Subject: RE: Sideehitiste projekt Tapa ja Vinni vallas töö nr 23018_TRAM nõuded_29.06.2023
From: Silver Knäzev <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 11 Dec 2023 13:38:08 +0200

Tere

Projekt on valmis ja sooviks projektile Transpordiameti kooskõlastust.
Projekti saab laadida siit:

https://www.dropbox.com/scl/fi/xngsov1e4bfue1bsi09oa/taotlus_kooskolastada
_tehnovorgu_ja_-rajatise_projekt_1.asice?rlkey=n4z5j823pem3lm5e5bbcxx5zj
<https://www.dropbox.com/scl/fi/xngsov1e4bfue1bsi09oa/taotlus_kooskolastad
a_tehnovorgu_ja_-rajatise_projekt_1.asice?rlkey=n4z5j823pem3lm5e5bbcxx5zj&
dl=0> &dl=0

Ette tänades

Parimate soovidega

Silver Knäzev
Edites OÜ
+37256500790

 <http://www.edites.eu/> www.edites.eu

From: Arvo Veltri <[email-masked]>
Sent: Thursday, June 29, 2023 12:36 PM
To: [email-masked]
Cc: Tiit Harjak <[email-masked]>
Subject: Sideehitiste projekt Tapa ja Vinni vallas töö nr 23018_TRAM
nõuded_29.06.2023

Silver Knäzev

Edites OÜ

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Teie  31.05.2023

Meie  29.06.2023 nr 7.1-2/23/12214-1

Sideehitiste asukoha ja asendiplaanide kooskõlastusest keeldumine
riigiteede

tee piirides ja tee kaitsevööndis Tapa ja Vinni vallas

ja nõuete esitamine projektile

Esitasite kooskõlastamisele esialgse sideehitiste, sidekanalisatsioon
(edaspidi tehnovõrgud) asendiplaanilised joonised riigiteede piirides.

Võttes aluseks ehitusseadustiku (EhS) § 13, § 19, § 24, § 70, § 71, § 72,
§ 92, § 97, § 99, Riigivaraseaduse RVS)  ning Transpordiameti põhimääruse
ei kooskõlasta Transpordiamet esitatud asendiplaane ning esitame nõuded
tehnovõrkude projekteerimiseks ja ehitamiseks riigiteede maaüksuste
piirides (teemaal) ja tee kaitsevööndis.

Tehnovõrkude projekti koostamisel riigiteede tee piirides ja tee
kaitsevööndis palume arvestada alltoodud informatsiooni, asjaolude ja
nõuetega:

1.      Projekt tuleb koostada vastavalt selle tehnovõrgu
projekteerimisnormidele ja riigiteede tee piirides Tee projekteerimise
normidele (EhS § 99 lg 4).

2.      Tehnovõrkude projekteerimisel ja ehitustöödel riigiteede piirides
tuleb juhinduda Transpordiameti tüüpnõuetest: „Nõuded tehnovõrkude
teemaale paigaldamise kavandamisel“ (Nõuded), asub:
https://transpordiamet.ee/riigiteede-juhendid#tehnovorgud .

3.     Kaevetöödel ja lahtiste kaevikute kavandamisel tuleb juhinduda
Tööinspektsiooni juhendist „Tööohutus ehitusplatsil“, asub:
https://issuu.com/tooinspektsioon/docs/tooohutus_ehitusplatsil või
https://transpordiamet.ee/riigiteede-juhendid#valdkonnaulesed-norm--2 .

4.      Varisemisnurk millega me tehnovõrkude paigaldamisel kaevetöödel
piki teed nõustume (mitte järsem) on 1:3/4 (53°) eeldades A-tüüpi pinnast
(vt „Tööohutus ehitusplatsil).

5.      Kavandades ehitisi (sh mastid, kapid jne) või rajatisi riigitee
piirides tuleb juhinduda  „Tee projekteerimise normid“ (EhS  § 99 lg 4)
lisast „Maanteede projekteerimisnormid“ (edaspidi Normid).

Lisame juurde, et Riigivara ei anta kasutamiseks, kui kasutamiseks andmine
raskendaks oluliselt selle varaga seotud riigivara otstarbekohast
kasutamist või muudaks selle võimatuks (RVS § 15 lg 2).

9.      „Nõuded tehnovõrkude teemaale paigaldamise kavandamisel“ on sees,
et alati tuleb kaaluda alternatiive. Palun kasutage vaba maad riigiteede
kõrval või olevaid õhuliinide maste.

10.   Uute tehnovõrkude, sidetrassid, sidekaevude kavandamisel teemaale
tuleb hinnata teekraavide rajamise vajadusega ning uued kaevud peavad
olema haljasalal, asukohas kus nad kraavide kaevamisel ette ei jää ning
uputatud pinnasesse ca 20-30 cm. Riigiteede muldkehasse piki teed
tehnovõrke palume mitte kavandada.

11.   Konkreetselt riigiteedest millede tee piirides tehnovõrke
kavandatakse:

11.1.         Mnt nr 22 km 12,23-13,51 ja km14,37-17,64:

Lõigul 2 truupi, LSS – 2641 a/ööp, taastus tehtud 2019, ülekate freesitud
alusel. Teemaa keskmiselt 9,5m tee teljest. Tee laius (peenar+kate+peenar)
1,1+8,5+1,1m

Tehnovõrke piki riigiteed saab lubada kaugusele 1,0 m tee mulde alumisest
servast, kraavide olemasolul 1,0 m kraavi välisnõlvast.

11.2.        Mnt nr 17141 km0,0-2,44:

Lõigul 1 truup, LSS – 1215 a/ööp, lauskmaa, põllud. Teemaa keskmiselt 9,5m
tee teljest. Tee laius (peenar+kate+peenar) 1,0+6,0+1,0m.

Tehnovõrke piki riigiteed saab lubada kaugusele 1,0 m tee mulde alumisest
servast, kraavide olemasolul 1,0 m kraavi välisnõlvast.

11.3.        Mnt nr 17132 km 0,0-1,82:

Lõigul 0 truupi, LSS – 187 a/ööp, lauskmaa, põllud. Teemaa keskmiselt 7,0m
tee teljest. Tee laius (peenar+kate+peenar)  1,0+6,0+1,0m. Siin peab
arvestama kuni 1,0 m sügavuste kraavide rajamisega, nõlvus ½ kuna tee
muldkeha väga madal või olematu kõrgusega olevast maapinnast.  Seega
teemaa kasutamine on välistatud.

11.4.        Mnt nr 15128 km29,62-30,87:

Lõigul 2 truupi, LSS – 813 a/ööp, lauskmaa, põllud. Teemaa keskmiselt
10,5m tee teljest. Tee laius (peenar+kate+peenar)  1,0+8,0+1,0m.

Tehnovõrke piki riigiteed saab lubada kaugusele 1,0 m tee mulde alumisest
servast, kraavide olemasolul 1,0 m kraavi välisnõlvast.

11.5.        Mnt nr 17207 km8,41-9,14:

Lõigul 0 truupi, LSS – 433 a/ööp, lauskmaa, põllud. Teemaa keskmiselt 8,0m
tee teljest. Tee laius (peenar+kate+peenar)  1,0+7,0+1,0m.

Tehnovõrke piki riigiteed saab lubada kaugusele 1,0 m tee mulde alumisest
servast, kraavide olemasolul 1,0 m kraavi välisnõlvast.

Projekti koosseisus tuleb esitada seletuskiri, kui tehnovõrgud on
riigiteede teemaal, siis peab Projekti koosseisus olema ka isikliku
kasutusõiguse plaanid.

Arvo Veltri

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

GSM 516 4006

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: Silver Knäzev <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, May 31, 2023 3:08 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Assamalla, Kullenga, Porkuni, Võhmetu, Kadila, Nurmetu, Veadla,
Koplitaguse külade sidevarustuse projekti kooskõlastamine

Tere

Soovime eelkooskõlastust (põhimõttelist nõusolekut) optilise side
multitoru ja sidekaevude projekteerimiseks Lääne-Viru maakonna Tapa valla

Assamalla, Kullenga, Porkuni, Võhmetu, Kadila, Nurmetu, Veadla,
Koplitaguse külade lõpptarbijatele kiire interneti tagamiseks läbi
riikliku toetusmeetme.

Asendiplaan ja taotlus on lisatud manusesse.

Tänud tagasiside eest

Lugupidamisega

Silver Knäzev
Edites OÜ
+37256500790

 <http://www.edites.eu/> www.edites.eu