Subject: FW: Viirpuu tn kergliiklustee
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 9 Jun 2025 08:23:10 +0300

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Lauri Künnapuu <[email-masked]>
Sent: Monday, June 2, 2025 8:27 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: Viirpuu tn kergliiklustee

Tere,

Rääkisime sellest tööst telefonist. Saadan märkused koos vastustega
ülevaatamiseks:

1.	Kujutada joonistel liikluskorralduse terviklahendus riigitee
kaitsevööndis, sh lisada olemasolevad ja/või likvideeritavad liiklusmärgid
ning teekatte märgistus (olemasolev, projekteeritav jms).

a.	Olemasolev liikluskorraldus lisatud

2.	Tegemist on jalgratta- ja jalgteega, LM 432 ei ole sobiv.

a.	Minu viga, märk parandatud

3.	Liiklusmärgid peavad alati olema paigutatud sõidusuunas paremale
poole teed. Ei selgu, mis kaalutlustel on osa olemasolevaid liiklusmärke
pööratud 180° ning eemaldatud LM 557. Liikluskorralduses tehtavaid
muudatusi tuleb selgitada ja põhjendada seletuskirjas.

a.	Minu viga, parandatud.
b.	Käisin märtsis objektil ja siis seal täna märk LM 557 puudub (vt
pildid all)

4.	Näidata LM 221 asukoht, vajadusel muuta. Ühes piirkonnas (sh
näiteks Kasteheina tn) peab olema teeületustel liikluskorraldus ühtemoodi
lahendatud. Teeandekohustuse võimalused reaalses olukorras mõelda läbi ja
vastavalt sellele projekteerida sobiv liikluskorraldus.

a.	Näitasin märgi 221 olemasoleva asukoha. Vaatan, et Kasteheina
tänaval on see enne kergliiklusteed (Mapsi järgi). Kuna tegemist on
asulaga, siis peaks standardi järgi märk aga olema ristumiskoha ees. Kuna
aga ristmikul raadiused suured, siis ristumiskoha ette pannes nihkuks ta
Viirpuu tee teljest päris kaugele. Panin siis märgi 221 sarnaselt
Kasteheina tänavaga kergliiklustee ette.

5.	Riigiteega ristumiskohal tuleb kate taastada  vähemalt kuni
Viirpuu tee teljeni ja vuugini (vt pdf-failis lisatud pilt nr 1). Vastasel
korral jääb kaks vuuki ristumiskohal väga lähestikku ning kate võib hakata
lagunema.  Projektis näidatud laiendamine kitsa ribana ei ole sobiv
lahendus.

a.	Lisatud ülekate kuni Viirpuu tee teljeni ja olemasoleva riigitee
vuugini

6.	Arvestada, et riigiteel kehtib taastusremondi järgne garantiiaeg
kuni 20.12.2028.  Riigiteega ristumiskohal peab  tee laienduse
konstruktsioon olema samaväärne riigitee konstruktsiooniga (andmed leiab
teeregistrist).

a.	Teeregistris on andmed riigitee nr 15 kohta, kus on kahekihiline
asfalt (ACsurf16 h=4cm, AC32base h=6cm ning killustikalus h=25cm). Meie
jääme projektiga alale, kus taastusremonti tehtud ei ole ja kuna me jääme
ikkagi mahasõidu piiresse, siis ei ole otstarbekas sinna laienduse ca 50m2
alale paigaldada kahekihilist katet.

7.	Juhime tähelepanu, et tee laiendamisel tuleb arvestada, et ka
jalgratta- ja jalgtee osal tuleb ette näha sõidutee katend, et vältida
jalgratta- ja jalgtee olemasoleva katendi  lagunemist sõidukitega kaasneva
koormuse tõttu (vt pdf-failis lisatud pilt nr 2 ja 3).

a.	Katend muudetud

8.	Ettepanek tellijaga arutamiseks – soovitame teha Viirpuu tn katte
taastamise kuni teljeni (vt pdf-failis lisatud pilt nr 4).

a.	Mõistlik see oleks, aga tellijaks on eratellija ja KOV ei ole
nõudnud teljeni taastamist.

Vaata seda siis pärast puhkust.

Tervitades,
Lauri Künnapuu

TPK Projekt

5228311