Subject: RE: Mehitamata lennuliikluse korraldus
From: Taivo Linnamägi <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Wed, 22 Oct 2025 22:22:02 +0300

Tere!

Täname teid ühise kirja eest mehitamata lennunduse alaste tegevuste osas 
selguse saamiseks. Arvestades 22.10.2025 kolmepoolsel kohtumisel arutatut 
ning nii TRAMi kui EANSi tegevusi ja arendusi valdkonnas, samuti 
rahastustaotlusi erinevate toetuste saamiseks, on mõistlik järgmised sammud 
ja ühishuvi läbi arutada. Sestap ei ole hetkel mõistlik ega põhjendatud anda 
ammendavaid vastuseid enne kohtumisel käsitletud teemades lahenduste 
leidmist. Rõhutame üle, et ELi regulatsioonidest tulenevad otsused tuleb 
loomulikult langetada, selleks kasutada ära kogu senine kompetents ning 
rahalised ressursid, mis valdkonnas eraldatud on. Kindlasti toob mitmete 
otsuste tegemine kaasa vajaduse vajalikud volitusnormid ette näha ka seaduse 
tasandil, see aga vajab põhjalikumat analüüsi ja selleks on nii TRAM kui 
EANS mehitamata lennundusega nii otse kui kaudselt seotud analüüside 
läbiviimisse revisjoni protsessis kaasatud.

Lisame juurde ka selle, et Kliimaministeerium on avatud konkreetsetele 
ettepanekutele, mis põhinevad põhjalikul analüüsil käsitledes 
lahendusvõimaluste tugevusi kui nõrkusi, ressursside vaadet koos 
investeeringute ja rahastamisallikatega. Mõistame hästi, et valdkonnas on 
edumeelseid partnereid, ent napib reaalseid projekte ja konkreetsust, mis 
tervikuna aitaks mehitamata lennunduse kiiretele arengutele kaasa. Usume, et 
lennundusseaduse revisjoni protsess aitab ka selles valdkonnas selgust luua, 
ent see eeldab teilt selget analüütilist sisendit, mille põhjal on taolisi 
regulatiivseid otsuseid ja seaduseelnõusid võimalik koostama asuda.

Kliimaministeerium saab samal teemal seisukoha kujundada ja otsused ette 
valmistada kui kõikides olulistes osades on analüüsid koostatud, need 
partneritega läbi arutatud. Selliste tegevuste, aga ka õigusloomeliste 
protsesside aluseks on mh ka partnerite vahelised kokkulepped ühtsete 
tegevuste loetelu, vastutajate ja tähtaegadega.

Heaga

Taivo Linnamägi
Juhataja | Lennundusosakond
+372 6397 607 | + 372 5252 479 | 
<mailto:[email-masked]> 
[email-masked]
Kliimaministeerium | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn, Eesti 
<http://www.kliimaministeerium.ee/> www.kliimaministeerium.ee

From: EANS-EDHS <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, September 23, 2025 1:05 PM
To: Kliimaministeerium info <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Mehitamata lennuliikluse korraldus

Reg nr: 1-11/177
Reg kp: 22.09.2025

Tere!

Teile on saadetud Lennuliiklusteeninduse ASi dokumendihaldussüsteemi kaudu 
dokument pealkirjaga „Mehitamata lennuliikluse korraldus".

Lugupidamisega

Lennuliiklusteeninduse AS
telefon 671 0250
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.