Subject: FW: DG HOME kuulutas välja uue BMVI erimeetme taotlusvooru "Support for national Schengen governance frameworks"
From: "Piret Loorand" <[email-masked]>
To: "Info - RAM" <[email-masked]>, "Kaitseministeerium" <[email-masked]>, "info - AKI" <[email-masked]>, "EMTA - MTA" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: "janek.magi" <[email-masked]>
Date: Mon, 20 Jul 2026 11:19:52 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Saadan edasi info Euroopa Komisjoni poolt korraldatava piirihalduse ja
viisapoliitika rahastu (BMVI) erimeetme taotlusvooru kohta, vooru eesmärk
on toetada liikmesriike Schengeni hindamissoovituste rakendamisel. Palun
see edastada asjassepuutuvatele kolleegidele teie organisatsioonis.

*******

DG HOME kuulutas 24. juunil välja BMVI erimeetme taotlusvooru nr
BMVI/2026/SA/1.3.2 „Support for national Schengen governance frameworks“.

Schengeni hindamissoovituste rakendamise eesmärgil võib toetusega teha
järgmisi tegevusi:

1.	Audit, analysis, study or impact assessment of the existing
national Schengen governance structures (including an assessment of
institutional responsibilities, task distribution, and inter-agency
coordination arrangements) conducted either internally or by an external
contractor.
2.	Training activities, seminars, workshops and simulation exercises
to strengthen the capabilities of all national authorities responsible for
Schengen implementation to cooperate among themselves.
3.	Targeted pilot projects to test and improve practical cooperation,
coordination and communication arrangements among national authorities
responsible for Schengen implementation, particularly where Schengen
evaluations or internal assessments have identified specific gaps in
inter-agency cooperation.
4.	Development, implementation or upgrading of IT infrastructure and
information management systems to strengthen monitoring capacities,
streamline inter-agency information sharing, and reduce administrative
burden across national authorities responsible for Schengen
implementation.

Palun tutvuge kindlasti lisatud taotlusvooru kutsega, kus vooru taust,
sobilikud tegevused ning hindamiskriteeriumid täpsemalt lahti kirjutatud.

Vooru tingimustest:

*	Taotlusvooru eelarve kõikide liikmesriikide peale on 4 mln eurot.
*	Iga liikmesriik võib esitada ühe taotluse, mille toetuse summa
jääb vahemikku 400 000 kuni 1 000 000 eurot.  Toetusele lisandub 10%
riiklikku kaasfinantseeringut.
*	EL toetus sisaldab tehnilist abi siseministeeriumile rahastu
administreerimiseks.
*	Projektidele kehtivad samad reeglid, mis teistele BMVI
projektidele: tuleb arvestada põhiõigustega ja horisontaalsete
eeltingimustega; peab olema seos riigisiseste ja EL arengukavadega.

Huvi korral palume esimesel võimalusel ühendust võtta Janek Mägiga
([email-masked] <mailto:[email-masked]> ),
kellelt saab täpsemat infot Eesti ühise taotluse koostamise kohta.

Taotlus esitatakse Siseministeeriumile juba 24. augustiks 2026 ning
Siseministeerium esitab selle omakorda Euroopa Komisjonile hiljemalt 24.
septembril 2026.

Piret Loorand
nõunik
Välisvahendite osakond

Siseministeerium

 <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

+372 5828 2423
 <https://www.siseministeerium.ee/>
<http://www.facebook.com/siseministeerium>
<https://open.spotify.com/show/1LO39xEFNzMh1Hd5ExumMi?si=9c67417b19184c53>