Subject: FW: Kaunismaa DP kooskõlastamine
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 20 May 2026 15:20:41 +0300

Palun reg

-----Original Message-----
From: Villu Vapper <[email-masked]>
Sent: Wednesday, May 20, 2026 10:47 AM
To: Krista Einama <[email-masked]>; Heiti Salumets 
<[email-masked]>; Mart Hiob <[email-masked]>
Subject: Kaunismaa DP kooskõlastamine

Tere

Saadan täiendatud Kaunismaa vkt detailplaneeringu riigitee nr 12 
liikluslahenduse seletuskirja ja joonise.

Täiendustes on arvestatud Teie tagasisidega ning seletuskirja on lisatud 
selgitus, et tegemist on detailplaneeringu staadiumi põhimõttelise 
eskiislahendusega riigitee osa kohta. Lõplik geomeetria, kõrguslahendus, 
katendid, ülekatte ulatus, kraavid, truubid, põrkepiirded, märgid, 
teekattemärgised, valgustus ja muud tee-ehituslikud detailid lahendatakse 
tee ehitusprojektis.

Lahenduse lähte-eelduseks on võetud, et planeeringuala peamine väline 
tõmbepunkt on Kehra linn. See tuleneb planeeringu põhiseletuskirjas 
kirjeldatud funktsionaalsetest seostest ning ka Transpordiameti varasemast 
seisukohast. Samas ei ole põhjendatud käsitleda bussipeatuste paiknemist 
selles riigitee lühikeses lõigus, paarisajameetriste vahede juures, ühe 
bussisõidusuuna eelistamisena teisele. Bussipeatuse kasutaja jaoks on 
oluline ohutu, mugav ja loogiline ligipääs peatustesse planeeringualalt. 
Käesolevas lahenduses on mõlema sõidusuuna peatused seotud ohutussaarega 
teeületuskohaga ning on kergliiklustee kaudu ligipääsetavad.

Liiklussaare pikkuse osas on seletuskirja täpsustatud. Joonisel kavandatud 
füüsilise ohutussaare kogupikkus on ligikaudu 10 m, millest teeületuskoha 
osa on 4,0 m ning mõlemas otsas on ligikaudu 3,0 m pikkune ninaosa. 
Lahenduses on lähtutud kehtivatest miinimumnõuetest.
Kui tee ehitusprojekti staadiumis peetakse vajalikuks miinimumnõuetest 
suuremat saart või teistsugust otsalahendust, saab seda täpsustada 
ehitusprojektis.

Katendi mahu osas on lisatud selgitus, et joonisel näidatud katendi 
laienduse pindala käsitleb uue või laiendatava katte põhimõttelist 
geomeetrilist ala. See ei sisalda ehitusprojektis määratavat võimalikku 
ülekatet, freesimist, astmelist taastamist ega pealmise kattekihi sidumist 
olemasoleva riigitee kattega. Nende tööde ulatus määratakse tee 
ehitusprojektis.

Kergliiklustee metsalõigu, RMK maa kasutuse ja RMK-ga kooskõlastamise 
küsimused kuuluvad detailplaneeringu põhiosa koosseisu. Käesolev riigitee 
liiklusskeem käsitleb kergliiklustee osas riigitee ületuskohta ja selle 
sidumist bussipeatuste ning ristmiku lahendusega.

Variantlahenduse koostamist ei pea me praeguses staadiumis vajalikuks, kuna 
koostatud lahendus tugineb planeeringu ja Transpordiameti varasemates 
seisukohtades toodud lähteeeldusele ning tagab bussipeatustele ligipääsu 
kergliiklustee ja ohutussaarega teeületuskoha kaudu. Teeületuskoha toomine 
ristmiku vahetusse piirkonda viiks ületuskoha ristmiku konfliktalasse, kus 
esinevad samaaegselt vasakpöörded, ristmikule suunduv ja sealt väljuv 
liiklus ning bussipeatuste liiklus.

Lugupidamisega
Villu Vapper
projekteerija / diplomeeritud teedeinsener, tase 7 ALK OÜ | reg nr 11956411 
tel 5816 3993 | [email-masked]