Subject: Küsimus Raamatupidamise Toimkonnale
From: <[email-masked]>
To: "Info - RAM" <[email-masked]>
Date: Wed, 8 Jul 2026 09:17:46 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Kliendiga on tekkinud tuline vaidlus selgitamaks, et kuidas tuleb Eesti
maksuarvestust arvesse võttes arvutada neto kuupalgast bruto kuupalk.
Tema väidab, et kogumispension 2% on vabatahtlik (olenemata, et töötaja
on teavitanud, et tal on kogumispension kehtiv ning ka Pensionikeskuse
päring kinnitab seda), siis seda ei tohiks bruto arvutamisel kaasata.
Küll aga kui bruto on sellisel kujul välja arvutatud, siis igakuises
palgaarvestuses peame kogumispensionit kinni nii nagu peab.

Kuidas selgeks teha, et nii netost brutoks arvutamisel tuleb
kogumispensionit rakendada (kui töötajal on see aktiivne, olenemata, et
maksunduses vabatahtlik maks) kui ka brutost tagasi netoks arvutamisel
on vaja maha arvata kogumispensionimaks (sellega on korras).

Jään ootama teie vastust.

Lugupidamisega / Best Regards

Janika Lillipuu
JaLill Teenused OÜ
16598672

Mob. +372 56214626
E-mail: [email-masked]
www.jalill.ee