Subject: Teadusuuringu luba poliitikakujundamise läbiviimiseks
From: "Anneli Lunts"
To: "AKI info"
Cc: "Aima Allik"
Date: Thu, 6 Feb 2025 16:41:25 +0200

Tere

Koostame Rahandusministeeriumis iga-aastaselt avaliku teenistuse kohta
ülevaate tulenevalt ATS § 66.

ATS § 66.  Aruandlus

  (1) Valdkonna eest vastutav minister esitab kord aastas Riigikogule
ülevaate avaliku teenistuse arengusuundadest, teenistuskohtadest,
teenistuses olevatest ja töötavatest isikutest, nende palkadest ja
töötasudest ametiasutuste ning teenistusgruppide kaupa.

  (2) Ametiasutused esitavad kord aastas Rahandusministeeriumile vajalikud
andmed või annavad loa neile ligipääsuks käesoleva paragrahvi lõikes 1
nimetatud ülevaate koostamiseks. Andmeid ei pea esitama
julgeolekuasutused.

Soovime ülevaatesse lisada riigi ametiasutuste avalike teenistujate
töökohtade ja elukohtade võrdluse maakonna tasandil. Andmed saame Riigi
personali- ja palgaarvestuse andmekogust, kus on mh olemas teenistuja
kohta andmed „töötaja elukoha linn/vald“. Meil on nendele andmetele
ligipääs, vastavalt VV määrusele „Riigi personali- ja palgaarvestuse
andmekogu asutamine ja selle põhimäärus“ § 3 lg 21 on Rahandusministeerium
andmekogu volitatud töötleja ATS § 9 lg 2 ja § 66 ülesannete täitmiseks.

Kuna elukoha andmed on rahvastikuregistri andmed, siis suunati mind teie
poole pöörduma, kas peaksime AKI-lt luba küsima, et neid andmeid töödelda.
Samas tegemist ei ole terve elukoha aadressiga, vaid üksnes linna või
valla tasemel elukoha andmetega. Andmekogus me ei näe isiku nime ega
isikukoodi, kuid on näha isikukoodi seitse esimest numbrit,
struktuuriüksus ja ametikoht jne, mille tõttu mõnda inimest oleks ilmselt
võimalik ka nende andmete põhjal tuvastada, kui väga tahta. Kas AKI loeb
neid andmeid isikuandmeteks? Kas IKS § 6 lg 5 mõistes tuleneb meie uuring
õigusaktist (ATS § 66) ja loa taotlemist siiski pole vaja?

Tervitades

 <http://www.fin.ee/>  <http://>

Anneli Lunts

analüütik | Riigihalduse osakond

53850802 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Rahandusministeerium | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn | www.fin.ee