Subject: Tervishoiuteenuse osutaja kohustusliku vastutuskindlustuse seadus
From: "Oliver Vaide" <[email-masked]>
To: "Mare Toompuu" <[email-masked]>, "TA Info" <[email-masked]>
Date: Mon, 25 Nov 2024 16:14:08 +0200

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lp Mare Toompuu Sotsiaalkindlustusamet

Lp Terviseamet

Esimesest novembrist kehtib meil Tervishoiuteenuse osutaja kohustusliku
vastutuskindlustuse seadus, kõige sellest tulenevaga.

Sostiaalkindlustusamet uuendab abivahendite müügi ja üürilepinguid.

Teatavasti kaasneb kuulmisabivahendite müügiga tervishoiuteenuste
osutamine. Kuuldeaparaate ei ole võimalik müüa, seadistada ega hooldada
ilma tervishoiuteenuseid osutamata. Teenused on Tervishoiuteenuste
loetelus läbi aegade ära nimetatud.

Kahetsusväärselt on seni puudunud ühene arusaam tervishoiu ja
sotsiaaltöötajate käsitluses kuulmisabivahenditega kaasnevate teenuste
põhimõtetes. Sotsiaalkindlustusamet on käsitlenud kuulmisrehabilitatsiooni
küsimustega tegelemist lihtsa ostumüügi tehinguna.

Varasemalt 2021 aastal olen pöördunud Terviseameti poole seoses
ajakirjanduses reklaamitud tervishoiuteenuste osutamisega „Kuulmisbussi“
ja Kuuldeapraadid OÜ-ga. Terviseamet ei pidanud siis tervishoiuteenuse
reklaamimist ja plagieerimist mitte tervishoiuteenuse osutajate poolt
probleemiks ja lõpetas menetluse (detaile kahjuks ei mäleta).

Juhin tähelepanu, et vastavalt uuele seadusele on kuuldeaparaadi valesti
seadistamisest tingitud püsiv kuulmiskadu IV raskusastme tervisekahju
(lisaks lihtsamad nt kuulmise mõõtmisest jms tingitud kahjud), mis tuleb
tervishoiuteenuse osutajal igal juhul dokumenteerida ja sisestada
patsiendiohutussüsteemi andmebaasi (POHAK). Andemebaasi sisestatakse ka
teise tervishoiuteenuse osutaja kahjujuhtumid ja patsiendid saavad esitada
kahjunõudeid tervishoiuteenuse ostajate tegevusest tingitud kahjudele.

Juhin tähelepanu, et seadusest tuleneva kindlustuskohustuse täitmine ei
ole abivahendi müügifirmades võimalik.

Küsin, kas Sotsiaalkindlustusamet on teadlik ja on arvestanud
tervishoiuteenuse osutamise tingimustest tulenevate kohustuste täitmise
võimaluse puudumisest abivahendi müügifirmades?

Terviseametilt uurin, kas on endiselt võimalik, et tervishoiuteenuseid
osutavad selleks luba mitte omavad ettevõtted? Kuidas või kas üldse
kohalduvad neile tervishoiuteenuste osutamiseks vajalikuks peetud normid.

Heade soovidega!

Lugupidamisega/Yours sincerely

Oliver Vaide

Juhatuse esimees/Chairman of Management Board

Sihtasutus Kõrva-Nina-Kurguhaiguste Kliinik

Mustamäe tee 55A, Tallinn 10621, Estonia

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] /Web:
<http://www.entc.ee/> www.entc.ee

Tel: +372 56 641 847, +372 53 613 300