Subject: Reg 2/2541278, AS Tallinna Vesi, TEAVITUS veekvaliteedi kõrvalekaldest Rummu tee 4
From: "Tallinna Vesi AS" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Mon, 18 Aug 2025 09:54:12 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Hea klient!

AS Tallinna Vesi peab äärmiselt oluliseks seirata joogivee kvaliteeti
regulaarselt ja laiaulatuslikult. Võtame igakuiselt üle linna sadu
veeproove klientide kraanidest, mille eesmärk on tuvastada, kas joogivee
nõuetelevastavus linna kõigis piirkondades on tagatud. Meil on üle 120
proovivõtukoha, kus teostame joogivee kvaliteedi kontrolli.

Teie proovivõtupunktis on tuvastatud joogivee kvaliteedinõuetele
mittevastavus. 15.08.2025 võetud veeproovis tuvastati 27 arv/100ml
Coli-laadset bakterit. Veeproov võeti Pirita Selveri tualetist. Kuigi
tegemist on indikaatornäitajaga ja sellise vee joogiks tarbimine ei
põhjusta normaalse immuunsusega inimesel reeglina vaevusi, soovitab AS
Tallinna Vesi igasuguse riski välistamiseks ajutiselt Teie kinnistul
kraanivett joogiks tarbides seda eelnevalt keeta. Bakterid hävivad vee
kuumutamisel ja seetõttu on keedetud vee joogiks tarvitamine ohutu. Leitud
bakterid on oma olemuselt keskkonnas (nt mullas ja taimestikus) leiduvad
bakterid.

Soovitame joogivee kvaliteedi taastamiseks tagada kinnistusisestes
torustikes pidev veevool pikema aja kestel. Selleks palume Teil kinnistu
siseselt jätta joogiveekraanid avatuks ka torustike kaugemates
tarbimispunktides. Loputamine, vee joosta laskmine, on efektiivne meede
kvaliteedi parandamiseks, kiirendades vee vahetumist kinnistul. Ühtlasi
palume üle vaadata kinnistu veemõõdusõlm, kui sinna on paigaldatud
filtrid, siis tuleks neid kindlasti hooldada või välja vahetada. Uued
veeproovid planeerime reedeks 22.08.2025.

Küsimuste korral palun võtke ühendust meie veevõrgu diagnostika juhiga
Oleg Tšaikiniga (telefoni nr 6262 375).

Heade soovidega

Kristiina Soovik

Veekvaliteedi juht

AS Tallinna Vesi

+372 5661 9942