Subject: Päring Sotsiaalministeeriumi immunoprofülaktika ekspertkomisjonile seisukoha kohta selektiivsele BCG-vaktsineerimisele ülemineku osas
From: "Karit Reinson" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Tue, 4 Aug 2026 12:36:09 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Sotsiaalministeeriumi immunoprofülaktika ekspertkomisjoni
liikmed

Seoses ekspertkomisjonile esitatud ettepanekuga minna Eestis
universaalselt BCG-vaktsineerimiselt üle riskirühmapõhisele selektiivsele
BCG-vaktsineerimisele sooviksin paluda Teie hinnangut komisjoni seniste
seisukohtade ja edasiste plaanide osas. Ettepanek käsitleb selektiivsele
BCG-vaktsineerimisele ülemineku põhimõtteid, riskirühmade määratlemist
ning rakendamise korraldust.

Palun võimalusel jagada komisjoni hinnangut järgmistes küsimustes.

o   Milline on immunoprofülaktika ekspertkomisjoni praegune seisukoht
Eestis universaalselt BCG-vaktsineerimiselt selektiivsele
riskirühmapõhisele BCG-vaktsineerimisele ülemineku osas?

o   Kas ekspertkomisjon peab sellist muudatust põhimõtteliselt
põhjendatuks ning näeb selle rakendamist realistliku arengusuunana Eesti
immuniseerimiskavas?

o   Kui komisjoni hinnangul on selektiivsele BCG-vaktsineerimisele
üleminek tõenäoline, siis milline võiks olla hinnanguline ajakava selle
ettevalmistamiseks ja võimalikuks rakendamiseks Eestis?

Minu huvi nende küsimuste vastu tuleneb vastsündinute sõeltestimise
korraldamisest Eestis. Kuna olen üleriigilise vastsündinute sõeltestimise
üks eestvedajatest ja uuenduste eest vastutaja, siis aitab
ekspertkomisjoni hinnang meie meeskonnal paremini kavandada ja ajastada
võimalikke ettevalmistusi vastsündinute immuunpuudulikkuse sõeltestimise
piloteerimiseks Eestis.

Olen väga tänulik, kui ekspertkomisjon leiab võimaluse oma seisukohti ja
hinnanguid jagada.

Lugupidamisega

Karit Reinson

kliinilise geneetika osakonnajuht, vanemarst-õppejõud

vastsündinute sõeltestimise töögrupi juht

SA Tartu Ülikooli Kliinikum

Geneetika ja personaalmeditsiini kliinik

Tel: +372 53319170

Sepapaja 12/1, Tallinn 11415

kliinikum.ee/geneetika