Subject: Infoteavitus Kadrina alevikus Viru tn 4 kinnistu detailplaneering osas
From: "Ehitisregistri menetluskeskkond" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 22 Jun 2026 09:26:35 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

 Teavituse põhjus:

Kadrina Vallavalitsus teatab Kadrina alevikus Viru tn 4 kinnistu 
detailplaneeringu algatamisest Kadrina Vallavalitsuse 9. juuni 2026.a 
korraldusega nr 130. Detailplaneeringu algatamise eesmärgiks on jagada 
Kadrina alevikus Viru tn 4 kinnistu (katastritunnus 27304:002:0170, pindala 
6163 m2, elamumaa 100%) kolmeks krundiks ja määrata ehitusõigus üksikelamute 
ja/või paarismajade ehitamiseks. Planeeringuala suurus on ca 0,7 ha, 
juurdepääs planeeringualale on Viru tänavalt (munitsipaalomand). Viru tn 4 
kinnistut läbib elektriõhuliin ja maa-alune sideehitis. Planeeringuala 
piirneb elamumaadega. Ehitisregistri andmetel asub Viru tn 4 kinnistul 
kahekorruseline 8 korteriga elamu ehitusaluse pinnaga 489 m2 ja 
soojuspuuraugud. Viru tn 4 kinnistul kehtib Kadrina Vallavalitsuse 5. 
novembri 2008. a määrusega nr 13 kehtestatud Viru tn. 4 kinnistu 
detailplaneering (Planeeringute andmekogu ID 30111668), mille eesmärgiks oli 
jagada Viru tn 4 kinnistu kaheks elamukrundiks, tänaseks pole 
detailplaneeringut asutud ellu viima. PlanS § 140 lõike 8 alusel uue 
detailplaneeringu kehtestamisega muutub sama planeeringuala kohta varem 
kehtestatud detailplaneering kehtetuks. Kadrina valla üldplaneeringu 
(kehtestatud Kadrina Vallavolikogu 29. aprilli 2026.a otsusega nr 33) 
kohaselt planeeringuala kattub elamu maa-ala juhtotstarbega. Kadrina valla 
arengukava aastateks 2024-2035 tõdeb, et vallas on puudus nii vabadest 
korteritest kui ka elamuehituskruntidest uutele elanikele. Lääne-Viru 
maakonnaplaneeringus 2030+ on Kadrina alevik määratud linnaliseks asulaks, 
kus asustuse suunamine peab lähtuma eelkõige tihendamise printsiibist, 
millega eelistatakse tühjana seisvate ning alakasutatud maa-alade ja hoonete 
taaskasutusele võtmist. Detailplaneeringuga kavandatav tegevus ei ole 
vastuolus kehtiva Kadrina valla üldplaneeringuga, Lääne-Viru 
maakonnaplaneeringuga 2030+ ega Kadrina valla arengukavas seatud 
eesmärkidega. Võimalike uuringute vajadus selgub detailplaneeringu 
koostamise käigus. .

Tagasisidet või menetlust puudutavates küsimustes saate pöörduda menetleja 
MERJE VERHOVITŠ (Kadrina Vallavalitsus [email-masked] 
<mailto:[email-masked]> ) poole. Dokumendi menetlusprotsessi saate 
jälgida e-ehituse keskkonnas 
<https://livekluster.ehr.ee/ui/ehr/v1/document?docNr=2612510/00026> .