---

📄 TRUTH ACT – ESTONIA

Public Demand: Full Disclosure of the Real Cause and Responsibility for the 
M/S Estonia Disaster

In the name of those who perished, those who survived, and the families 
still waiting for answers — we demand:

1. Immediate declassification of all documents, recordings, logs, and 
agreements related to the M/S Estonia disaster (28 Sept 1994).

2. Full legal responsibility for all individuals, institutions, and agencies 
involved in concealing, manipulating, or obstructing the truth.

3. Creation of an international, independent investigation committee with 
unrestricted access to evidence and survivor testimonies.

4. Full technical and forensic examination of the wreck, including 3D-models 
and virtual reconstruction.

5. Clear and accessible public documentation, openly answering the one 
question that has remained:
"What really happened to M/S Estonia?"

This is not just about Estonia, Sweden or Finland. This is about truth, 
justice and human dignity.