Subject: Planeeringute heakskiidu ümberkujundamine kooskõlastamiseks
From: "Kaie Enno" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "info - MKM" <[email-masked]>, "Planeerijad.ee" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Mon, 25 May 2026 22:33:35 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Eesti Planeerijate Ühingu liikmete kaudu on meieni jõudnud Maa- ja 
Ruumiameti koostatud dokumendi „Kohaliku omavalitsuse planeeringute 
heakskiidu ümberkujundamine  kooskõlastuseks“ tööversioon. Planeerijaid ning 
planeeringute koostamise korraldajaid koondava organisatsioonina soovime 
aktiivselt panustada kooskõlastamise regulatsiooni väljatöötamisse, sest see 
toob olulise muutuse senisesse planeerimispraktikasse. Käesolevaga saadame 
oma seisukohad dokumendile.

Heade soovidega,
Kaie Enno
Eesti Planeerijate Ühing
juhatuse esimees

______________________

From: Krislyn Prants < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Friday, May 8, 2026 1:33 PM
Subject: Planeeringute heakskiidu ümberkujundamine kooskõlastamiseks – 
töötoa kokkuvõte ja dokument arvamuse avaldamiseks

Hea kohaliku omavalitsuse planeerija

Täname kõiki kohalike omavalitsuste planeeringuspetsialiste, kes said 
osaleda planeeringute heakskiidu kooskõlastamiseks ümberkujundamise töötoas, 
mis toimus 23.05.2026 Tallinnas MaRu-s.

Töötoas oli esindatud 23 kohalikku omavalitsust, mis andis arutelule väga 
hea ja mitmekesise vaate. Hindame kõrgelt kõiki tähelepanekuid, küsimusi ja 
kogemusi, mida töötoas jagati.

Töötoa arutelud kinnitasid, et tegemist on olulise muudatusega, mis puudutab 
otseselt kohalike omavalitsuste igapäevast planeerimispraktikat. Samuti 
saime väärtuslikku tagasisidet teemade kohta, mis vajavad täpsustamist või 
täiendavat läbimõtlemist. Oleme juba töötoas saadud sisendi põhjal teinud 
muudatusi ja täiendusi esialgsesse dokumenti.

Töötoas tutvustasime lühidalt Maa- ja Ruumiameti võimalikku rolli 
planeeringute kooskõlastajana. Nüüd saadame Teile tutvumiseks põhjalikuma 
tööversiooni dokumendist „Planeeringute heakskiidu ümberkujundamine 
kooskõlastamiseks“, mis käsitleb muu hulgas:

*	Maa- ja Ruumiameti kooskõlastamise sisulist fookust;
*	kooskõlastamise ulatust ehk millised planeeringud peaksid jõudma Maa- ja 
Ruumiametile;
*	kooskõlastuse ja arvamuse andmise rollide eristamist;
*	maakonnaplaneeringu muutmise menetlust;
*	vajalikke õiguslikke ja rakenduslikke muudatusi.

Lisaks saadame ka töötoa kokkuvõtte.

Meie eesmärk on kujundada lahendus, mis looks väärtust kõigile osapooltele, 
toetaks kvaliteetset ruumilist arengut ning oleks praktikas selge ja 
rakendatav. Seetõttu on Teie tagasiside meie jaoks väga oluline.

Palume Teil dokumentidega tutvuda ning esitada oma tähelepanekud, 
ettepanekud ja küsimused hiljemalt 25.05.2026.

Tagasiside palume saata aadressile:  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]

Parimate soovidega,

	Krislyn Prants
juhtivspetsialist | planeeringute osakond

+372 5645 7348

Maa- ja Ruumiamet

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

www.maaruum.ee <http://www.maaruum.ee/>

Jüri tn 12, Võru