Subject: [DKIM katki]Küsimus suunatud Sotsiaalministeeriumile: steriilne haavaside loomadele - milline käibemaksumäär?
From: <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Wed, 15 Oct 2025 12:59:10 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

HOIATUS! See e-kiri võib olla liba-, õngitsus- või pahaloomuline, kuna on 
saadetud asutusest, kus meiliserver on vigaselt seadistatud.
Rohkem infot: KKK | teenusveeb <https://teenused.rit.ee/et/kkk>  -> E-post 
ja kalender.

Palume Sotsiaalministeeriumi seisukohta,

vt. allolev kirjavahetus

Kuna käibemaksumääraga 9% maksustatavate meditsiinikaupade nimekiri on 
kehtestatud sotsiaalministri määrusega ja Maksu- ja Tolliametis ei ole 
meditsiinispetsialiste - siis täpsustamaks, kas Teie müüdava kauba 
maksustamisel on õigus rakendada 9% või 24% käibemaksumäära, tuleb pöörduda 
selgituste saamiseks Sotsiaalministeeriumi poole. Maksu- ja Tolliamet 
kindlasti aktsepteerib Sotsiaalministeeriumi spetsialistide seisukohta.

Lugupidamisega Riin Pajula

Arvestusabi OÜ

Tel 51 85 392

Tallinn, Peterburi tee 2c

www.arvestusabi.ee

Saatja: Kadi Kauba <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Saadetud: reede, 10. oktoober 2025 11:38
Adressaat: Einar Kaljuveer - Nanordica OÜ <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: FW: steriilne haavaside loomadele - milline käibemaksumäär? 
[Ticket#8638913]

 Tere, Einar

 Tänan teid eelneva kirja eest ning samuti teie raamatupidamist vastuse ja 
Maksu- ja Tolliameti selgituse edastamise eest.
Sisestasime Dimediumis teie saadetud arve, millel on märgitud käibemaksumäär 
24%.

 Edastan omalt poolt ka Maksu- ja Tolliametist saadud vastuse minu 
päringule. Kuigi see ei anna väga konkreetset seisukohta, viitab seadusest 
tehtud väljavõte siiski sellele, et tegemist võiks olla 9% käibemaksumääraga 
kaubaga – hoolimata sellest, et toode on mõeldud veterinaarturule.

Ravimusveti kauba nomenklatuuri number on seaduses eraldi välja toodud ning 
selle alusel klassifitseeruks toode 9% KM alla.
Kuna Maksu- ja Tolliamet soovitas mul täpsustuse saamiseks pöörduda 
Sotsiaalministeeriumi poole (kuna neil endal puuduvad 
meditsiinispetsialistid), siis jätan edasise asjaajamise teie otsustada, kui 
soovite seda teemat edasi uurida 😊

Head koostööd soovides

Kadi Kauba

Ostujuht

T 7390 691

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://www.dimedium.ee/> www.dimedium.ee

From: EMTA_Äriklient <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, October 10, 2025 11:22 AM
To: Kadi Kauba <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: steriilne haavaside loomadele - milline käibemaksumäär? 
[Ticket#8638913]

Tere!

Tänan Teid kirja eest.

Käibemaksuseaduse § 15 lõike 2 punkti 2 järgi maksustatakse 9% 
käibemaksumääraga  valdkonna eest vastutava ministri määrusega kehtestatud 
nimekirjas nimetatud ravim, rasestumisvastane vahend, sanitaar- ja 
hügieenitoode ning puudega isiku isiklikuks tarbeks mõeldud meditsiiniseade 
ja abivahend sotsiaalhoolekande seaduse tähenduses ja sellise abivahendi 
kasutada andmine puudega isikule.

Kui Teie kirjas mainitud toode vastab määruses sätestatud kaupadele 
kinnitatud kaubakoodile, on kauba müüjal õigus need müüa 9% 
käibemaksumääraga.

Kuna käibemaksumääraga 9% maksustatavate meditsiinikaupade nimekiri on 
kehtestatud sotsiaalministri määrusega ja Maksu- ja Tolliametis ei ole 
meditsiinispetsialiste - siis täpsustamaks, kas Teie müüdava kauba 
maksustamisel on õigus rakendada 9% või 24% käibemaksumäära, tuleb pöörduda 
selgituste saamiseks Sotsiaalministeeriumi poole. Maksu- ja Tolliamet 
kindlasti aktsepteerib Sotsiaalministeeriumi spetsialistide seisukohta.

Lugupidamisega

Pille-Riin Kornak

konsultant

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Eraklient: +372 880 0811 / [email-masked] <mailto:[email-masked]>    ꟾ 
Tolliinfo: + 372 880 0814 / [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Äriklient: + 372 880 0812 / [email-masked] <mailto:[email-masked]> 
ꟾ  www.emta.ee <http://www.emta.ee/>

On Monday, 6 October 2025, 16:10:44, Kadi Kauba wrote:

Tere

Soovin, palun, kinnitust ühe toote käibemaksumäära osas. Suhtlesin ka just 
Maksu- ja Tolliameti klienditoega, mille järgselt mul paluti oma küsimus 
siia e-kirjale saata.

Tegemist veterinaarseks kasutamiseks mõeldud steriilse haavasidemega (mille 
kiht on valmistatud naturaalsetest siidist nanokiududest, millele on lisatud 
veidi vase ja hõbeda nanoosakesi).

Minu küsimus on: milline käibemaksumäär kehtib ülalmainitud tootele? Kas 9% 
või midagi muud?

Lugedes käibemaksuseaduse § 15 lõike 2 punkti 2:

§ 2.

16)

haavaravitooted krooniliste haavandite ja lamatiste raviks:

– geelid, hüdrokolloidgeelid, hüdrokolloidpastad, 
undetsüleenamidopropüül-betaiini sisaldavad krooniliste haavandite 
loputuslahused;

[RT I, 27.07.2012, 3 <https://www.riigiteataja.ee/akt/127072012003>  – 
jõust.1.08.2012]

ex 3003 90 00
ex 3004 90 00
ex 3005 90 99
ex 3401 30 00
ex 3808 94 90

– hüdrogeeliga haavapadjad;

ex 3005 90 99

– soolakristallidega haavatampoonid;

ex 3005 90 50

– alginaatsidemed, kaltsium-alginaatsidemed;

ex 3005 90 50
ex 3005 90 99

– hüdrofiiber haavasidemed;

ex 3005 90 50

– salvsidemed;

ex 3005 90 31
ex 3005 90 99

– kollageeniga haavasidemed;

ex 3005 90 99

– pehme silikooniga haavasidemed;

ex 3005 10 00

– bioaktiivsed haavasidemed;

ex 3005 90 50

– vahtmaterjalist haavapadjad;

ex 3005 90 99

– hõbedaga haavasidemed (sealhulgas hõbedaga hüdrofiiber haavasidemed);

ex 3005 90 50
ex 3005 90 99

– hüdrokolloid haavapadjad, hüdrokolloid haavaplaastrid;

ex 3005 90 99
ex 3005 10 00

– Ringeri lahusega aktiveeritud haavasidemed;
[RTL 2010, 5, 95 <https://www.riigiteataja.ee/akt/13269592>  – jõust. 
1.04.2010]

Heade soovidega

Kadi Kauba

Ostujuht

T 7390 691

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://www.dimedium.ee/> www.dimedium.ee