Subject: EL kohtulahendite kokkuvõte: juuni 2026
From: "Heli Hirsik" <[email-masked]>
To: "Juriidiline osakond" <[email-masked]>,EL kohtu töögrupp <[email-masked]>, "JHA Justice \(EE\)" <[email-masked]>, "mariliis.toomiste" <[email-masked]>
Date: Tue, 21 Jul 2026 16:59:44 +0300

Tere

Edastan kokkuvõtte EL õiguse büroo valitud olulisematest Euroopa Liidu
Kohtu lahenditest juunis 2026. Nagu kõik eelnevad, paneme ka selle
kokkuvõtte üles Välisministeeriumi kodulehele
<https://vm.ee/euroopa-liidu-kohtu-ulevaated-ja-kokkuvotted> .

Kokkuvõttes on kajastatud järgmised kohtulahendid:

Olulisemad EL Kohtu lahendid:

*	C-722/23 ja C 91/24: Rugu ja Aucroix (eelotsus – vahistamismäärust
täitva liikmesriigi kohustus viia karistus täide)
*	C-312/24: Darashev (eelotsus – politseiametniku kui kuriteos
kahtlustatava suhtes algatatud uurimise käigus kogutud andmete töötlemine)
*	C-10/24: Dürr Dental (eelotsus – meditsiiniseadme CE-märgis)
*	C-147/24: Safi (eelotsus – kolmanda riigi kodanikust vanema
tuletatud elamisõigus liikmesriigis, mille kodanik laps on)
*	C-601/24: Gotka (eelotsus –  looduslike looma- ja taimeliikide
kaitse)
*	C-81/24: Jenec (rahapesu tõkestamisel maksekonto avamisest
keeldumine)
*	C-188/24 ja C-190/24: WebGroup Czech Republic ja NKL Associates
ning Coyote System (eelotsus – teisest liikmesriigist pärit infoühiskonna
teenuste vaba liikumise piirang)
*	C-232/25: Idziski (eelotsus – kohtualluvus väidetava isikuõiguste
rikkumise korral telesarja poolt)

Tegemist on mitteametliku kokkuvõttega EL õiguse büroo valitud
kohtulahenditest.

EL Kohtu otsuste ja kohtujuristi ettepanekute terviktekstidega saab
tutvuda EL Kohtu koduleheküljel või EUR-Lex andmebaasis (viited lisatud).

Tervitades
Heli Hirsik