Subject: Palume teie arvamust eelnõule
From: "Ehitisregistri menetluskeskkond" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Fri, 15 Aug 2025 09:52:53 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

 Valga Vallavalitsus menetleb praegu ehitusloa taotlust nr 2511271/00788 
aadressile Valga maakond, Valga vald, Tinu küla, Kopika, Valga maakond, 
Valga vald, Tinu küla, Kopika, Valga maakond, Valga vald, Tinu küla, Kopika 
(Kopika akupank, Kopika 330/33kV Alajaam, Müratõkkevall) ja soovib teie 
arvamust eelnõule.

Arvamuse avalduse kutse põhjus: EhS § 130 lg 11 järgi teostab Terviseamet 
riiklikku järelevalvet ehitist puudutavate terviseohutuse nõuete täitmise 
üle. RTerS § 15 järgi teostab Terviseamet riiklikku järelevalvet 
rahvaterviseseaduses ja selle alusel kehtestatud õigusaktides sätestatud 
nõuete täitmise üle. Korrakaitseseaduse (KorS) § 2 lg 4 kohaselt on riiklik 
järelevalve korrakaitseorgani tegevus eesmärgiga ennetada ohtu, selgitada 
see välja ja tõrjuda või kõrvaldada korrarikkumine. 331. Lisaks teostab 
Terviseamet atmosfääriõhu kaitse seaduse (AÕKS) § 218 kohaselt riiklikku 
järelevalvet välisõhus leviva müra üle. AÕKS § 55 lg 2 järgi on välisõhus 
leviv müra sama seaduse tähenduses inimtegevusest põhjustatud ning välisõhus 
leviv soovimatu või kahjulik heli, mille tekitavad paiksed või liikuvad 
allikad. AÕKS § 56 lg 4 ja § 61 lg 1 alusel antud keskkonnaministri 
16.12.2016. a määrus nr 71 „Välisõhus leviva müra normtasemed ja mürataseme 
mõõtmise, määramise ja hindamise meetodid“ (määrus nr 71) lisa 1 kehtestab 
müra normtasemed. Vastavalt RTerS § 4 p 12 ja RTerS § 4 p 13 ning AÕKS § 218 
kohaselt palume Terviseametilt arvamust ja hinnangut kas kas projektiga 
kavandatud tegevus ja ehitised on terviseohutuse nõuetega vastavuses. Juhime 
tähelepanu, et soovime Terviseameti arvamust.

Palun avage eelnõu e-ehituse keskkonnas 
<https://livekluster.ehr.ee/ui/ehr/v1/operation/27505246>  (menetlus nr: 
474463), määrake omalt poolt arvamuse avalduse eest vastutav kasutaja ja 
kontrollige eelnõu andmeid.

Arvamust eelnõu kohta ootame kuni 25.08.2025 (k.a). Pärast selle tähtaja 
möödumist loeme, et olete eelnõuga päri.

Menetluse kulgu puutuvate küsimuste korral palun pöörduge menetleva asutuse 
(Valga Vallavalitsus) või menetleja (KAIRID LEKS) poole.