Subject: Ed: Küsimused seoses peptiidide kasvavast populaarsusest (Õhtuleht)
From: "Kommunikatsioon - RA" <[email-masked]>
To: Keiu Põderson - RA <[email-masked]>
Date: Thu, 11 Jun 2026 13:00:00 +0300

_____

Saatja: Samanta Tsopp <[email-masked]>
Saadetud: teisipäev, 9. juuni 2026 14:11
Adressaat: Kommunikatsioon - RA <[email-masked]>
Teema: Küsimused seoses peptiidide kasvavast populaarsusest (Õhtuleht)

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!
Olen Samanta Tsopp, Õhtulehe suvereporter. Kirjutan lugu peptiidide
kasvavast populaarsusest tervise-, ilu- ja fitnessivaldkonnas ning soovin
Ravimiameti kommentaari järgmistele küsimustele. Palun võimalusel vastata
homme hiljemalt kella 12.00-ks.

1.	Kas Ravimiamet on viimastel aastatel täheldanud Eestis peptiidide
müügi või kasutamise kasvu?
2.	Milliseid peptiide käsitletakse Eestis ravimitena ning milliseid
mitte?
3.	Kas Eestis on lubatud peptiide vabalt internetist tellida või
osta? Millistel juhtudel võib tegemist olla seaduserikkumisega?
4.	Kui suur probleem on Ravimiameti hinnangul internetist või
välismaistelt veebilehtedelt tellitud peptiidide kasutamine?
5.	Kas Ravimiamet on avastanud juhtumeid, kus peptiidipreparaatide
koostis ei vastanud pakendil lubatule või sisaldas ohtlikke lisandeid?
6.	Millised on peamised terviseriskid, mis kaasnevad kontrollimata
päritoluga peptiidide kasutamisega?
7.	Kas Ravimiamet on saanud teateid peptiidide kasutamisega seotud
kõrvaltoimete või tervisekahjustuste kohta? Kui jah, siis millistest
probleemidest on kõige sagedamini teatatud?
8.	Kuidas hindab Ravimiamet sotsiaalmeedias levivat peptiidide
reklaamimist ja nende kujutamist ohutu alternatiivina steroididele või
teistele sooritusvõimet parandavatele ainetele?
9.

	Mida peaks inimene kindlasti teadma enne peptiidide kasutamist?
10.	Kas peptiidide populaarsuse kasv valmistab Ravimiametile muret?
Kui jah, siis millistel põhjustel?
11.	Kas Ravimiamet näeb vajadust peptiidide müügi või reklaamimise
rangemaks reguleerimiseks?

Lugupidamisega
Samanta Tsopp
+372 56297387