Subject: Reg 2/2546284, 17.09.25, TEAVITUS veekvaliteedi kõrvalekaldest Kopli tn 102a
From: "Tallinna Vesi AS" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Wed, 17 Sep 2025 10:55:47 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Hea klient

Tuvastasime regulaarse proovivõtu käigus Teie kinnistul, Kopli tn 102a -
Tallinna Kunstigümnaasium, kõrvalekalde joogivee kvaliteedis.
Coli-laadsete tulemus on 29 arv/100ml. Üksikute coli-laadsete bakterite
ilmnemine veeproovis on indikaatornäitaja ning terviseriski avaldumine
sellise vee tarbimisel on väga vähetõenäoline (tavapärase immuunsusega
inimeste puhul). Tegemist võib olla ka juhusliku kõrvalekaldega, kuna
coli-laadsete analüüsimetoodika on väga tundlik. Siiski soovitab AS
Tallinna Vesi igasuguse riski välistamiseks ajutiselt Teie kinnistul
eelistada pudelivett või kraanivett joogiks tarbides seda eelnevalt keeta.
Bakterid hävivad vee kuumutamisel ja seetõttu on keedetud vee joogiks
tarvitamine ohutu. Leitud bakterid on oma olemuselt keskkonnas (nt mullas
ja taimestikus) leiduvad bakterid.

Kõrvalekalle võib olla tingitud ka sellest, et suvisel perioodil vee
tarbimine hoones oli minimaalne.

Soovitame joogivee kvaliteedi parandamiseks tagada kinnistusisestes
torustikes pidev veevool pikema aja kestel. Selleks palume Teil kinnistu
siseselt jätta joogiveekraanid avatuks ka torustike kaugemates
tarbimispunktides. Ühtlasi palume üle vaadata kinnistu veemõõdusõlm, kui
sinna on paigaldatud filtrid, siis tuleks neid kindlasti hooldada või
välja vahetada.

Peame oluliseks seirata joogivett regulaarselt ja laiaulatuslikult.
Igakuiselt võtame üle linna sadu veeproove klientide kraanidest, mille
eesmärk on tuvastada, kas joogivee nõuetelevastavus linna kõigis
piirkondades on tagatud. Kokku teostame joogivee kvaliteedi kontrolli
120-s proovivõtukohas.

Tuleme kordusproovi võtma nädala jooksul.

Küsimuste korral palun võtke ühendust meie veevõrgu diagnostika juhiga
Oleg Tšaikiniga (telefon 626 2375).

Heade soovidega

Kristiina Soovik

Veekvaliteedi juht

AS Tallinna Vesi

+372 5661 9942