Subject: FW: Lehe tn 2a liitumisega kaasnev investeering LC2817
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 28 May 2026 15:32:31 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks

Delta viit 7.1-2/25/16275-6

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Kotter Sander <[email-masked]>
Sent: Thursday, May 28, 2026 3:22 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: RE: Lehe tn 2a liitumisega kaasnev investeering LC2817

Tere Laur!

Sellest teemast on küll tükk aega möödas kuid pöördun uuesti Sinu poole
korrigeeritud lahendusega.

Edastan uuesti kooskõlastamiseks projektlahenduse dokumentatsiooni.
Manuses.

Jään tagasisidet ootama!

Sander Kotter

Projekteerija

Enersense AS

Mobiil: +372 5547 836

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Aadress: Mõigu 3, Tallinn

 <http://www.enersense.ee/> www.enersense.ee

 <https://www.linkedin.com/company/enersense-estonia/>
<https://twitter.com/EnersenseAs>
<https://www.facebook.com/enersenseestonia>
<https://www.instagram.com/enersenseestonia/>

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, November 25, 2025 2:34 PM
To: Kotter Sander <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Lehe tn 2a liitumisega kaasnev investeering LC2817

Tere

Vabandan viibinud vastuse pärast.

Oleme materjalid üle vaadanud ning esitan tähelepanekud:

Juhime tähelepanu, et ilmselt on vajadust ka geoalust täiendada, kuna
kohati ei ole trassi asukohas geoalus piisav samuti tundub, et Valkal
mõisa asukohast nn lõuna suunas on hetkel hinnangul teisel pool teed
tingimused TRAM maaüksusel kaabli paiknemiseks paremad, seega vb on
mõistlik asukoha paremaks hindamiseks täiendada geoalust ka teisel pool
teed.

Meie hinnangul on Valkla mõisa kinnistuga külgneval alal ilmselt
mõistlikum nn mõisa poole või siis võimalusel Valkla mõisa kinnistule
antud kaabel rajada ning sealt edasi oleks võimalik vb samal pool teed,
TRAM maaüksusel nn piirist 0,5m kaugusel kaabel rajada kuni Säluhallika
kinnistuni.

Kindlasti ei soovi kaablit kulgema TRAM maaüksusel riigitee muldesse,
kraavi põhja, kraavi nõlva (sh kaabel nihutada TRAM maaüksusel
maksimaalselt piirini).

Lisame juurde, et kohati tuleb geoalust täiendada, et täpsemalt hinnata
lahenduse sobivust.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Kotter Sander <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, November 6, 2025 12:29 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Lehe tn 2a liitumisega kaasnev investeering LC2817

Tere Laur!

Timmisin veidikene KP kaablitrassi.

Kahjuks kõiki ettepanekuid ei saa täita.

„Lisame mõningad tähelepanekud juurde, et palume maakaablid planeerida
Kuusiku tee ja Paenurme kinnistu ulatuses võimalusel väljapoole TRAM
maaüksust.“

Selle sain lahendatud.

„Valkla mõisa juures on tingimused TRAM maaüksusel keerulised seega palume
samuti kaaluda pigem lahendust, kus kaablid kulgevad väljapool TRAM
maaüksust nt Valkla mõisa poolses osas.“

Tingimused on tõesti väga keerulised. Tegin natukene trassi ringi.

Vajadusel saan teha ka nii:

Ruumi on mõlemal pool vähe.

„Kasesalu kuni Põhjakaare põik 6 kinnistu ulatuses on ilmselt mõistlik
kaablid planeerida teisele poole riigiteed eemale muldest ja
kraavist/kraavi põhjast TRAM maaüksuse piirile.  „

Palun lubada trass nii nagu ta hetkel projekteeritud on. Jäävad ära
ristumised riigiteega, kraavi põhjas oleme vaid minimaalselt. Teostame
niivõinaa kinnisel meetodil.

Sander Kotter

Projekteerija

Enersense AS

Mobiil: +372 5547 836

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Aadress: Mõigu 3, Tallinn

 <http://www.enersense.ee/> www.enersense.ee

 <https://www.linkedin.com/company/enersense-estonia/>
<https://twitter.com/EnersenseAs>
<https://www.facebook.com/enersenseestonia>
<https://www.instagram.com/enersenseestonia/>

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, October 16, 2025 4:56 PM
To: Kotter Sander <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Lehe tn 2a liitumisega kaasnev investeering LC2817

Tere

Kooskõlastasime EHRis antud projekteerimistingimused ning väljastasime
vastavad nõuded.

Lisame mõningad tähelepanekud juurde, et palume maakaablid planeerida
Kuusiku tee ja Paenurme kinnistu ulatuses võimalusel väljapoole TRAM
maaüksust.

Valkla mõisa juures on tingimused TRAM maaüksusel keerulised seega palume
samuti kaaluda pigem lahendust, kus kaablid kulgevad väljapool TRAM
maaüksust nt Valkla mõisa poolses osas.

Kasesalu kuni Põhjakaare põik 6 kinnistu ulatuses on ilmselt mõistlik
kaablid planeerida teisele poole riigiteed eemale muldest ja
kraavist/kraavi põhjast TRAM maaüksuse piirile.

Vajadusel võite esitada ülevaatamiseks täiendatud lahendusi.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Kotter Sander <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, September 26, 2025 9:32 AM
To: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Lehe tn 2a liitumisega kaasnev investeering LC2817

Tere Laur!

Varasemat suhtlust/menetlust/kooskõlastamist TRAMiga pole olnud.

Edastan ka asendiplaani DWG kujul.

Siinkohal toon välja ka mõned selgitused:

1.	PT sai taodeldud ainult projektlahenduse osale, mis puudutab
keskpingekaabli rajamist (asendiplaan lk 1-7). Tegelikkuses
rekonstrueerime ka keskpinge paljasõhuliini (asendame BLL isoleeritud
juhtmete vastu), see osa kajastub asendplaan lk 8-16. Seda osa
projekteerimistingimuste taotlusesse ei pannud kuna tegu pole uue
rajatisega.

Sander Kotter

Projekteerija

Enersense AS

Mobiil: +372 5547 836

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, September 25, 2025 3:33 PM
To: Kotter Sander <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Lehe tn 2a liitumisega kaasnev investeering LC2817

Tere

Palume täpsustada, kas antud projekti osas on TRAMiga olnud varasemalt
suhtlust/menetlust/kooskõlastust?

Lisaks palume võimalusel edastada antud Asendiplaan ka dwg kujul, et oleks
parem ülevaade.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Ehitisregistri menetluskeskkond <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, September 25, 2025 1:37 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Teid on kaasatud eelnõu üle vaatamisele

Kuusalu Vallavalitsus menetleb praegu projekteerimistingimuste taotlust nr
2511002/14525 aadressile Harju maakond, Kuusalu vald, Paenurme // Pargi
tänav L1 // Säluhallika // Vabriku // Valkla küla 1 // Valklaranna tee 30
// 36 // 38a // 40a // Valkla küla, 11265 Valkla-Haapse tee // Kuusiku tee
(Keskpinge kaablitrass) ja soovib teid kaasata eelnõu üle vaatamisele.

Kaasamise kutse põhjus: Keskpinge kaablitrassi rajamine

Palun avage eelnõu
<https://livekluster.ehr.ee/ui/ehr/v1/adminOperation/27557423> e-ehituse
keskkonnas (menetlus nr: 509644) ja kontrollige eelnõu andmeid. E-ehituse
keskkonda saab sisse logida ID-kaardi, mobiil-ID ja smart-ID-ga.

Arvamust eelnõu kohta ootame kuni 06.10.2025 (k.a). Pärast selle tähtaja
möödumist loeme, et olete eelnõuga päri.

Menetluse kulgu puutuvate küsimuste korral palun pöörduge menetleva
asutuse (Kuusalu Vallavalitsus) või menetleja (MAARJA-LIIS SEPPER) poole.

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only
for a specific individual and purpose. It may contain information which is
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or
communication. If you are not the intended recipient, please notify
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and
any attachments from your system without producing, distributing or
retaining copies thereof or disclosing its contents to any other person.
Thank you.

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only
for a specific individual and purpose. It may contain information which is
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or
communication. If you are not the intended recipient, please notify
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and
any attachments from your system without producing, distributing or
retaining copies thereof or disclosing its contents to any other person.
Thank you.

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only
for a specific individual and purpose. It may contain information which is
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or
communication. If you are not the intended recipient, please notify
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and
any attachments from your system without producing, distributing or
retaining copies thereof or disclosing its contents to any other person.
Thank you.