Subject: Fwd: Maaomanike ebavõrdne kohtlemine Kambja valla ametnikkonna poolt. Pedaja tee 5 94901:009:0291 kinnistu. Planeeringud. Teemeistri 94901:009:0196 kinnistu, Otsa 94901:009:0173 kinnistu, Tamme 94901:009:0195 kinnistu
From: KR Majandi OÜ <[email-masked]>
To: "Kambja Vallavalitsus" <[email-masked]>
Cc: "Kristina Reigo Kambja VV" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Toomas Otsatalo" <[email-masked]>, "Timo Varik" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <
Date: Tue, 12 May 2026 09:40:07 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere. See kiri on ametlik informatsioon Kambja valla tegelikust suhtumisest 
valla elanikesse, valla ettevõtetesse ja suhtumise osas eraomandisse. Pole 
mitte mingit vahet, mis on vallavanema, vallavolikogu esimehe või ükskõik 
millise selle institutsiooniga seotud isiku nimi. Meie, ehk siis üle 
kuuekümne aasta vallas elanud inimeste ja nende varadega seotud ning 
osalusega ettevõtete konflikt institutsiooniga "Kambja vald" kestab vähemalt 
kümme aastat, eskaleerununa viimased neli aastat. Kohtutud on kümneid kordi, 
vahetatud sadu kirju. Tulemus on null. Mitte keegi ei tee ühtegi reaalset 
katset tüli lõpetada, igasugused katteta lubadused on osutunud lihtsalt 
maharahustamise tühijutuks. Ainuke arusaadav ratsionaalne seletus on see, et 
kogu valla ametnikkond (eelkõige Maa- ja ehitusosakond, reaalsuse kirjeldus 
koos dokumentatsiooniga on allpool) on korruptiivselt rakendatud kitsa ringi 
indiviidide majanduslike huvide teenimisele, isikute nimed on kusjuures 
avalikus pöördumises välja öelnud praegune Kambja vallavolikogu esimees 
I.Lään.

KR Majandi OÜ

NB. Me nõuame selle pöördumise kohest registreerimist Kambja valla 
dokumendiregistris, ilma igasuguste tavapäraste manipulatsioonideta.

---------- Forwarded message ---------
From: KR Majandi OÜ <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: Tue, Apr 28, 2026 at 9:52 AM
Subject: Maaomanike ebavõrdne kohtlemine Kambja valla ametnikkonna poolt. 
Pedaja tee 5 94901:009:0291 kinnistu. Planeeringud. Teemeistri 
94901:009:0196 kinnistu, Otsa 94901:009:0173 kinnistu, Tamme 94901:009:0195 
kinnistu
To: <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Kristina Reigo <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, Toomas Otsatalo 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, Timo Varik 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >, <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Tere. Käesolev elektronkiri on ametlik pöördumine Kambja valla poole. 
Soovime, et see kiri koos lisadega kantakse koheselt Kambja valla 
dokumendiregistrisse arusaadavalt leitavana pealkirjaga "Maaomanike 
ebavõrdne kohtlemine Kambja valla ametnikkonna poolt. Pedaja tee 5 
94901:009:0291 kinnistu. Planeeringud. Teemeistri 94901:009:0196 kinnistu, 
Otsa 94901:009:0173 kinnistu, Tamme 94901:009:0195 kinnistu" (lisad: Kambja 
valla, endise Ülenurme valla territooriumil, 2009 aastal kehtestatud 
üldplaneeringu maakasutuskaart, lähivaade Lepiku ja Uhti külad, õigeaegselt 
Kambja valla uue üldplaneeringu arutelule 17.05.2022 esitatud teatis seoses 
Teemeistri 94901:009:0196 kinnistu, Otsa 94901:009:0173 kinnistu, Tammepõllu 
94901:001:0168, Tamme 94901:009:0169 kinnistu, Tamme 94901:001:0165 kinnistu 
ja Tamme 94901:009:0195 kinnistu ning nendele nõutavate juhtotstarvetega, 
Kambja vallavolikogu revisjonikomisjoni protokoll 08.10.2025, väljavõte 
riiklikust maakatastrist Otsa 94901:009:0173 kinnistu piirinaaberkinnistu ja 
Teemeistri 94901:009:0196 kinnistu, Tamme 94901:009:0195 kinnistu lähinaaber 
kinnistu - Pedaja tee 5 94901:009:0291 kinnistu "keskmisest kõrgema 
boniteediga" maatulundusmaa, mis on muudetud elamumaa sihtotstarbeks täies 
ulatuses 1,14 hektarit, mitte ainult õueala, sealhulgas 0,93 hektarit 
haritavat maad (sarnaselt Pedaja tee 7 94901:009:0287 kinnistule nimetatu 
kõrval, samuti täies ulatuses 1,67 hektarit, sealhulgas 1,47 hektarit 
haritavat maad) detsembris 2021 https://ky.kataster.ee/ky/94901:009:0291 , 
ekraanitõmmis Kambja valla praegu kehtivast üldplaneeringust - Pedaja tee 5 
94901:009:0291 kinnistu), lõpetatakse koheselt maaomanike ebavõrdne 
kohtlemine ja taastatakse koheselt omanikke teavitamata seljataga muudetud 
maade juhtotstarbed ning kirjeldatud dokumentatsioon edastatakse koheselt 
Kambja valla koostatava üldplaneeringu töögrupile.

KR Majandi OÜ

Uhti, Lepiku külad, Ülenurme valla aastal 2009 kehtestatud ÜP, lähivaade. 
Otsa, Teemeistri, Lõunakalda, Tamme kinnistud. Leppemärgistus tähendab 
planeeritavat elamu-, tootmis- ja ärimaad. Loetletute seas kõigi kinnistute, 
Teemeistri 94901:009:0196 kinnistu, Otsa 94901:009:0173 kinnistu, Lõunakalda 
28301:001:1911 kinnistu ning Tamme 94901:009:0195 kinnistu, Tamme 
94901:009:0169 kinnistu, Tamme 94901:001:0165 kinnistu elamu-, tootmis- ja 
ärimaa juhtotstarbed muudeti Kambja valla ametnikkonna poolt omanikke 
teavitamata ning omanikele teadmata asjaoludel aastal 2018 kinnitatud 
üldplaneeringus juhtotstarbeta maaks ja maatulundusmaa juhtotstarbeks.

Omanikud nõuavad maaomanike ebavõrdse kohtlemise kohest lõpetamist ning 
kinnistute juhtotstarvete kohest taastamist (sellise ettekirjutuse teeb 
Kambja vallavolikogu revisjonikomisjon Kambja vallavalitsusele korduvalt 
mitme aasta jooksul, 10.03.2023, 04.10.2023, viimane sellesisuline protokoll 
kuupäevaga 08.10.2025 on selle kirja manuses. Kinnistute juhtotstarvete 
taastamise lahendamist on viimase rohkem kui kolme aasta jooksul korduvalt 
lubanud Kambja vallavalitsuse ja vallavolikogu endised ja praegused liikmed 
ning Kambja valla Maa- ja ehitusosakond (viimati nimeliselt Maa- ja 
ehitusosakonna juhataja T.Varik septembris-oktoobris 2024 maade 
omanikfirmade ühele osanikule Heldur Tsopp mitmel kohtumisel, nimeliselt 
T.Varik ja Kambja abivallavanem T.Otsatalo kohtumisel 06.11.2024) nii 
kohtumistel suuliselt kui ka kirjalikult, viimati 04.09.2025 (nimeliselt 
Kambja valla abivallavanem T.Otsatalo) ja kohest kandmist koostatava 
üldplaneeringu eelnõusse (04.09.2025 kohtumisel on antud lubadus vormistada 
koheselt vastavasisuline vallavalitsuse otsus, nimeliselt Kambja valla 
abivallavanem T.Otsatalo poolt) vastavalt uue üldplaneeringu arutelule 
õigeaegselt esitatud manuses lisatud 17.05.2022 teatisele ning 30.12.2022 
ühele kümnetest vallale saadetud kokkuvõtvatest kirjadest, see on samuti 
manuses (eraldi silmas pidades Kambja valla ametnikkonna enda poolt 
sanktsioneeritud maatulundusmaadel toimuvaid mittemaatulunduslikke arenguid 
loetletud kinnistute naabruses või läheduses Uhti ja Lepiku külades nii 
lähiminevikus kui praegu ning Uhti külas Pedaja tee 5 94901:009:0291 
kinnistu maatulundusmaa kinnistu nn." väärtusliku põllumajandusmaa" või 
"kõrge boniteediga" maatulundusmaa hiljutist faktilist transformeerumist 
sihtotstarbelt elamumaaks täies ulatuses 1,14 hektarit, mitte ainult õueala, 
sealhulgas 0,93 hektarit haritavat maad (sarnaselt Pedaja tee 7 
94901:009:0287 kinnistule, samuti täies ulatuses 1,67 hektarit, sealhulgas 
1,47 hektarit haritavat maad) detsembris 2021 
https://ky.kataster.ee/ky/94901:009:0291 , allpool ekraanitõmmis Kambja 
valla praegu kehtivast üldplaneeringust - Pedaja tee 5 94901:009:0291 
kinnistu), kõne all olevate Otsa 94901:009:0173 piirinaaber kinnistul ja 
Teemeistri 94901:009:0196 kinnistu, Tamme 94901:009:0195 kinnistu, 
lähinaaberkinnistul nimetatud Uhti külas).

Ekraanitõmmis Kambja valla praegu kehtivast üldplaneeringust, kaasa arvatud 
üldplaneeringu järgsel nn."väärtusliku põllumajandusmaal" või "keskmisest 
kõrgema boniteediga" maatulundusmaal asuva Pedaja tee 5 94901:009:0291 
https://ky.kataster.ee/ky/94901:009:0291 elamumaa kinnistu. Olenemata 
kehtivast Kambja valla üldplaneeringust on Otsa 94901:009:0173 kinnistu 
piirinaaber kinnistu nn."eriliselt olulise staatusega" maatulundusmaast 
tänaseks faktiliselt saanud täies ulatuses 1,14 hektarit, mitte ainult 
õueala, sealhulgas 0,93 hektarit haritavat maad, riiklikult registreeritud 
elamumaa sihtotstarbega kinnistu. Samuti toimub lähinaaber kinnistutel 
hoonestuse rajamine praegu (või plaaneritakse sealhulgas Põdra tee 10 - 
Põdra tee 32 kruntidele, projekteerimistingimused hoonestuse rajamiseks, 
kaasa arvatud nn."väärtuslikul põllumajandusmaal" Põdra tee 26, 30, 32, on 
väljastatud detsembris 2025, allkiri R.Leiten, valla maa- ja ehitusosakond. 
Sellesisuline pöördumine on vallale edastatud 03.02.2026 
https://atp.amphora.ee/kambjavv2017/index.aspx?o=912 
<https://atp.amphora.ee/kambjavv2017/index.aspx?o=912&o2=249818&u=-1&hdr=hp&tbs=all&dt=&itm=488920&clr=history&pageSize=20&page=5> 
&o2=249818&u=-1&hdr=hp&tbs=all&dt=&itm=488920&clr=history&pageSize=20&page=5 
 ). Lisaks kõigele muule on "keskmisest kõrgema boniteediga" Kambja vallale 
endale kuuluv kinnistu Põdra tee 41 94901:009:0144 elamumaa juhtotstarbega 
nii 2009 aasta,2018 aasta üldplaneeringutes (seda ei muudetud nagu 
vastupidiselt omanikke kaasamata Teemeistri, Otsa, Lõunakalda ja Tamme 
kinnistute juhtotstarbeid) ja arutluse all olevas uues üldplaneeringu 
eelnõus. Need kinnistud on Teemeistri 94901:009:0196 kinnistu, Otsa 
94901:009:0173 kinnistu ja Tamme 94901:009:0195 kinnistu piiri- või 
lähinaaberkinnistud.

nn."väärtuslikul põllumajandusmaa" Põdra tee 26 28301:001:2214 , Põdra tee 
30 28301:001:2216 , Põdra tee 32 28301:001:2224 , samuti  Kambja vallale 
endale kuuluv kinnistu Põdra tee 41 94901:009:0144 (fotol vasakul). Kolmele 
esimesele kinnistule on hoonestuse rajamiseks projekteerimistingimused 
väljastatud detsembris 2025 (allkiri R.Leiten, valla maa- ja ehitusosakond). 
Arendaja ja Kambja vallavalitsuse vaheline 11.11.2025 leping on manuses 
(allkiri toonane vallavanem ja tänane vallavolikogu liige A.Arukuusk, 
kusjuures lepingus on selle sama A.Arukuusk allkirjaga nn."väärtuslikust 
põllumajandusmaast" "iseenesest", hoolimata kehtivast üldplaneeringust, 
saanud elamumaa juhtotstarve). Hoonestamiseks ehitusplatsi ettevalmistamist 
nn."väärtuslikul põllumajandusmaal" ja "keskmisest kõrgema boniteediga" 
maatulundusmaal on alustatud (foto 24.04.2026).

Põdra tee 26, 30, 32, praegu kehtiv Kambja valla üldplaneering. 
Leppemärgistus tähendab nn."väärtuslikku põllumajandusmaad". 
Projekteerimistingimused hoonestuse rajamiseks on väljastanud detsembris 
2025, allkiri R.Leiten, valla maa- ja ehitusosakond. Ehitusplatsi 
ettevalmistamist on alustatud (vaata 24.04.2026 foto ülevalpool). Toonase 
vallavanema ja tänase vallavolikogu liikme A.Arukuusk allkirjaga on 
nn."väärtuslikust põllumajandusmaast" saanud "iseenesest" elamumaa 
juhtotstarve (11.11.2025 allkirjastatud dokument on manuses).

https://kambjaee.sharepoint.com/sites/pilv.kambja.ee/Shared%20Documents/Forms/AllItems.aspx?viewid=536a04bd%2De728%2D4614%2Dad56%2Df802949ef76b&id=%2Fsites%2Fpilv%2Ekambja%2Eee%2FShared%20Documents%2F%C3%9Cldplaneering%2FKambja%20valla%20%C3%BCldplaneering%20endise%20%C3%9Clenurme%20valla%20territooriumi%20osas%2F2018%2D11%2D15%2DKambja%20valla%20YP%5FMAAKASUTUSKAART%5F900x1200%5F300dp%2Epdf&parent=%2Fsites%2Fpilv%2Ekambja%2Eee%2FShared%20Documents%2F%C3%9Cldplaneering%2FKambja%20valla%20%C3%BCldplaneering%20endise%20%C3%9Clenurme%20valla%20territooriumi%20osas

https://www.kambja.ee/uldplaneering

NB. Selle kirja vastusena ei soovi me kuulda väiteid, et tegemist on 
korduvalt esitatud pöördumisega. Kirja lisana figureerivad viited ja 
faktid - Uhti külas Pedaja tee 5 94901:009:0291 
https://ky.kataster.ee/ky/94901:009:0291 maatulundusmaa kinnistu nn." 
väärtusliku põllumajandusmaa" või "kõrge boniteediga" maatulundusmaa 
hiljutist faktilist transformeerumist täies ulatuses 1,14 hektarit, mitte 
ainult õueala, sealhulgas 0,93 hektarit haritavat maad, sihtotstarbelt 
elamumaaks, maa staatus vastavalt Kambja valla kehtivale üldplaneeringule ja 
riiklikule maakatastrile - pole eraldiseisvana Kambja valla 
dokumendiregistris Teemeistri 94901:009:0196 kinnistu, Otsa 94901:009:0173 
kinnistu ja Tamme 94901:009:0195 kinnistute (ka Lõunakalda 28301:001:1911 
kinnistu, Tamme 94901:009:0169 kinnistu, Tamme 94901:001:0165 kinnistu ja 
Tammepõllu 94901:001:0168 kinnistu) kontekstis aktuaalse informatsioonina 
Kambja valla dokumendiregistri kasutajale arusaadavalt leitavana 
registreeritud.