Subject: trimetüülbensoüüldifenüülfosfiinoksiidi (TPO) keelustamine alates 01.09.2025
From: "Hanna-Maria Morel" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Thu, 22 May 2025 16:24:25 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Olen Tradehouse OÜ küünehooldustoodete tootejuht ning sooviksin küsida
lisainformatsiooni seoses trimetüülbensoüüldifenüülfosfiinoksiidi (TPO)
sisaldavate ainete müügikeeluga kosmeetikatoodetes alates 1. septembrist
2025.

• Komisjoni delegeeritud määrus (EL) 2024/197
Avaldatud 5. jaanuaril 2024. Määrus muudab CLP määrust (EÜ) nr 1272/2008,
lisades TPO CMR 1B ainete hulka. Määrus jõustub 1. septembril 2025.

• Kosmeetikamääruse (EÜ) nr 1223/2009 muudatus
TPO lisatakse keelatud ainete loetellu (Annex II) seoses 7. CMR Omnibus
määrusega. See tähendab, et alates 1. septembrist 2025 ei ole lubatud
TPO-d sisaldavaid kosmeetikatooteid enam ELi turule lasta ega müüa.

Arvestades, et alates 1. septembrist 2025 on keelatud selliste toodete
müük nii tootjate kui ka edasimüüjate poolt, oleme Tradehouse OÜ-s astunud
samme, et tagada vastavus – meie maaletoodavad brändid on oma koostisi
juba muutnud. Siiski on meil veel väike kogus TPO-d sisaldavaid tooteid
müügil.

Minu küsimus on:
Kas määrus kehtib ka salongides juba kasutusel olevatele TPO-sisaldusega
toodetele? Kui jah, siis kui kaua on salongidel lubatud neid tooteid
kasutada?

Lugupidamisega,

Hanna-Maria Morel
Toote- ja erilahenduste juht | Product and Custom Solutions Manager |
Tradehouse OÜ
[email-masked] | Peterburi tee 47c, Tallinn
 <https://tradehouse.ee/> tradehouse.ee

 <https://www.tradehouse.ee/>