Subject: Selgitustaotlus tervishoiuteenuste korraldamise seaduse ohjeldusmeetmete sätete rakendamise kohta
From: Anneli Pärn (KVAL) <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Fri, 31 Jul 2026 14:45:28 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Sotsiaalministeerium

Palun Teie selgitust tervishoiuteenuste korraldamise seaduse § 3³ ja § 3⁴ 
kohaldamise kohta seoses ohjeldusmeetmete rakendamisega tervishoiuteenuse 
osutamisel.

Soovin eelkõige täpsustada, milliseid vahendeid tuleb käsitada seaduse 
tähenduses ohjeldusvahenditena ning milliseid vahendeid ei käsitata 
ohjeldusvahenditena.

Palun vastata järgmistele küsimustele:

1.	Millised konkreetsed vahendid kuuluvad tervishoiuteenuste korraldamise 
seaduse § 3³ lõike 2 punkti 3 tähenduses mehaaniliste ohjeldusvahendite 
hulka?
2.	Milliste tunnuste või kriteeriumide alusel hinnatakse, kas konkreetne 
vahend on käsitatav mehaanilise ohjeldusvahendina? Kas määravaks on vahendi 
eesmärk, konstruktsioon, kasutusviis või muu asjaolu?
3.	Kas kõik meditsiiniliseks otstarbeks toodetud patsiendi liikumist 
piiravad rihmad, kinnitused või muud vahendid on käsitatavad mehaaniliste 
ohjeldusvahenditena või võivad mõned sellised vahendid jääda seaduse mõistes 
ohjeldusvahendite kohaldamisalast välja?
4.	Palun tuua näiteid vahenditest, mida käsitatakse mehaaniliste 
ohjeldusvahenditena, ning näiteid vahenditest, mida ei käsitata mehaaniliste 
ohjeldusvahenditena.
5.	Kas tervishoiuteenuse osutaja võib iseseisvalt hinnata kasutatava vahendi 
liigitumist ohjeldusvahendiks või on olemas riiklikud juhised, loetelud või 
muud kriteeriumid, millest tuleb lähtuda?
6.	Kas Sotsiaalministeerium on koostanud või kavandab koostada 
juhendmaterjale või täpsustavaid selgitusi ohjeldusvahendite liigitamise, 
kasutamise tingimuste ja dokumenteerimise kohta?
7.	Kuidas tõlgendab ministeerium nõuet, mille kohaselt peab ohjeldusmeede 
olema otsese ohuga proportsionaalne ning riivama patsiendi õigusi ja 
vabadusi võimalikult vähesel määral?

Palun vastata käesolevas pöördumises esitatud küsimustele kirjalikult.

Lugupidamisega,

Anneli Pärn

Patsiendiohutuse koordinaator

Kvaliteediteenistus

SA Pärnu Haigla

Telefon +372 5309 6469

This e-mail and any attachment may contain confidential and privileged 
information. If you are not the intended recipient,please notify the sender 
immediately by return e-mail, delete this e-mail and destroy any copies. Any 
dissemination or use of this information by a person other than the intended 
recipients is unauthorized and may be illegal.