Subject: Eesti Tuuleenergia Assotsiatsiooni sisendmaterjal CFD rakendamisest Eesti meretuuleprojektide arendamisel
From: "Terje Talv" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Yoko Alender" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Heidy Purga" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <mario.kada
Cc: "Kliimaministeerium info" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "KUM min" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Mon, 21 Oct 2024 11:53:10 +0300

Tere!

Eesti energeetika on suure otsuse veerel – kas Eesti saab olema 
meretuuleenergia riik? Sellega kaasnevalt on küsimuse all madalam 
elektrihind, energiajulgeolek, suure energiavajadusega uued tööstused, 
maksutulu riigile ja meie konkurentsivõime regioonis.

Meretuuleparkide garantiimehhanism CFD on pälvinud palju tähelepanu ja 
levimas mitmeid erinevaid arvutuskäike, mis annavad üksteisele vastuolulisi 
tulemusi.

Eestis on kolm nn I laine meretuule projekti: Saare Wind Energy, Enefit 
Green ja Utilitas Wind. Kõigil neil kolmel on projektil on keskkonnamõju 
hindamine (mis on vaieldamatult üks suurimaid osiseid arendusprotsessis) 
valmis või lõpusirgel. Kuigi kõik need ettevõtted on konkurendid ja 
pretendeerivad samale ressursile, on nad üksmeelel kuidas ja miks CFD 
mudelit Eestis rakendada.

Panen selle kirjaga kaasa ettekande, mis on nende kolme ettevõtte ja Eesti 
Tuuleenergia Assotsiatsiooni ühine nägemus ja käsitleb kõiki olulisi 
aspekte. Loodetavasti on sellest kasu otsuste langetamisel.

Parimate tuuliste soovidega!

Terje Talv

Eesti Tuuleenergia Assotsiatsiooni tegevjuht

5063583

 <http://www.tuuleenergia.ee> www.tuuleenergia.ee