Subject: RE: Tutermaa puurimised paldiski mnt (riigitee nr 8) kooskõlastamine
From: "Lea Toomet" <[email-masked]>
To: Laur Kõiv <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: "Kivi Erko" <[email-masked]>
Date: Mon, 22 Jun 2026 10:33:02 +0300

Tere

Seoses sidetrassi ehitamisel ilmnenud tehniliste asjaoludega on kaldunud
sidetrass kehtivas IKÕ lepingus määratud alast välja. Sellest tulenevalt
palume kooskõlastada tehtud muudatus, et saaksime tühistada kehtiva IKÕ
lepingu ala ja koostada uus leping uue alaga.

Saadan teile ehitaja poolsed selgitused ja dokumendid seoses Tutermaa
sidevõrgu (EHR kood 221484177) kasutusteatise menetlusega (7.1-2268660-2
28.05.2026 Valjaminev kiri).

1.	Tutermaa tee 1 ja Meistri tee 3 kõrvalekalded projektist:
Ehitustööde (suundpuurimise) käigus selgus pinnaseolude spetsiifikat ja
puurmasina tehnilisi piiranguid arvestades, et projekteeritud sügavust ja
trajektoori ei olnud antud lõigus võimalik sajaprotsendiliselt jälgida.
Meistri tee 3 kinnistule suundumisel ei võimaldanud puurmasin 2,5–3 meetri
sügavusel teostada vajaliku nurgaga pöörderaadiust, mistõttu pidi ehitaja
trassi asukohta jooksvalt kohandama. Kuna rajatud liini sügavused on
eeskujulikud ja infrastruktuur tehniliselt ohutu, teeme ettepaneku vältida
füüsilist ümberehitust ning seadustada antud lõik teostusjoonise alusel
(vajadusel vormistades projektimuudatuse ja uuendades asjaõiguslepingut).

2.	Kaabli paigaldussügavused (punktid 72 ja 74): Kaevasime selle
lõigu uuesti lahti ja langetasime trassi 1,1-1,2m paepinna peale. Kuigi
uuesti lahtikaevamisega sai trassi küll langetatud veel ca 10cm, siis
geodeedi varasem mõõdistusandmetes viidatud 0,6 m ei olnud reaalne.

3.	Teostusmõõdistuse dokumentatsioon ja kaitsetorude andmed:
Teostusjoonisele lisatud tugevusklasside andmed. Esitame komplektse
teostusmõõdistuse, mis on vastutava pädeva geodeedi poolt digitaalselt
allkirjastatud (.asice).

4.	Liiklusväline tegevusluba ja teemaa üleandmine: Liiklusvälise
tegevusloa taotlus edastati Transpordiametile (aadressile
[email-masked] <mailto:[email-masked]> )
12.11.2025. Kinnitame, et teemaa on tänaseks korrastatud ja taastatud.

5.	Garantiikiri: Lisame käesolevale menetlusele tehnovõrgu omaniku
5-aastase kehtivusajaga garantiikirja, millega tagatakse ehitustööde tõttu
riigitee maale tekkinud võimalike kahjustuste likvideerimine.

Lugupidamisega

Lea Toomet

Projekteerija

53038426

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Fiberup OÜ

Turu põik 4/1

50106 Tartu

From: Laur Kõiv <[email-masked]>
Sent: neljapäev, 28. mai 2026 13:43
To: Lea Toomet <[email-masked]>; Kivi Erko <[email-masked]>
Subject: RE: Tutermaa puurimised paldiski mnt (riigitee nr 8)

Tere

Oleme esitatud materjalid üle vaadanud ning esitasime vastuskirja ka EHR
menetluse nr: 549134 kasutusteatise juurde.

Lisan antud vastuskirja manusesse.

Vajadusel võime täpsustada ja selgitada.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Lea Toomet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, May 12, 2026 12:56 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Tutermaa puurimised paldiski mnt (riigitee nr 8)

Tere

Sain lõpuks teostusjoonise. Ehitajad üritasid projekti järgi ehitada, kuid
kahjuks on veidi kõrvale kaldutud. Samas ka veidi IKÕ alast välja läinud.
Peame tegema uue IKÕ lepingu. Selleks peaksime antud olukorra
kooskõlastama teiega.

Kas saaksite antud olukorra üle vaadata? Lisasin sinise joonena
projekteeritud joone. Panen teile ka IKÕ plaani.

Kuidas me antud olukorra lahendaksime?

Lugupidamisega

Lea Toomet

Projekteerija

53038426

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Fiberup OÜ

Turu põik 4/1

50106 Tartu

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: neljapäev, 13. november 2025 11:43
To: Kivi Erko < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Lea Toomet < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Tutermaa puurimised paldiski mnt (riigitee nr 8)

Tere

Palume esitada antud muudatuse osas ka dwg fail (et saaksime täpsemalt
hinnata asjaolusid ning anda tagasisidet) ning juhinduda projekti
muudatuse koostamisel Transpordiameti juhendist:
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/nouded_te
hnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf> Nõuded tehnovõrkude
teemaale paigaldamise kavandamisel.

Juhul kui lahendus sobib tuleb esitada TRAMile kooskõlastamiseks nn
komplektne muudatusprojekt või projekti uus versioon.

Lisame juurde, et antud riigitee nr 8 teelõigu osas on Transpordiametil
arendushuvi ning koostatud on eskiisprojekt „Riigitee nr 8 Tallinn
–Paldiski km 16,7-24,2 Harku – Keila lõigu eskiisprojekti II-etapp“
(projekteerija Selektor Projekt OÜ, töö nr P22007).

Muudatus projekti või projekti uue versiooni lahenduse koostamisel palume
arvestada antud projektiga ning kajastada ka asendiplaanil antud projekti
lahendus.

Ristumisel perspektiivsete teedega/mahasõitudega tuleb sidetrass rajada
min 2,2m sügavusele ja kaitsetorru tugevusega 1250N. Lisaks palume trassi
nn nurk nihutada eemale, selliselt et ei jääks perspektiivse tee alla.

Sidekaeve TRAM maaüksusel palume mitte planeerida.

Juhime tähelepanu, et oleme varasemalt antud lahendust ka käsitlenud (kiri
manuses).

Palume arvestada sh olemasoleva TRAM kergliiklusteega (mis hetkel
geoaluselt puudub), selliselt et sidetrassi ühendus koht ei jääks
kergliiklustee alla ning kajastada kergtee asendiplaanil geoalusel.

Asendiplaani joonisel näidata avatud kaevikud (sh puurimiskaevikud).
Avatud kaevikud (sh puurimiskaevikud) ei tohi olla tee (sh kergtee) nõlva
alumisele joonele lähemal kui 1,0 m või nõlva puudumisel teekatte (sh
kergtee) servale lähemal kui 3,0 m, eriti kitsastes oludes lähemal kui 2,0
m. Eeltoodud nõude täitmisel tuleb arvestada tehnovõrgu rajamissügavust ja
mulde varisemisnurka (kaeviku sügavus, varisemisnurk 1:1).

Vajadusel võite helistada või kirjutada.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Kivi Erko < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Wednesday, November 12, 2025 8:38 AM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Lea Toomet < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Tutermaa puurimised paldiski mnt (riigitee nr 8)

Tere,

Seoses puurimistöödega Telia Tutermaa objektil  soovime teavitada, et
oleme sattunud väga tugevale paekihile sügavusel 2.20–2.50 m, mille tõttu
praegune paepuur ei võta kavandatud trajektoori (roheline joon) ettenähtud
kujul välja.

Hetkel on puuripea liikunud ligikaudu 1,7 meetrit trassist välja, puurides
kaevu poolt. Olukorra tõttu palume kaaluda võimalust korrigeerida trassi
sirgemaks – analoogselt lisatud joonisel esitatud punase joonega.

Palume teiepoolset hinnangut ja kinnitust, kas selline muudatus oleks
lubatav?
Lisatud on joonis, kus on näidatud olemasolev ja soovituslik
trassikorrektsioon.

Lugupidamisega

Erko Kivi

Projektijuht

AS Connecto Eesti

Tuisu 19

11314 Tallinn

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 5414 2077

 <http://www.connecto.ee/> www.connecto.ee