Subject: Ametnike sotsiaalsed tagatised
From: Nicole Vingertšuk <[email-masked]>
To: "Info - RAM" <[email-masked]>
Cc: "Eneken Kost" <[email-masked]>
Date: Mon, 22 Jun 2026 11:28:51 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Kirjutan Teile sooviga täpsustada avaliku teenistuse seaduse § 49 lg 6 ja
lg 7 rakendamist.

ATS § 49 lg 7 p 1:

Nimelt kui päästeametnikul määratakse päästesündmuse lahendamise
tagajärjel saadud vigastuse tõttu osaline töövõime 6 kuuks, siis kuidas
mõista ATS § 49 l-s 8 ettenähtud hüvitise kahes osas väljamaksmist?
Esimene hüvitise osa ei või olla väiksem kui 4 aasta keskmine palk ning
seda sõltumata asjaolust, kui pikaks perioodiks on ametnikul määratud
osaline töövõime (ehk esmase hindamise järel tuleb välja maksta vähemalt 4
aasta palk)? Kui kordushindamisel määratakse ametnikule veel 6 kuuks
osaline töövõime, siis kas hüvitise teine osa peab samuti olema 4 aasta
keskmine palk või sõltub see osalise töövõime kestusest? Kui
kordushindamisel ei tuvastata enam töövõime vähenemist, siis mingit
täiendavat hüvitist maksma ei pea?

ATS § 49 lg 7 p 2:

Kas ametnikule väljamakstava hüvitise summa  peab ilmtingimata olema 13
aasta keskmine palk isegi olukorras, kus puuduv töövõime määratakse 6
kuuks? Seadus ei näe ette, et puuduva töövõime korral peaks hüvitist välja
maksma kahes osas, seega peale esmasel hindamisel tuvastatud puuduva
töövõime korral peab ametnikule korraga välja maksma kogu hüvitise summa?

ATS § 49 lg 6:

Ametnikule makstakse teenistusülesannete täitmisel õnnetusjuhtumi
tagajärjel saadud vigastuste tõttu hüvitist osalise ja puuduva töövõime
korral. Selle lõike puhul ei ole ette nähtud erisusi kahes osas maksmisel
nagu seda on tehtud ATS § 49 lg-s 8. Seega kui isikul tuvastatakse esmasel
hindamisel osaline või puuduv töövõime, peab talle hüvitisena maksma
vastavalt 2 ja 7 aasta palga? Ning see hüvitis samuti ei ole seotud
töövõime vähenemise kestusega?

Palun vastuse saatmisel panna koopiasse ka meiliaadress
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Lugupidamisega

Nicole Vingertšuk

Õigusosakond

ekspert

+372 5561 0557

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

PÄÄSTEAMET

Raua 2 | 10124 Tallinn

 <https://www.paasteamet.ee> paasteamet.ee

 <https://www.olevalmis.ee> olevalmis.ee

 <https://ohutusportaal.paasteamet.ee> ohutusportaal.paasteamet.ee

 <https://www.facebook.com/paasteamet>

 <https://www.instagram.com/paasteamet_eesti>

 <https://ee.linkedin.com/company/estonian-rescue-board>

 <https://www.rescue.ee/et/strateegia>