Subject: RE: Päring valgusprojektori kasutamise tingimuste kohta
From: "Kea Toi" <[email-masked]>
To: "'Motorcity Info'" <[email-masked]>
Date: Tue, 28 Jul 2026 16:56:58 +0300

Tere

Pöördusite Transpordiameti poole sooviga saada täpsustavat informatsiooni 
seoses planeeritava valgusprojektori kasutamisega. Vastused edastame 
vastavalt Teie küsimuste järjekorrale:

1.	Selliste seadmete aastaringne kasutamine on Transpordiameti vaates 
võimalik, aga sõltub siiski konkreetsest lahendusest.
2.	Lähtuda tuleb lennundusseadusest (eelkõige § 35) ning Vabariigi Valitsuse 
määrusest nr 240 „Eesti õhuruumi kasutamine ja lennuliikluse teenindamine 
Tallinna lennuinfopiirkonnas“ (eelkõige § 13).
3.	Vajalik on Transpordiameti kooskõlastus. Kahjuks ei oska Transpordiamet 
öelda, kas vajalik on veel mõne asutuse kooskõlastus. Soovitame selle 
küsimusega pöörduda igaks juhuks Tallinna Linnavalitsuse poole.
4.	Jah, piirangud sõltuvad projektori tüübist, valgustugevusest ja suunast. 
Laserkiirte mõju lennuliiklusele on oluliselt negatiivsem kui valguskahurite 
vm valgusallikate puhul. Eelistatumad on lahendused, kus ei kasutata 
laserkiirt või laserkiir muudetakse seadme sees hajusaks.
5.	Jah, piirangud sõltuvad asukohast. Kui asukohaks on Laeva 1, Tallinn, 
siis Transpordiameti esmasel hinnangul on võimalik leida selline lahendus, 
millele me saame kooskõlastuse väljastada. Siiski peab arvestama sellega, et 
kui hiljem selgub oluline negatiivne mõju lennuliiklusele, siis võib olla 
vajalik lahendust muuta (tegemist on tingimusega, mis lisatakse alati 
pikemaajalistele kooskõlastustele).

Lugupidamisega

Kea Toi

ATS inspektor

Lennuliiklusteeninduse ja lennuväljade osakond

Transpordiamet

+372 58529036

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee>

From: Motorcity Info <[email-masked]>
Sent: Tuesday, July 28, 2026 2:09 PM
To: [email-masked]
Subject: Päring valgusprojektori kasutamise tingimuste kohta

Lugupeetud Transpordiamet

Soovin küsida selgitust seoses välisvalgustuse kasutamisega ärihoone 
katusel.

Soovime paigaldada hoone katusele aastaringseks kasutamiseks 
valgusprojektori, mille eesmärk on kuvada ettevõtte logo või valgusefekt 
ülespoole õhusuunas, et suurendada ettevõtte nähtavust hämaral ajal. 
Tegemist ei ole lennunduse jaoks mõeldud märgutulega ega reklaamtahvliga, 
vaid statsionaarse valgus- või laserprojektoriga (idee lisatud pildina kirja 
alla).

Palun infot järgmiste puntktide osas:

*	kas sellise seadme aastaringne kasutamine on Tallinnas lubatud;
*	millistest õigusaktidest ja nõuetest tuleb lähtuda;
*	kas kasutamiseks on vajalik vaidTranspordiameti või ka mõne muu asutuse 
kooskõlastus või luba;
*	kas kehtivad piirangud sõltuvalt projektori tüübist (nt tavaline 
valgusprojektor, GOBO-projektor või laserprojektor), valgusvõimsusest või 
suunast;
*	kas piirangud sõltuvad objekti asukohast, näiteks lennuväljade, 
kopteriväljakute või lennukoridoride lähedusest.

Planeeritav paigalduskoht on Tallinnas, Laeva 1, Porto Franco hoone katusel. 
Soovime enne investeeringu tegemist veenduda, et lahendus vastab kõigile 
kehtivatele nõuetele ning ei ohusta lennuliiklust ega riku kehtivaid 
piiranguid.

Täname Teid vastuse eest.

Lugupidamisega

Karolin Nurmsalu

Motorcity OÜ

Laeva tn 1, Tallinn

E-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Tel: +372 5625 6725
  <https://ci3.googleusercontent.com/mail-sig/AIorK4wbyw2Ci27YQpPMqRE5FPZkJDKmoRmmYkkcAlCxNIZOBAGXzOey2-JuJYj-sX5VwLNfV-77dfKnUH07>