Subject: Kutsest andmekaitse nõukotta
From: "Dan Bogdanov" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Tue, 12 Aug 2025 10:11:48 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere päevast!

Kinnitan, et olen valmis osalema andmekaitse nõukoja töös.

Mida peaks nõukoda arutama?
1) Üldisest andmekaitse jõustamisest Eestis. Tänane valik on nõustamine + 
palju piiranguid + väga nõrk või puuduv jõustamine. Alternatiiv olekes 
nõustamine + vähem piiranguid + tugev jõustamine. See võiks aidata rohkem 
ära teha. AKI võiks olla nagu FI!
2) Arutleda tuleks, kuidas me tasakaalustame kahjudepõhist (stereotüüpselt - 
USA stiilis) mõtlemist väärtuste põhise (stereotüüpselt - Euroopa stiilis) 
mõtlemisega. Kui andmed lekivad riigiasutuses, siis kas kahju saab 
riigiasutus või kodanik? Täna on olnud fookus pigem riigiasutuse kaitsel, 
infoturbe mõttes. Isiku autonoomia rikkumine on kõrvaline olnud.
3) Täpsustada ja luua jagatud mõistmist, et mis on anonüümimine ja kas see 
on tänapäeval üldse olemas? Lisakaitsemeetmetest tasuks ka rääkida

Septembris kohtumiste teemal - teatan ette, et 22. septembrl toimub Eesti 
teaduste akadeemia konverents usaldusest ja usaldusväärsusest, mida 
korraldan ning läbi viin. Ning 23.09-03.10 olen välismaal ning osaleda kuigi 
lihtsalt ei saa. Kindlasti tahaks esimesel korral kohal olla! Teine variant 
on, et ma esitan enda asendusliikmeks enda, Paloma Krõõt Tupay ja Karin 
Seina doktorant Triin Siili, kellega ma mitmeid õigustehnilisi põhimõtteid 
jagan.

Kõike head,

Dan Bogdanov, PhD
Infoturbeinstituudi direktor
Cybernetica AS (Tartu kontor)
Narva mnt 20, 51009 Tartu
Telefon  (+372) 52 75 525
@danbogdanov