Subject: Ed: Uus toetusmeede: Toetus tehisarulahenduste ja privaatsuskaitse tehnoloogiate kasutuselevõtuks avalikus sektoris
From: "Kaidy Teppe" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>, "andmevorgustik - andmevorgustik" <[email-masked]>
Cc: "Mirjam Luik" <[email-masked]>, "Katharina-Rosande Talviste" <[email-masked]>, "Kairi Ruhno" <[email-masked]>
Date: Mon, 22 Jun 2026 13:00:29 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere päevast!

Uurin seoses väljakuulutatud taotlusvooruga tehisarulahenduste ning 
privaatsuskaitse tehnoloogiate kasutuselevõtuks avalikus sektoris. Oleme 
koondamas mõndasid ideid esitamiseks, kuid soovime infot, kas meil on mõtet 
veel taotluseid saata või on rahastuse eelarve juba ammendunud?

Lugupidamisega,

Kaidy Teppe

it-arenduste projektijuht

analüüsi- ja arendusosakond

+372 5591 6495

[email-masked]

Terviseamet

+372 794 3500

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee/> www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn

Käesolev kiri on mõeldud ainult kirja adressaatidele. Kui olete saanud kirja 
ekslikult, palun teavitage koheselt selle saatjat ning kustutage saadud kiri 
koos kõikide lisadega. NB! Juurdepääsupiirangu märkega dokumentide 
avaldamine kõrvalistele isikutele on keelatud.

Saatja: [email-masked] 
<mailto:[email-masked]> 
<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > Nimel Sofia Paes - 
JUSTDIGI
Saatmisaeg: kolmapäev, 3. juuni 2026 16:16
Adressaat: andmevorgustik - andmevorgustik <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; kov - kov <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Koopia: Kaarel Sepp - JUSTDIGI <[email-masked]>
Teema: [andmevorgustik] Uus toetusmeede: Toetus tehisarulahenduste ja 
privaatsuskaitse tehnoloogiate kasutuselevõtuks avalikus sektoris

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Justiits- ja Digiministeerium kuulutab välja taotlusvooru tehisarulahenduste 
ning privaatsuskaitse tehnoloogiate kasutuselevõtuks avalikus sektoris. 
Toetuse andmise eesmärk on toetada avaliku sektori innovatsiooni ja 
teadus-arendustegevusi ning kiirendada tehisaru ja privaatsuskaitse 
tehnoloogiate arendamist ja kasutuselevõttu avalikus sektoris.

Toetust saavad avaliku sektori asutused taotleda:

1.	tehisarulahenduste arendamiseks ja kasutuselevõtuks avalikus sektoris, 
sealhulgas selleks vajalike rakendusuuringute ja testimiste läbiviimiseks, 
uute tehnoloogiate, protsesside, teenuste või lahenduste väljatöötamiseks ja 
nende valideerimiseks;
2.	privaatsuskaitse tehnoloogiate arendamiseks ja kasutuselevõtuks avalikus 
sektoris, sealhulgas selleks vajalike rakendusuuringute ja testimiste 
läbiviimiseks, uute tehnoloogiate, protsesside, teenuste või lahenduste 
väljatöötamiseks ja nende valideerimiseks.

Toetuse suurus on vahemikus 60 000 € kuni 1 000 000 € projekti kohta, 
taotlusvooru kogumaht on 2 000 000 €. Projekti tegevused peavad olema 
lõppenud hiljemalt 31.10.2027.

​Kõik toetatavad tegevused peavad olema kooskõlas teadus- ja arendustegevuse 
ning innovatsiooni korralduse seaduse eesmärgiga, mis tähendab, et tegevus 
peab olema uudne, loominguline, ettemääramatu tulemusega, süstemaatiline 
ning korratav.

Taotlemiseks vajalikud dokumendid on leitavad JDM-i lehelt. 
<https://www.justdigi.ee/digi-side-ja-kuber/tehisaru/tehisarulahenduste-privaatsuskaitse-toetus>

Taotlusvoor avatakse 17.06.2026 ning taotlusi hinnatakse taotluste laekumise 
järjekorras kuni rahastamise eelarve ammendumiseni. Toetuse taotlemiseks 
tuleb saata täidetud taotluse vorm e-posti aadressil 
<mailto:[email-masked]> [email-masked].

Lisaküsimuste korral kirjutage meilile [email-masked] 
<mailto:[email-masked]> .

Parimate soovidega

Sofia Paes
andmete ja usaldusväärse tehisaru nõunik
AI ja andmete talitus
Justiits- ja Digiministeerium
5051298  <mailto:%7BE-mail%7D> [email-masked]
 <https://www.justdigi.ee/> www.justdigi.ee | Suur-Ameerika 1, Tallinn