Subject: Erasmus+ CoVE TwinComm projekti koostööpakkumine
From: "Anne-Ly Kandelin" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Fri, 19 Jun 2026 11:53:11 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Justiits- ja Digiministeeriumi esindaja
Pöördun teie poole Majandus- ja Teeninduskolledži AVARA nimel seoses
rahvusvahelise Erasmus+ CoVE TwinComm projekti ettevalmistamisega. Soovime
kutsuda Justiits- ja Digiministeeriumi arutama võimalikku osalemist Eesti
konsortsiumis seotud partnerina, tuues projekti riigi digipoliitika,
digiteenuste, rohedigi, tehisaru, andmekasutuse ja digioskuste arendamise
vaate.
TwinComm on kavandatav Erasmus+ kutsehariduse tipptaseme keskuse projekt,
mille keskmes on üleminekukommunikatsioon. Projekti eesmärk on arendada
õppijate, õpetajate ja spetsialistide oskusi mõista, selgitada ja
kommunikeerida suuri ühiskondlikke muutusi.
Eesti fookusteema võiks olla jätkusuutlik ettevõtluse korraldus ja
automatiseerimine. Keskendume sellele, kuidas tehisaru ja digilahendused
aitavad muuta ettevõtete tööprotsesse tõhusamaks, vähendada rutiinset
tööd, toetada kestlikku ressursikasutust ning parandada teenuste
kvaliteeti. Projekti eripära on kommunikatsiooniline vaade: õppijad ja
spetsialistid ei õpi ainult tööriistu kasutama, vaid ka muutusi mõtestama,
selgitama, kaasama ja vastutustundlikult ellu viima.
Justiits- ja Digiministeeriumi roll Eesti digiühiskonna arendamisel on
TwinComm projekti seisukohalt väga oluline. Projekti üks keskseid küsimusi
on, kuidas muuta rohe- ja digipööre inimestele, õppijatele,
spetsialistidele, organisatsioonidele ja kogukondadele arusaadavaks,
usaldusväärseks ning praktiliselt rakendatavaks. Eesti digiriigi,
rohedigi, andmepõhise riigijuhtimise, tehisaru kasutuselevõtu ja
digioskuste arendamise kogemus annaks projektile tugeva avaliku sektori
vaate.
Eesti konsortsiumis osaleks AVARA kutseõppe partnerina, tuues projekti 5.
taseme kutseõppe, turunduse, sotsiaalmeedia, digipädevuse, tehisintellekti
ja õppematerjalide arendamise kogemuse. Justiits- ja Digiministeeriumi
võimalik roll seotud partnerina aitaks siduda projekti Eesti
digiühiskonna, avalike digiteenuste ja rohedigi arengusuundadega.
Võimalik panus projektis võiks olla näiteks:

*

	jagada sisendit Eesti digiriigi, tehisaru, andmekasutuse ja
digioskuste arendamise teemadel;
*

	aidata kujundada praktilisi juhtumeid, mis käsitlevad digipöörde
ja rohepöörde koosmõju avalikus sektoris;
*

	anda tagasisidet õppematerjalidele või praktilistele
õppeülesannetele, mis käsitlevad digiteenuste, andmete, tehisaru,
digioskuste ja keskkonnamõju kommunikatsiooni;
*

	toetada arutelu selle üle, milliseid kommunikatsiooni- ja
digipädevusi vajavad tuleviku spetsialistid kaksikülemineku kontekstis;
*

	osaleda valitud piirkondlikel kohtumistel, töötubades või
poliitikaüritustel;
*

	aidata tugevdada projekti seost Eesti digiühiskonna arengusuundade
ja avaliku sektori innovatsiooniga.

Seotud partneri roll ei tähenda otsest Erasmus+ rahastust ega ametlikke
projektijuhtimise kohustusi. Tegemist oleks paindliku koostöövormiga,
mille täpne ulatus lepitakse kokku vastavalt ministeeriumi võimalustele ja
huvidele. Projekti taotluse juurde oleks vajalik toetuskiri, mis kinnitab
organisatsiooni huvi projekti ideed toetada ning näitab, et TwinComm on
seotud Eesti tegelike rohe- ja digipöörde vajaduste ja prioriteetidega.
Hea meelega tutvustaksime TwinComm projekti lühikesel veebikohtumisel ning
arutaksime, kas ja millises vormis võiks Justiits- ja Digiministeerium
Eesti konsortsiumi seotud partnerina toetada.

Tervitades,

Anne-Ly Kandelin
Administratiivtöö õppetooli juht
AVARA Majandus- ja Teeninduskolledž
Ruum: B205
Tel. 56495159
E-mail:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]