Subject: RE: Eesti Merekooli eksamid 2026
From: "Kadi Saks" <[email-masked]>
To: "VA_Indrek_Sarg" <[email-masked]>
Cc: Ragne Rämmal <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Rait Prits" <[email-masked]>, "info transpordiamet" <[email-masked]>, "Raul Tell" <[email-masked]>
Date: Wed, 27 May 2026 17:08:31 +0300

Lugupeetud Indrek Särg,

Tänan EMK Tartu filiaali poolt edastatud SVLJ lõpueksamite kava ja 
eksamikomisjoni koosseisu eest (Manuses).

Lähtudes 30.01.2026 Transpordiameti poolt kooskõlastatud (kiri manuses) 
eksamikomisjonide koosseisude kohaselt saab eksamikomisjoni esimees olla Enn 
Soovik, Indrek Särg, Henn Kuum või Rait Prits.

Seega palun teil määrata nendest isikutest eksamikomisjoni esimees.

Sama kooskõlastuskirjaga on eksamikomisjoni liikmeteks määratud 
Transpordiameti ametnikud Henn Kuum ja Toomas Oks ning teie kirjas 
nimetamata Enn Soovik, Albert Lass, Andrei Kulagin.

Eksami läbiviimine Transpordiameti poolt kooskõlastamata eksamikomisjoni 
koosseisuga on vastuolus Vabariigi Valitsuse 20.06.2013 määrusega nr 96 
„Laevapere liikmete koolitus- ja kvalifikatsiooninõuded ning diplomeerimise 
kord“.

Lisaks palun saata Transpordiametile ja kõigile eksamikomisjoni liikmetele 
ning esimehele SVLJ õppekava lõpueksamite hindamiskriteeriumid vastavalt 
õppekava „Siseveelaevajuht“ õppeväljunditele ja selle õppekava rakenduskava 
hindamismetoodikale. Samuti peab lõpueksamite hindamine olema kooskõlas EMK 
Õppekorralduseeskirjaga, vaata § 58. Eksamikomisjoni liikmetel ei ole 
võimalik eksaminandi teadmisi ja oskusi hinnata viiepallisüsteemis, kui 
puudub kriteerium mille järgi hinne pannakse.  Samuti on 
hindamiskriteeriumid aluseks hindamiskomisjoni otsuse vaidlustamiseks, kui 
õpilane seda soovib (Õppekorralduseeskiri § 66). Teie poolt kirjeldatud 
eksamihinde kujunemine (hindeid ei panda vaid eksam on sooritatud või 
mittesooritatud) ei ole kooskõlas EMK õppekorralduseeskirjaga, mille järgi 
on ka kirjalik eksam hindeline ja sooritatuks loetakse hinded „3“, „4“ ja „5“.

Palun saatke õppekava „Siseveelaevajuht“ eksamikomisjoni koosseis ja 
hindamiskriteeriumid hiljemalt reedeks 29.05.2026.

Lugupidamisega,

Kadi Saks
peainspektor

Meremeeste diplomeerimise osakond
Merendusteenistus
+372 5817 4019

Transpordiamet │  <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Indrek Särg <[email-masked]>
Sent: Tuesday, May 26, 2026 12:37 PM
To: Kadi Saks <[email-masked]>
Cc: Ragne Rämmal <[email-masked]>; [email-masked]; 
[email-masked]; Rait Prits <[email-masked]>; info 
transpordiamet <[email-masked]>; Raul Tell 
<[email-masked]>
Subject: Re: Eesti Merekooli eksamid 2026

Tervist,

saatsin eksamikava, lisan info ka hindamise kujunemise kohta.

Kirjaliku eksami sooritamine toimub komisjoni juuresolekul. Õpilased 
sooritavad kirjaliku eksami, mille on vastavalt õppekorralduseeskirjale ette 
valmistanud aineõpetaja.

Kirjaliku eksami ülesanded loetakse komisjoni poolt sooritatuks, kui 
eksamitöö lahendused on üle kontrollinud õpetaja ning on saanud üle vaadata 
kõik komisjoniliikmed. Komisjoni otsus protokollitakse. Kirjalik eksam 
loetakse kas sooritatuks või mittesooritatuks, kirjaliku eksami eest ei 
panda numbrilisi hindeid. Kirjaliku eksami sooritus tagab pääsu suulistele 
eksamitele.

Suulise eksami vastamine toimub komisjoni ees, igal komisjoniliikmel on 
hindamisleht, kuhu ta märgib pärast iga eksamipunkti vastuse kuulamist oma 
hindamisseisukoha numbriliselt. Näiteks kui eksamipiletis on 4 punkti, siis 
saab iga komisjoniliige märkida 4  erinevat hinnet. Nende hinnete keskmise 
tulemuse edastab iga komisjoniliige pärast eksamit toimuval 
hindamiskoosolekul, mida juhib eksamikomisjoni esimees. Hindamiskoosolekul 
kujuneb komisjoniliikmete keskmiste hinnete alusel eksamihinne.

Allkirjastatud hindamislehed ja õpilaste kirjalikud ettevalmistuslehed 
säilitatakse koos komisjoniliikmete poolt allkirjastatud eksamiprotokolliga.

Lugupidamisega

Indrek Särg

5121190

Kontakt Kadi Saks (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval T, 26. mai 2026 
kell 11:33:

Tere,

Tuletan meelde, et ootame Eesti Merekooli 2026 a eksamite (s.h 
korduseksamite) kava õppekavade kaupa ja eksamikomisjonide koosseisusid ning 
eksamite läbiviimise korda ja hindamiskriteeriumeid.

Tulenevalt Eesti Merekooli õppekorralduseeskirja § 57 „Kooli lõpueksamite 
korraldus“ lõike 1 järgi  koostab õppeosakond ja kinnitab kooli õppedirektor 
kooli lõpueksamite ajalise graafiku ning see avalikustatakse vähemalt üks 
nädal enne eksamiperioodi algust. Kooli kodulehel avaldatud lõpetamise 
informatsiooni järgi 
<https://docs.google.com/spreadsheets/d/1W7vel1f0_h0ESdtP0v5a7x0GTB_f9NAVpq2y6gP5KaE/edit?gid=0#gid=0> 
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1W7vel1f0_h0ESdtP0v5a7x0GTB_f9NAVpq2y6gP5KaE/edit?gid=0#gid=0 
peaks esimene lõpueksam toimuma 1.06.2026 ehk 6 päeva pärast (vähem kui 1 
nädal).

Lugupidamisega,

Kadi Saks
peainspektor

Meremeeste diplomeerimise osakond
Merendusteenistus
+372 5817 4019

Transpordiamet │  <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Kadi Saks
Sent: Thursday, May 21, 2026 10:13 AM
To: 'Ragne Rämmal' < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Cc: ' <mailto:[email-masked]> [email-masked]' < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; ' 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]' < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; 'Indrek Särg' < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; ' 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]' < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; ' 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]' < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; 'Raul Tell' < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Eesti Merekooli eksamid 2026

Tere,

Tänan info eest. Jään ootama kogu infot järgmise nädala alguses (alates 
25.05.2026).

Lugupidamisega,

Kadi Saks
peainspektor

Meremeeste diplomeerimise osakond
Merendusteenistus
+372 5817 4019

Transpordiamet │  <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Ragne Rämmal < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Wednesday, May 20, 2026 4:55 PM
To: Kadi Saks < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: Re: Eesti Merekooli eksamid 2026

Tere!

Hindamiskriteeriumite täpsustamisega läheb pisut aega. Sel nädalal on meil 
uute õpilastega, keda on seekord rekordiliselt palju, sisseastumisvestlused. 
Saadame nädala algul kogu info.

Lugupidamisega

--

Ragne Rämmal
direktori asetäitja õppekasvatustöö alal
613 5483, 516 5530

  <https://ci3.googleusercontent.com/mail-sig/AIorK4xp1hPpbMuEonqAmtLjD-IAUqWadP_wXQ4cJ06v1Rt_Wx5AyJcfQkYcfcrm9ZL7mXTykUA-5RLJqr7iT5iaZfl8KJveKhqCDbo0HZ0EKOU42m0>

Kontakt Kadi Saks (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval T, 19. mai 2026 
kell 15:09:

Tere,

Palun saatke Transpordiametile Eesti Merekooli 2026 a eksamite (s.h 
korduseksamite) kava õppekavade kaupa ja eksamikomisjonide koosseisud ning 
eksamite läbiviimise kord ja hindamiskriteeriumid.

Lugupidamisega,

Kadi Saks
peainspektor

Meremeeste diplomeerimise osakond
Merendusteenistus
+372 5817 4019

Transpordiamet │  <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Subject: Fwd: 2SVLJ lõpueksamite kava
From: "VA_Indrek_Sarg" <[email-masked]>
To: "Kadi Saks" <[email-masked]>
Date: Tue, 26 May 2026 12:10:57 +0300

Tervist, edastan Tartu filiaalis toimuvate lõpueksamite kava.

Lugupidamisega
Indrek Särg
5121190

---------- Forwarded message ---------
Saatja: Indrek Särg <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: K, 20. mai 2026 kell 16:54
Subject: 2SVLJ lõpueksamite kava
To: Tarmo Sööt <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
Ragne Rämmal <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, vello andre 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, Lembit Põld 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, Üllar Selgis 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, Rainer Napits 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, Margus Kiis 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, Andrei Kulagin 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Tervist, saadan Tartu lõpueksamite kava.

01. 06 navigatsioon kirjalik
04. 06 navigatsioon suuline
08. 06 SVL masinavärk
12. 06 SVL sõiduteooria komplekseksam

Eksamikomisjon:
Esimees Andrei Kulagin, liikmed Lembit Põld, Indrek Särg, Üllar Selgis, 
Margus Kiis, Rainer Napits

Lugupidamisega
Indrek Särg
5121190