Subject: Selgitustaotlus: surnud isiku isikuandmed
From: "Sild, Martin Kaspar" <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Thu, 30 May 2024 09:32:15 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Sooviksin küsida Andmekaitse Inspektsiooni seisukohta Eesti isikuandmete 
kaitse seaduse § 9 kohaldamise kohta seoses surnud isiku isikuandmete 
töötlemisega.

EL isikuandmete kaitse üldmäärus (IKÜM) ei kohaldu surnud isikut 
puudutavatele andmetele (IKÜM põhjenduspunkt 27).

Eesti isikuandmete kaitse seaduse (IKS) § 9 näeb aga ette reeglid seoses 
surnud isiku isikuandmete töötlemise õiguslike alustega.

Minu küsimus: kas IKS § 9 tuleb mõista kitsamalt, s.o üksnes kui reegleid 
surnud isiku isikuandmete töötlemise õiguslike aluste kohta, või on IKS §-l 
9 laiem mõju, mis tingib Eestis sisuliselt ka kogu IKÜM kohaldamise surnud 
isiku isikuandmete töötlemisele?

Näiteks: kas surnud isiku isikuandmetega seotud andmepäringu puhul 
(väidetava pärija poolt) tuleb kohaldada ja järgida IKÜM artiklit 15 ja 
artiklit 12(3)?

Oleksin tänulik, kui saaksite mulle vastata esimesel võimalusel.

Tänades ja kõike head soovides

Martin-Kaspar Sild
Legal Counsel / Compliance Officer
Head of Ethics, Sustainability & Business Processes Unit

Roche Eesti OÜ
Lõõtsa 2, 11415 Tallinn, Estonia
Mob. +372 55 545 104

mailto: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
http://www.roche.ee

Confidentiality note: This message is intended only for use of named 
recipient(s) and may contain confidential  and/or privileged information. If 
you are not intended recipient, please contact sender and delete this 
message. Any unauthorized use of the information contained in this message 
is prohibited.