Subject: Vastus pöördumisele
From: <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Sun, 21 Jun 2026 23:16:18 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Sotsiaalministeeriumi taotlus uuringus „Elanikkonna hoolduskoormuse uuring 
2026“ isikuandmete töötlemiseks andmesubjekti nõusolekuta.

Vastused Andmekaitse Inspektsiooni poolt 07.06.2026 edastatud küsimistele 
(dokumendile nr 2.2.-1/26/35-2)

Küsimus 1. Täiendasime taotlust vastavalt ning lisasime silmast-silma 
küsitlust silmas pidades ka paberkandjal nõusoleku vormi (lisa 9).

Küsimus 2. Tagamaks selle, et küsitlusandmete failis poleks vastajad ka 
kaudselt tuvastatavad, kustutab uuringu läbiviija andmefailist enne selle 
tellijale üle andmist tunnused, mis võimaldavad vastaja kaudset tuvastamist 
kas täpsema elukoha (asula, linnaosa) või nn vabade vastuste kaudu. 
Vabatekstiväljadel olevad kirjed esitatakse tellijale eraldi failina 
koondtekstina selliselt, et need ei sisalda vastaja tuvastamist võimaldavat 
infot ning ei ole kokku viidavad muude küsitlusandmete ega vastajatega. 
Vastav täpsustus on lisatud taotlusesse (punktid 4 ja 10).

Küsimus 3. Täpsustasime nõusoleku vorme vastavalt (vormidel on nüüd 
eristatud nõusolek uuringus osalemiseks ning isikuandmete töötlemiseks)(vt 
lisad 5 ja 9).

Sirlis Sõmer-Kull

Hoolekandeteenuste poliitikajuht