Subject: RE: Vastus nõudekirjale
From: "Taavi Tamm" <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Cc: "Karin Uuselu - AKI" <[email-masked]>
Date: Thu, 16 Apr 2026 12:02:35 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Tänan Teid kiire tagasiside eest. Tulenevalt väljastamise mõiste 
kasutamisest jäi veidi ebaselgeks otsuse delegeerimise võimalus allapoole. 
Seega küsin täpsustuseks üle.

Kas AvTS § 38 lõiget 4 tuleb mõista:

a) Selliselt, et ainult asutuse juht saab otsustada asutuseväliste isikute 
juurdepääsu võimaldamise AK-ks tunnistatud teabele ning volitamine on 
keelatud;

või

b) Selliselt, et asutuse juht võib volitada (nt põhimääruse alusel) AK-s 
tunnistatud teabele asutuseväliste isikute juurdepääsu otsustusõiguse ka 
allapoole konkreetsetele töötajatele.

Lugupidamisega

Taavi Tamm

jurist

Siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskus

 <https://www.smit.ee/>  <https://www.facebook.com/SMIT2.0/> 
<https://www.instagram.com/smit.ee/> 
<https://www.linkedin.com/company/smit-it-and-development-centre-estonia/mycompany/>

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Wednesday, April 15, 2026 12:14 PM
To: Taavi Tamm <[email-masked]>
Subject: Vastus nõudekirjale

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere!

Teile on saadetud Andmekaitse Inspektsiooni dokumendihaldussüsteemi Delta 
kaudu dokument.
Palume sellele meiliaadressile mitte vastata. Tegemist on süsteemisisese 
aadressiga. Vastuskiri saatke aadressile [email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Pealkiri: Vastus nõudekirjale

Registreerimise kuupäev: 15.04.2026

Registreerimise number: 2.3-8/26/1461-2

Tundliku sisuga elektroonilised pöördumised on võimalik inspektsioonile 
edastada krüpteeritult kasutades ID- kaarti ja ID-tarkvara 
<https://installer.id.ee/?lang=est> . Kuidas dokumente krüpteerida, vaata 
siit <https://www.aki.ee/meist/vota-uhendust/saada-kiri> .

Andmekaitse Inspektsioon

Tatari 39, 10134 Tallinn
Telefon: 627 4135
E-mail: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
 <http://www.aki.ee> www.aki.ee

ERAELU KAITSE JA RIIGI LÄBIPAISTVUSE EEST

Leia meid 
<https://www.linkedin.com/company/estonian-data-protection-inspectorate/> 
LinkedInist või kuula 
<https://open.spotify.com/show/3zUmUfZZchralr4845AUFJ?si=a94a8df1e9264c92&nd=1&dlsi=d71b67c3014b4ca6> 
Andmehäälingust