Subject: Eesti Lastearstide Seltsi vastus Tervisekassa tervishoiuteenuste loetelu komisjonile
From: "Chris Pruunsild" <[email-masked]>
To: "Karmen Joller - SOM" <[email-masked]>
Cc: "Info - SOM" <[email-masked]>, "Mariken Ross - SOM" <[email-masked]>
Date: Fri, 21 Aug 2026 21:26:03 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Austatud sotsiaalminister Karmen Joller

Austatud spetsialiseeritud abi poliitika juht Mariken Ross

Vastavalt meie varasematele kohtumistele ja aruteludele ja Teiepoolsele
soovitusele esitas Eesti Lastearstide Selts Tervisekassale taotluse uue
tervishoiuteenuse "Pediaatria eriala kaasajastamine" lisamiseks
tervishoiuteenuste loetellu.

Paraku saime tervishoiuteenuste loetelu komisjonilt alloleva vastuse.

Palun leidke manusest ELS vastus Tervisekassale.

Samuti palun Teil tutvuda komisjoni arutelu ja otsusega, mille leiate
allolevas kirjas olevalt lingilt.

Komisjon tegi ettepaneku algatada laiem analüüs ja arutelu
Sotsiaalministeeriumiga, Analüüsi eesmärk oleks hinnata ambulatoorsete
vastuvõttude kestuse, statsionaarse ravi korralduse, visiiditasude ning
rahastusmudelite mõju kvaliteedile, kättesaadavusele ja tervishoiusüsteemi
jätkusuutlikkusele tervikuna.

Komisjoni ettepanekul pöördume uuesti tagasi Teie poole kuna esitatud
taotlus oli alates 2014.a. ELS poolt juba 4. ja taotluses tõstatatud
probleemid ei ole lahendust saanud ning on selge süvenemistendentsiga.

Jääme ootama Teiepoolseid lahendusi ja vastava analüüsi algatamist.

Koostööle lootma jäädes ja tervitades

Chris Pruunsild
Eesti Lastearstide Seltsi president

________________________________
From: Merje Metsoja <[email-masked]>
Sent: 17 June 2026 10:31
To: [email-masked]
Cc: Karen Kirss
Subject: Tervishoiuteenuste loetelu muutmise taotlus nr 1749

Lugupeetud Eesti Lastearstide Selts

Anname teada, et seltsi esitatud taotlust "Pediaatria eriala
kaasajastamine" arutati 21. mail tervishoiuteenuste loetelu komisjonis.

Komisjon oli seisukohal mitte teha erandit üksnes pediaatria erialale.
Komisjon soovitas vastuvõttude kestuse, voodipäevade ja rahastamise
küsimusi analüüsida tervishoiusüsteemi üleselt.
Komisjon leidis, et pikemad vastuvõtuajad võivad parandada ravi
kvaliteeti, vähendada tüsistuste riski ning suurendada patsientide ja
perede rahulolu, kuid samal ajal vähendavad need vastuvõttude arvu ning
võivad pikendada ravijärjekordi. Otsuse tegemiseks oleks vaja põhjalikku
mõjuanalüüsi, mis hindaks nii kulusid, kättesaadavust kui ka mõju
erinevatele erialadele. Komisjon tegi ettepaneku algatada laiem analüüs ja
arutelu Sotsiaalministeeriumiga. Analüüsi eesmärk oleks hinnata
ambulatoorsete vastuvõttude kestuse, statsionaarse ravi korralduse,
visiiditasude ning rahastusmudelite mõju kvaliteedile, kättesaadavusele ja
tervishoiusüsteemi jätkusuutlikkusele tervikuna.

Komisjoni protokolliga on võimalik lähemalt tutvuda Tervisekassa
veebilehel: Tervishoiuteenuste loetelu komisjoni koosolekute päevakorrad
ja protokollid |
Tervisekassa<https://tervisekassa.ee/tervishoiuteenuste-loetelu-komisjoni-
koosolekute-paevakorrad-ja-protokollid>

Tervishoiuteenuste loetelu komisjoni tegevuse eesmärk on loetelu
täiendamise, tervishoiuteenuse loetelust väljaarvamise,
tervishoiuteenusele rakenduskriteeriumide lisamise või muutmise suhtes
Tervisekassa juhatusele arvamuse andmine.

Lugupidamisega

MERJE METSOJA
Teenusejuht
Teenuste loetelu teenus

E: [email-masked]
Liivalaia 36, Tallinn
<https://www.youtube.com/channel/UC65du1Kajk0qvua45iRyquw>
<https://www.tervisekassa.ee/blogi>

NB! Tegemist on väljastpoolt Kliinikumi saabunud kirjaga. Kui kirja saatja
on teile tundmatu, siis turvalisuse huvides palun ärge avage kirjas
olevaid faile ja linke. Kahtlaste kirjade korral palun teavitage
arvutiabi.