Subject: Re: Koostöökokkuleppe ettepanek Saueveere planeeringu elluviimiseks
From: "Rain Koort" <[email-masked]>
To: "Krista Einama" <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>, "Kalle Pungas" <[email-masked]>, "Kaili Tuulik" <[email-masked]>, "Gunnar Sanderkoff" <[email-masked]>, "Inga Hansaar | K-Projekt" <[email-masked]>, "Reio Vesiallik" <[email-masked]>, "Triin Masing" <[email-masked]>, "Marek Lind" <[email-masked]>
Date: Tue, 4 Mar 2025 16:02:36 +0200

Tere!

Tänan vastuse eest!

Mõistan teie seisukohta, et 3. etapp on liiga määramatu, seetõttu teen 
ettepaneku, et 11184 tee rekonstrueerimine viiakse ellu hiljemalt enne 3. 
etapi algust või kolme aasta jooksul pärast DP kehtestamist.

Kinnitan, et alustame koheselt 1. etapi (läbiv magistraal) ehitusega ning 
jätkame vahetult pärast seda 2. etapi (hoonete) ehitustöödega, kui 
planeering on kehtestatud.

Teiste osadega oleme nõus ning saame edasi liikuda koostöö kokkuleppe 
koostamisega.

Tervitades/ Best regards
Rain Koort
[email-masked]
+372 5303 5356
www.estera.ee

On 4. Mar 2025, at 14:15, Krista Einama <[email-masked]> 
wrote:

Tere,

Tänan ettepanekute eest.

Arutasime Teie ettepanekut ametis laiemalt nii ehituse kui ka korrashoiu ja 
liikluskorralduse üksuste juhtide osavõtul ja tehtud otsused on läbi 
kaalutud.
Meie kaalutluseks on avaliku teedevõrgu toimimise ja terviklikkuse ning 
liiklusohutuse tagamine, mis tuleneb meie põhikirjast.

Ettepanek viia riigitee 11184 rekonstrueerimine 3. arendusala ehitamise 
etappi on Transpordiameti jaoks paraku liiga ebamäärane ja prognoosimatu 
ajakavaga. Teadaolevalt jäävad arenduse elluviimise ehituse etappide vahele 
pausid, mis  sõltuvad paljudest asjaoludest sh riigi majandusest ja 
kinnisvara nõudlusest korterite omandamiseks/üürimiseks. Me ei saa siduda 
avaliku teedevõrgu toimimist arendusala elluviimist mõjutavate 
kaalutlustega.
Arvestades riigitee 11184 olemasolevat seisukorda ja asjaolu, et riigiteele 
on ette nähtud massiivne ehitustransport,  kuid teadmata on 3. etapi 
elluviimise aeg,  puudub tegelik teadmine, millal tee 11184 
rekonstrueeritakse.
Jääme varasema ettepaneku juurde, milleks on üldine põhimõte suurarenduste 
puhul, et riigitee  tuleb rekonstrueerida enne mistahes  hoonetele ehitusloa 
väljastamist.  Kui uus tee ehitatakse välja kvaliteetselt (katend tehakse 
arvestusega 20 aastat), siis meie kogemuste põhjal planeeringu hilisemates 
etappides probleeme ei esine.

Samuti kaalusime Teie ettepanekut riigitee 11184 seisundi tagamise nõudest 
loobumiseks lõigul Padula kuni riigitee 11420. Toimiv praktika massvedude 
korral  on see, et massvedude teostaja vastutab tee seisukorra/säilimise 
eest. Kui laiaulatuslikult tee saab kahjustada massvedudega, seda täna 
prognoosida ei oska (RB vedude pealt on teada, et igal juhul peenrad ja 
katte ääred saavad kahjustada ja tulevad lokaalsed defektid/vajumid 
sõiduradadele). Peamine nõue saaks olla see, et defektsed kohad/lõigud 
taastatakse samaväärsesse olukorda, mis oli enne vedudega alustamist.
Kindlasti tuleb vedude ajal jooksvat tee remontimist ette näha (näiteks, et 
keegi oma autot kuskile löökauku jms katki ei sõidaks).
Analoogselt on asi lahendatud RB veoteedel.
Meie hinnangul on olulisem tagada igal ajahetkel avalikkusele riigiteede 
seisundinõuded kui peale silda teelõigul (kuni Padula ristmikuni) teha 
riigitee rekonstrueerimine.

Kui Saue vallavalitsus suudab teiste arendajatega kohustused ära jagada, 
siis meie ainult toetame. Hetkel ei ole meile teada riigitee 11184 
äärsetest arengutest kuigi palju, näiteks Padula arendusalast kuulsime 
06.02.2025 koosolekul.

Vabandan, et pidite ootama.

Tervitades,

Krista Einama
Kooskõlastuste üksus
Transpordiamet

From: Rain Koort < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Sunday, February 9, 2025 2:05 PM
To: Krista Einama < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Marek Lind < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Andres Laisk < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Kalle Pungas < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Kaili Tuulik < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Gunnar Sanderkoff < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Inga Hansaar | K-Projekt < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Reio Vesiallik 
< <mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Triin Masing < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Koostöökokkuleppe ettepanek

Tere!

Tänan sisuka koosoleku eest 06.02.2025!

Saadan järgnevalt arendaja poolse ettepaneku koostöökokkuleppe sõlmimiseks. 
Oleme valmis selle allkirjastama esimesel võimalusel.

Nõustume teie poolt esitatud rekonstrueerimiskohustustega 11184 mnt lõigul 1 
km – 2 km (sild kaasa arvatud). Meie ettepanek on lükata antud 
rekonstrueerimine arenduse III etappi. Lisan manusena etapilisuse joonise 
koos seletuskirjaga. Täpsustuseks: II etapis rajatakse umbes 150 elamuühikut 
ning 11184 tee rekonstrueerimine oleks seotud III etapi esimeste hoonete 
kasutuslubadega.

Selle lahenduse põhjuseks on soov esmalt valmis ehitada raudtee läbimurre, 
mis looks alternatiivse ühenduse Tallinna ja arenduse vahel, võimaldades 
liikluse ümber suunata 11184 tee rekonstrueerimise ajal.

Lisaks pakume alternatiivina järgmise lahenduse:

•

Oleme nõus võtma täiendavalt 400 m sillast kuni Padula jaama ristmikuni enda 
projekti (tähistatud sinisega joonisel), kui TRAM on nõus loobuma 
taastamiskohustusest teelõigus Padula jaama ristmikust kuni JuTa 
ringristmikuni. Selle osa rekonstrueerimine jääks teiste piirkonna 
arendajate kanda.

•

Pakume seda lahendust, kuna see on selgelt piiritletav ja rahaliselt 
arusaadav, ning see väldiks tulevikus vajadust jagada taastamiskohustusi 
teiste arendajatega.

Kui jääme esialgse variandi juurde, kus meie töömaa lõppeb sillaga ja 
ülejäänud alale kehtib taastamiskohustus, siis soovime täpselt mõista, 
kuidas teised arendajad panustavad tee taastamisse, kui nende projektid 
realiseeruvad.

Palume teiepoolset tagasisidet ning oleme valmis arutama detaile edasiseks 
koostööks.

Tervitades/ Best regards
Rain Koort
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
+372 5303 5356
www.estera.ee <http://www.estera.ee/>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.